Lundh till moto2!!

Kul..men någon som vet om teamet är bra?? För utan det så kommer man inte långt!

Tja vad skall man tro? de har haft 2 ganska välmeriterade förare i Antony West och Max Neukirchner som egentligen inte gjort så bra ifrån sig, båda har erfarenhet från många års racing på högsta nivå.
West har vunnit iaf 1 tävling i 250 GP och flera i SS VM. Neukirchner har kört i SBK VM.
Deras resultat 2011 är väl sådär. West är alltid bra i regn men i övrigt ganska blekt.
Om det beror på teamet eller att förarna passerat bäst före datum kan man fundera på.
Ett team med små resurser som verkar vara välskött, ungefär som Cresto Guide

Grymt kul. Då finns det anledning att fortsätta med viasatmotor.

Grymt kul!
Jag älskar moto2. Nästan 40 stycken på startplattan och dem första 20 har kvalat inom en sekund :-)

Lycka till Lundh !!!

Inget annat än att detta är stort och ska bli extra roligt att följa moto2 detta år, både på tv och live :)

Kanonkul ! Bra jobbat - Moto2 är ju redan skitskoj att kolla på - nu ännu bättre alltså !
:tummenupp:tummenupp

Gillar starkt, ännu ett skäl att längta till nästa säsong!

Nu känns helt plötsligt videopasset jag impulsköpte som en riktigt bra investering! För övrigt så var Alex första ägaren till min RS125, numera en riktig ex-hoj!

Mz kommer att gå ner på en förare i Moto2!
Lite synd kan jag tycka då det hade varit kul att se Lundh fajtas med en teamkamrat

Gott! :)

Det behövs svensk medverkan i de klasser som tv-sänds för att skapa intresse.

Är detta månne början på RRs uppgång igen i svea rike?

Har Folger fått kicken redan innan han börjat?

Nja för några månader sen läste jag att han var klar för Moto2 med MZ. Nu har det blivit ändrat och han ska köra för Mz i Moto3 ist ....
Tror även Toni Finsterbuch ska åka Mz i Moto3 fast genom Rtg (Racing team Germany

Läst mig till detta på David Emmetts twitter

Sjukt sugen på att säsongen ska dra igång, både MotoGP och nu Moto2 som jag hitills endast sett några race. :)

När är första racet? April?

Det är så kul när man hittar sponsorer som brinner för samma sak som föraren. MEN, man skall ej glömma bort att Alex även fightats sten hårt för att få denna chans.

Grymt glad för din skull Alex!

Love u pall

Anthony West kom 4a på valencia förra året med MZ racing och den hoj som alex fick provköra efter racet,

Om ja inte minns fel så körde Anthony motogp för Kawasaki för ett par årsen så han har lite mer erfarenhet av GP racing.

"edit 2007 körde West motogp för kawasaki "

Och 2008. Kört MZ i 2 år enligt Wiki

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25