PutteLiten
Twins have more fun
Vad kör ni med för däcklufttryck i era XR650?
SuperMotard utföraden (Inte endurååå däcken assså...
)
På gata:
På bana:

SuperMotard utföraden (Inte endurååå däcken assså...
På gata:
På bana:

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

PutteLiten skrev:Vad kör ni med för däcklufttryck i era XR650?
SuperMotard utföraden (Inte endurååå däcken assså...)
På gata:
På bana:
![]()
PutteLiten skrev:Vad kör ni med för däcklufttryck i era XR650?
SuperMotard utföraden (Inte endurååå däcken assså...)
På gata:
På bana:
![]()

Blue skrev:Tänker du plocka av grushjulen nu eller!
) och nya bromsklotsar till den nya skivan. (och den nya fotpinnen, fast den gamla går att köra med...)PutteLiten skrev:Mmmm.
Men blir det grusbus på G så ska det väll inte vara så svårt att byta tillbaka?
Har ingen aning om hur lång tid det tar för mig...
Måste dessutom köpa en 27 och en 17 nyckel för axlarna.
Köpte kedja igår.
Och monterade skylt, lampa och blinkers idag.
Så det enda jag saknar nu är en baklampa () och nya bromsklotsar till den nya skivan. (och den nya fotpinnen, fast den gamla går att köra med...)
Och två kjedjelås... (glömmer alltid att köpa sådana...)
Och så har jag beställt nya blinkers, som inte är i Buss storlek...
Många "och" var det...![]()
PutteLiten skrev:Vad kör ni med för däcklufttryck i era XR650?
SuperMotard utföraden (Inte endurååå däcken assså...)
På gata:
På bana:
![]()
(har inte pumpat det sedan jag köpte det...)Blue skrev:Tarkanske en timme eller så där.
Jag låter mina grushjul sitta ett tag till för när motardhjulen ska på så ska jag mekka på ISR oketockså så det lär ta lite längre tid. Måste skaffa längre slang också.
Dessutom måste jag byta framdäck, varför finns det så många sorters framdäck. Kunde ju räckt med två (stora nabbar, inga nabbar)![]()
Angående lufttryck så har jag inte en aning, mina hjul ligger på en hylla i garaget sen i höstas.
:avundsjuksomfansmileyPutteLiten skrev:ISR ok![]()
:avundsjuksomfansmiley
Jag ska visserligen slänga på stålomspunnet och ny bromspump, men först vill jag testa med motardhjul och "motardbromskivan" så att jag känner exact vilken skillnad orginal mot nytt.![]()
och andra småblinkers som jag har kollat på har inte mjukar "armar"DwD skrev:, jag kör med samma skiva på enduro däcken och motardhjulen, fungerar skitbra,, jävligt bra grepp i gruset![]()
köpte inte du hondas motardkit?,
har du hittat några bra bakblinkers, jag skulle vilja ha samma som det är på crf450, men fästerna passar inteoch andra småblinkers som jag har kollat på har inte mjukar "armar"
De är gummi upphängda och är små och snygga. |
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |