Lundh av med sin styrning?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Enligt rapporter på twitter från initierade källor kommer Mike Di Meglio ersätta Alexander Lundh hos MZ from Mugello. Ngn som hört ngt från Alex?

Trodde han var skadad och skulle ha en ersättare under tiden han kryar sig... inte att han skulle bli av med styrningen.
Men det är inget jag vet.

Aj aj! Inte vilken ersättare som helst heller. Om det byts ska det bli intressant om varvtiderna bli bättre. Tycker Lundh kört på bra, jag menar det går ju inte sakta bara för att man inte är först i Moto2...

@M_Turco: After a good test at Most, Mike Di Meglio will race at Mugello with MZ Racing replacing Alexander Lundh. #Moto2

Står bara om Mugello här men sedan twittrade andra om "replacing from Mugello and onwards".

Trist som tusan...det är rätt hård konkurrens i Moto2 onekligen, Alex är väl inte direkt långsam, ändå chanslös. Trist var ordet.

Lundh är fotskadad.
Åker just nu via Prag för ett test och sen vidare till Mugello för att vara där med teamet.
Förra helgen trodde dom ju att han skulle kunna köra i Mugello... men det kanske var värre med foten?
Hoppas han kommer igång snart.

Mike har ju inte kvar sin styrning, tror det saknades pengar.
Enligt han själv tripplades kravet på pengar och han fick det inte att gå ihop.

Lundh är fotskadad.
Åker just nu via Prag för ett test och sen vidare till Mugello för att vara där med teamet.
Förra helgen trodde dom ju att han skulle kunna köra i Mugello... men det kanske var värre med foten?
Hoppas han kommer igång snart.

Mike di Meglio var med och testade på Most, där Lundh också var med. Frågan är om det är permanent eller bara för Mugello.

Alex Lundh @Alexlundh (ca 18:30)
I går körde jag test på Most! Foten funkade helt ok att köra med:) nu sitter jag och brorsan i Italien och äter! Sen drar vi mot Mugello!

“I got the impression that Alex still has to fight a handicap because of his injury,” said MZ CEO Martin Wimmer. “So I decided to let Mike di Meglio do the job at Mugello. Our target for the remainder of the season will be to score top 20 results in both, the Moto2 class and the Moto3 class with Toni Finsterbusch.”

@Alexlundh: I dag har vi varit i depån här i mugello:) lite nyheter på gång för mig! Mer info kommer!!

Låter ju lovande! :)

Enligt en del insiders så är Martin Wimmer ganska speciell att ha att göra med...

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back