Jag har monterat Ducabike rearset på min Ducati Supersport. Ingår ett rör med banjonippel för att bromscylindern flyttas från originalplacering. "Pinnen" som stoppas in i bromscylindern och fästs i bromspedalen byts också. Nu har jag problem att lufta bromsarna. Jag gör som jag tidigare gjort med bilar pumpa, håll tryck på pedalen, öppna nippeln vid oket, stäng nippeln, släpp pedalen, upprepa. Jag har också släppt på banjonippeln vid cylindern och tryckt ut vätska där. Osäker på hur hårt "pinnen" som är justerbar i längd ska trycka på kolven i cylindern. Jag tror att kolven ska vara helt obelastad när jag inte trycker på pedalen, rätt eller fel? Det blir inte alls samma känsla som när man luftar bilens bromsar, att man får tryck när man pumpar och att det känns tydligt när nippel vid oket öppnas. Det är naturligtvis inte heller samma slaglängd på bromspedalen på hojen som i bilen, kanske därför det inte går att jämföra. Hur går jag vidare? Behållaren lutar lite, men vätska kommer ner i slangen, alternativt kan jag kapa slangen lite för att få behållaren i våg.