Lufttryck på en XR650R SM?

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Vad kör ni med för däcklufttryck i era XR650?

SuperMotard utföraden (Inte endurååå däcken assså... :) )

På gata:

På bana:


:hej
 
PutteLiten skrev:
Vad kör ni med för däcklufttryck i era XR650?

SuperMotard utföraden (Inte endurååå däcken assså... :) )

På gata:

På bana:


:hej

Tänker du plocka av grushjulen nu eller!
 
PutteLiten skrev:
Vad kör ni med för däcklufttryck i era XR650?

SuperMotard utföraden (Inte endurååå däcken assså... :) )

På gata:

På bana:


:hej

Prova dig fram...det beror mycket på vilka däck du har på och hur och var du kör/...grus+asfalt eller bara asfalt är inte samma för mig eller vanlig gatåkning...allt från 1,0-2,0 men som sagt prova!!!
 
Orkar inte prova mig fram.

Jag frågar vad andra XR förare kör med. Inte vad andra "SM av andra märken" kör med för det är ju lixom olika på olika tunga hojar.
Varför uppfinna hjulet varenda j*vla gång? :va
 
Blue skrev:
Tänker du plocka av grushjulen nu eller!

Mmmm.

Men blir det grusbus på G så ska det väll inte vara så svårt att byta tillbaka?
Har ingen aning om hur lång tid det tar för mig...
Måste dessutom köpa en 27 och en 17 nyckel för axlarna.

Köpte kedja igår. :)

Och monterade skylt, lampa och blinkers idag.
Så det enda jag saknar nu är en baklampa ( :hihi ) och nya bromsklotsar till den nya skivan. (och den nya fotpinnen, fast den gamla går att köra med...)

Och två kjedjelås... (glömmer alltid att köpa sådana...)

Och så har jag beställt nya blinkers, som inte är i Buss storlek... :rolleyes:

Många "och" var det... :p
 
PutteLiten skrev:
Mmmm.

Men blir det grusbus på G så ska det väll inte vara så svårt att byta tillbaka?
Har ingen aning om hur lång tid det tar för mig...
Måste dessutom köpa en 27 och en 17 nyckel för axlarna.

Köpte kedja igår. :)

Och monterade skylt, lampa och blinkers idag.
Så det enda jag saknar nu är en baklampa ( :hihi ) och nya bromsklotsar till den nya skivan. (och den nya fotpinnen, fast den gamla går att köra med...)

Och två kjedjelås... (glömmer alltid att köpa sådana...)

Och så har jag beställt nya blinkers, som inte är i Buss storlek... :rolleyes:

Många "och" var det... :p

Tarkanske en timme eller så där.

Jag låter mina grushjul sitta ett tag till för när motardhjulen ska på så ska jag mekka på ISR oket :tummenupp också så det lär ta lite längre tid. Måste skaffa längre slang också.
Dessutom måste jag byta framdäck, varför finns det så många sorters framdäck. Kunde ju räckt med två (stora nabbar, inga nabbar) :D

Angående lufttryck så har jag inte en aning, mina hjul ligger på en hylla i garaget sen i höstas.
 
Jag brukar köra med 2,2 både fram o bak vid gatåka.
Dom få svängar jag gjort på bana så har jag haft samma tryck,kanske
inte optimalt men det funkar :rolleyes:
 
Jag hade pilot sport på min ktm (ungefär samma vikt) hade 2.1 ifram å 2.3 ibak, jämt oavsett bana/gata.........



PutteLiten skrev:
Vad kör ni med för däcklufttryck i era XR650?

SuperMotard utföraden (Inte endurååå däcken assså... :) )

På gata:

På bana:


:hej
 
Kör 2,3 fram o bak, fungerar toppen (tom på fikaturer!)
 
Tackar! :)

Blir till att fylla på lite till då. har 2.0 bak, och 1.0 fram :crash (har inte pumpat det sedan jag köpte det...)
 
Blue skrev:
Tarkanske en timme eller så där.

Jag låter mina grushjul sitta ett tag till för när motardhjulen ska på så ska jag mekka på ISR oket :tummenupp också så det lär ta lite längre tid. Måste skaffa längre slang också.
Dessutom måste jag byta framdäck, varför finns det så många sorters framdäck. Kunde ju räckt med två (stora nabbar, inga nabbar) :D

Angående lufttryck så har jag inte en aning, mina hjul ligger på en hylla i garaget sen i höstas.


ISR ok :drool :drool :avundsjuksomfansmiley

Jag ska visserligen slänga på stålomspunnet och ny bromspump, men först vill jag testa med motardhjul och "motardbromskivan" så att jag känner exact vilken skillnad orginal mot nytt. :)
 
PutteLiten skrev:
ISR ok :drool :drool :avundsjuksomfansmiley

Jag ska visserligen slänga på stålomspunnet och ny bromspump, men först vill jag testa med motardhjul och "motardbromskivan" så att jag känner exact vilken skillnad orginal mot nytt. :)

, jag kör med samma skiva på enduro däcken och motardhjulen, fungerar skitbra,, jävligt bra grepp i gruset :hihi
köpte inte du hondas motardkit?,

har du hittat några bra bakblinkers, jag skulle vilja ha samma som det är på crf450, men fästerna passar inte :död och andra småblinkers som jag har kollat på har inte mjukar "armar"
 
DwD skrev:
, jag kör med samma skiva på enduro däcken och motardhjulen, fungerar skitbra,, jävligt bra grepp i gruset :hihi
köpte inte du hondas motardkit?,

har du hittat några bra bakblinkers, jag skulle vilja ha samma som det är på crf450, men fästerna passar inte :död och andra småblinkers som jag har kollat på har inte mjukar "armar"

Jo, jag köpter Hondas Motardkit. :)

Blinkers. Passar inte CRFens? Jaja, de ahde passat på min, för jag har gjort egna fästen(bak)... :p
Men jag tyckte de var för dyra. Så jag köpte något som såg likadana ut, men kostade hälften.
Vågar knappt säga det men jag har köpt DT50-04 blinkers till min XR... :rodnar De är gummi upphängda och är små och snygga. :)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top