Lundh av med sin styrning?

Lodet

Today it´s win or hospital !
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Lomma
Hoj
ST3R
Hmm undra hur detta ska sluta!
Hoppas att det ordna sig för Alex så han kan köra vidare i moto2, tycker man kan se bra tecken i hans körning på sistone. Inga underverk men likväl små steg i rätt rikting.

Elias av med sin styrning, spekuleras om att Jordi Torres tar hans plats.
Känns som att det är flera som kan sitta löst...
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Meiglos tider kontra Antony Wests tider är ungefär som West och Lundhs tider brukar diffa. Men hoppas han är tillbaka på Indianapolis,

West körde på en Speed Up hoj istället för Moriwakin han haft hitills. Det är en bättre hoj men också första gången West satt på en sådan hoj. Den FTR som MZ har är dessutom en gammal version och inte den senaste som andra kör.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Han kraschade men var runt 16-18 som bäst vad jag hann se.

Yupp. Tror Di Meglio var 11-12 som bäst innan kraschen som 16-18 nånting.
Lundh har väl en 24'de plats som bäst iår, så ligga runt 15-16 och fightas räknar nog teamet som bra.
Lundh har kvalat mellan 26-30 iår, Mike kvalade in som 17.

Hoppas Lundh får en CRT-hoj till nästa år, vore så j@vla nice! :tummenupp
 

yiu-han

№23 Superbike
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
cbr1000rr
http://www.crash.net/motogp/news/181927/1/moto2_lundh_resigns_mz_disagree.html

Moto2 rider Alexander Lundh appears to have split from MZ, however the team sees things differently...

A press release issued by MZ can be seen below:

'In a unilateral declaration, Swedish Moto2 rider Alexander Lundh announced the termination of his contract with MZ Racing Team concerning his participation in the Moto2 world championship 2012.

'MZ CEO Martin Wimmer on the other hand expects Lundh to fulfill all contractual commitments and obligations.

“Our contractual partner is Alexander Lundh and Alexander Lundh only, not his sponsors. It is his responsibility to come up with the scheduled payments.”
 

Lassis

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2009
Ort
Mora
Hoj
Kawa Zx10r -04
Jag är inte så jävla haj på Racing på den här nivån men har en fråga, eller två... :)

Lottar man inte ut motorerna i Moto 2, och kör x antal race, renoverar dom och lottar ut dom igen?

Om så är fallet, vad är det som skiljer på hojarna egentligen, som gör såpass stor skillnad att Lundh ligger på 24-30plats och inte top 10, t.e.x? Rätt mig gärna om jag har fel, men inte kan väl fjolårets Öhlinare top of the line VS årets top of the line, ihop med chassiet göra DEN skillnaden på den här nivån?
 
Last edited:

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Jag är inte så jävla haj på Racing på den här nivån men har en fråga, eller två... :)

Lottar man inte ut motorerna i Moto 2, och kör x antal race, renoverar dom och lottar ut dom igen?

Om så är fallet, vad är det som skiljer på hojarna egentligen, som gör såpass stor skillnad att Lundh ligger på 24-30plats och inte top 10, t.e.x? Rätt mig gärna om jag har fel, men inte kan väl fjolårets Öhlinare top of the line VS årets top of the line, ihop med chassiet göra DEN skillnaden på den här nivån?

Kan det stavas K-O-M-P-E-T-E-N-S?
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
http://www.crash.net/motogp/news/181927/1/moto2_lundh_resigns_mz_disagree.html

Moto2 rider Alexander Lundh appears to have split from MZ, however the team sees things differently...

A press release issued by MZ can be seen below:

'In a unilateral declaration, Swedish Moto2 rider Alexander Lundh announced the termination of his contract with MZ Racing Team concerning his participation in the Moto2 world championship 2012.

'MZ CEO Martin Wimmer on the other hand expects Lundh to fulfill all contractual commitments and obligations.

“Our contractual partner is Alexander Lundh and Alexander Lundh only, not his sponsors. It is his responsibility to come up with the scheduled payments.”


Aj aj inte bra fan också
 

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Långt bort
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Så det kvittar vilken hoj han har alltså? Han är beroende av bättre mekaniker, eller är det piloten själv du pratar om? Du får ju gärna va tydlig nu när du ändå bokstaverar... :)

I Moto2 är föraren viktigast. Visst att chassi och inställningar gör skillnad, därför det finns så många olika tillverkare i Moto2. Men in the end, så är föraren den viktigaste delen eftersom motorerna är exakt likadana på alla hojarna.


Men varför hoppar Lundh av nu då helt plötsligt?
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Kompetens avseende teamet, deras förmåga att tolka all telemetridata och omsätta dessa i rätt förändringar. Förarens kompetens att tolka cykelns uppförande och omsätta detta i beskrivande form så att ovan nämnda teammedlemmar återigen kan föra in detta i loggen och omsätta till rätt åtgärder. Därtill kommer kompetensen i föraren vad gäller fokus för träning, vana av att köra, känsla för att "se" loppet/konkurrenterna/banan ,som enligt de flesta är rätt övertygade om väger klart tyngst. Vad var det Rossi sa; 80-20...
 
Gick med
14 Jan 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Många olika
Han är helt enkelt inte bättre än så här,eller rättare sagt dom andra är såååå mycket bättre,sen har dom andra teamen mer pengar bättre personal mm mm listan kan göras hur lång som helst,men sen Dom som hade trott att Lundh skulle fightas i toppen bör nog titta lite mer på Tv och börja inse vilket tempo de bästa har.Det är helt enkelt från en annan planet!
Vi kommer aldrig att ha en svensk framgångsrik representant i Gp eller Vm sammanhang,hur gärna vi än vill,utan bara en massa skuldtyngda wannabies,tyvärr men så enkelt är det!
Min högst personliga uppfattning som jag fått genom 25 års tv tittande och 15 år i nationella och internationella depåer,väl mött,micke
 

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Hojlös
Han är helt enkelt inte bättre än så här,eller rättare sagt dom andra är såååå mycket bättre,sen har dom andra teamen mer pengar bättre personal mm mm listan kan göras hur lång som helst,men sen Dom som hade trott att Lundh skulle fightas i toppen bör nog titta lite mer på Tv och börja inse vilket tempo de bästa har.Det är helt enkelt från en annan planet!
Vi kommer aldrig att ha en svensk framgångsrik representant i Gp eller Vm sammanhang,hur gärna vi än vill,utan bara en massa skuldtyngda wannabies,tyvärr men så enkelt är det!
Min högst personliga uppfattning som jag fått genom 25 års tv tittande och 15 år i nationella och internationella depåer,väl mött,micke

Jo, fast plötsligt händer det! Hoppet lever.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Hoppas även Lundh kommer med en pressrelease om vad som försigår. Trist om det ska sluta i en bitter fight.
 

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Svenska Rivieran
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
Man ska ju även ha i tankarna att mer än halva startfältet har tävlat på denna nivå i flera år om det så är GP125,GP250 och ja även motogp
 

Lodet

Today it´s win or hospital !
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Lomma
Hoj
ST3R
Kolla Masbou! Över 100 gp starter och nu lossnar det!
Jag tror fortfarande att Lundh skulle kunna slå sig in i poängen!
Men han skulle behöva en säsong till
 

TheViktor

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2009
Ort
Staden på G
Hoj
Se be ärr sekshundra ärr ärr
Tyck vad ni vill men jag kan inte annat än att imponeras av Lundhs resultat! :tummenupp

Två hojar som har samma utrustning kan fortfarande vara som natt och dag att köra..
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top