Luftfilter - vulkanaskan

Kan du ta bort tråden. Anledning, man kan ju lugnt säga att den spårat ur.
Trodde i min enfald att man kunde få några bra svar från vuxna människor.
Jag fick en bild av Medias prognos att luften skulle bli full av aska, markhöjd och uppåt.
Ville egentligen bara veta om en motor tog skada om ett luftfilter då begade igen/släppte igenom aska.
Därav denna del av forumet.
I efterhand kan man ju konstatera att Media som vanligt kommit med felaktig info.
I ärlighetens namn så var det ett par som kom med bra svar, tack skall ni ha.
Ni andra puckon, ut till sandlådan och lek av er.

:hihi:rofl:yoparty

Jag har inte ens klickat på tråden då jag trodde det var något område jag inte begrep...

Man lär sig något nytt varje dag! :1pajas

Jag har för säkerhets skull tagit bort mitt luftfilter tillfälligt så slipper jag risken att det täpps igen! :tummenupp

Helt rätt, och man kommer också få en gratis portning av topplocket och mera effekt på köpet efter en stunds körande i askan :tummenupp

Jag fick en bild av Medias prognos att luften skulle bli full av aska, markhöjd och uppåt.
Ville egentligen bara veta om en motor tog skada om ett luftfilter då begade igen/släppte igenom aska.
I efterhand kan man ju konstatera att Media som vanligt kommit med felaktig info.

Sporthoj är sandlådan :D

Annars kommer regeringen att kunna avlyssna dina innersta tankar i 384 timmar efter sjätte söndagen i trefaldghet.

Eller i förekommande fall blir det mest enfaldighet som avlyssnas... :)

...

"Men ja e int bitter!" :hihi

Last edited:
Jag har hört från en säker källa att KN har blixtinkallat sina ingejörer för att ta fram ett filter som är särskilt effektivt mot just vulkanaska.:tummenupp

Luftfiltret klarar sig nog.
Men det som folk verkar glömma är strålningen.
Den vulkaniska energin som strålar ut MÅSTE reflekteras av en foliehatt.
Annars kommer regeringen att kunna avlyssna dina innersta tankar i 384 timmar efter sjätte söndagen i trefaldghet.
Märk väl att man kan undkomma strålningen om man dricker 2-poligt vatten kört genom en vattenvirvlare! :gnissla

För övrigt var den här tråden lika rolig som "vad är det för blå lampa som lyser på min display?" :D

Folk är så taskiga.

Kan tyvärr inte hitta den nu. :va
Men det var någon som undrade om det var ok att fortsätta köra sin hoj när det var en lampa på instrumenteringen som lyste. Och det visade sig vara lampan för helljuset eller något sånt. :hihi

Om man nu måste byta luftfiltret pga av Vulkanaskan,kan man skicka räkningen till Islänningarna och i sådana fall till vilken adress?

Kan tyvärr inte hitta den nu. :va
Men det var någon som undrade om det var ok att fortsätta köra sin hoj när det var en lampa på instrumenteringen som lyste. Och det visade sig vara lampan för helljuset eller något sånt. :hihi

Det var ju en Dunder-tråd, hoppas den flyter upp igen med jämna mellanrum dom kommande tio åren.

Säg den lycka som varar, jo tio år varar den....

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti