Luftburk till TRX

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
I och med vårstädningen försvann ju som bekant en del kul, bland annat en tråd där någon gett sig på sin luftburk med borrmaskin. Jag har tydliga minnen av vackra bilder på deformerade plastbitar och resonemang från höger och vänster om bra/dåligt.

Eftersom jag står i begrepp att byta emulsionsrör tänkte jag ändå köra i bänk efteråt för att få saker och ting att lira ihop. Fråga då;

Skall jag ge mig på luftburken oxå, och hur gjorde ni?


Fråga 2; eftersom alla som haft TRX förr eller senare fått ge sig på emulsionsrören, undrar jag om det är någon som haft ANDRA problem med samma symptom. Alltså, finns det risk att jag ger mig på detta i onödan?
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det var Rickard som hade bilder på hur han hade gjort med sin luftburk. Jag har modifierat min enligt ungefär smma princip men ännu ej kört den i bänk efter detta. Jag bytte emulsionsrörn och inbillar mig att den går lite renare nu men jag vete fan om det är så. Bänkkörningen ska jag göra den 26/3 och då får jag se om vi får justera pga det ändrade luftflödet in i burken. Tanken är ju att den ska få i sig svalare luft då orginalet suger varm luft rakt ovanför motorn och det är ju inte optimalt.

Detta är Rickards luftburk. Där han har markerat med ett rött kryss är för att man bör bygga någon typ av luftstopp för att hindra varm luft att stiga rakt upp i boxen. Lycka till.
 

Bifogat

  • trx_air 2.jpg
    trx_air 2.jpg
    97.5 KB · Visningar: 137
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top