Lovad saker, men säljer till kompis!

Status
Ej öppen för fler svar.

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
För att göra en lång historia kort så ville jag köpa regndäck till r6.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=132265

Flera erbjöd sig att sälja regndäcken så det var ju perfekt (kunde få dom fort)

Men så finner jag en annons av medlemmen tate
(jo jag tänker med glädje hänga ut honom) där han ska sälja sina fälgar + regndäck som gått lite på bana.

Tänker fan vilket klipp (2500kr)

Sagt å gjort så gjorde vi upp hela affären per telefon och han skulle komma och lämna dom här i karlstad under torsdagen. Fick ned priset till 2400kr.

Så idag bokade jag upp "aluminiumsvetsaren" för att försöka fixa bucklan på fälgen under fredagen.

tate skrev:
Tjena. Sålda tyvärr dina fälgar i dag till en kompis som ville ha dem. Så du får jaga nya fälgar.

Är faktiskt så jävla förbannad just nu.

Last edited:
Riktigt fult gjort!! Det suger när man förväntar sig att nått är fixat & så faller det på att personen som lovat inte håller sitt ord...

Äh! Jag förstår liraren. Är ju betydligt enklare att sälja på hemmaplan än att boka upp sig på en massa kallprat, prutande och elände.

Sådan är kapitalismen. Överallt. :D

Bucho skrev:
2399987 Äh! Jag förstår liraren. Är ju betydligt enklare att sälja på hemmaplan än att boka upp sig på en massa kallprat, prutande och elände.

Har man lovat så har man fan lovat!

Bucho skrev:
2399987 Äh! Jag förstår liraren. Är ju betydligt enklare att sälja på hemmaplan än att boka upp sig på en massa kallprat, prutande och elände.

Word, men då får man samtidigt ta att man blir uthängd på sporthoj när man inte håller vad man lovar!

Du får pissa i hans brevlåda eller nåt:rolleyes:

Mr Helmut skrev:
2399916 För att göra en lång historia kort så ville jag köpa regndäck till r6.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=132265

Flera erbjöd sig att sälja regndäcken så det var ju perfekt (kunde få dom fort)

Men så finner jag en annons av medlemmen "tate" (jo jag tänker med glädje hänga ut honom) där han ska sälja sina fälgar + regndäck som gått lite på bana.

Tänker fan vilket klipp (2500kr)

Sagt å gjort så gjorde vi upp hela affären per telefon och han skulle komma och lämna dom här i karlstad under torsdagen. Fick ned priset till 2400kr.

Så idag bokade jag upp "aluminiumsvetsaren" för att försöka fixa bucklan på fälgen under fredagen.

Är faktiskt så jävla förbannad just nu.
Skulle han sälja däck och fälgar för 2500 kr? Vart hade han snott dem? :hihi

Mr Magsnus skrev:
2400048 Word, men då får man samtidigt ta att man blir uthängd på sporthoj när man inte håller vad man lovar!

:fakta Man får fan förtjäna en uthängning om man inte sköter sig bättre än så.. riktigt usel stil! :fatta!

Håller med om att det är taskigt. Men ärligt talat, en kompis är ju värd 1000 ggr mer än någon främling på nätet, jag hade faktiskt gjort samma sak.

Det är jobbigt

kiwimaddog skrev:
2399976 Riktigt fult gjort!! Det suger när man förväntar sig att nått är fixat & så faller det på att personen som lovat inte håller sitt ord...

Jag letar hoj som fan just nu men vissa vill inte sälja sina hojar fast man vill åka dit och casha angivet pris.:confused:. Skumt det där. Riktigt jobbigt håller med, men antar att den som slänger upp kosing först vinner se´n slapp han åka till Karlsta också.:D

ladbol skrev:
2400341 Jag letar hoj som fan just nu men vissa vill inte sälja sina hojar fast man vill åka dit och casha angivet pris.:confused:. Skumt det där. Riktigt jobbigt håller med, men antar att den som slänger upp kosing först vinner se´n slapp han åka till Karlsta också.:D

Han skulle ändå förbi karlstad på torsdag

FUBAR skrev:
2400149 Håller med om att det är taskigt. Men ärligt talat, en kompis är ju värd 1000 ggr mer än någon främling på nätet, jag hade faktiskt gjort samma sak.

Har jag gjort upp en affär med någon så säljer saken i fråga till en kompis utan att höra med första köparen.

Visst är det som du säger men när allt är spikat så är det moraliskt fel att göra så.

Skriver att "säljes till högsbjudande" och man har flera eventuela köpare (och informerar respektive om det). Då kan det vara okey vad som hände idag men annars är det fan fel.

1000 tuggummin till den som :smasha

valmers skrev:
2400061 Skulle han sälja däck och fälgar för 2500 kr? Vart hade han snott dem? :hihi

Priset hade han satt och jag klagar inte, han hade köpt av någon som tävlade. Bakfälgen var bucklig (trottoarkant)

Last edited:
ladbol skrev:
2400341 Jag letar hoj som fan just nu men vissa vill inte sälja sina hojar fast man vill åka dit och casha angivet pris.:confused:. Skumt det där. Riktigt jobbigt håller med, men antar att den som slänger upp kosing först vinner se´n slapp han åka till Karlsta också.:D

DU har inte ringt mig, ja ger dig till o med rabbat på min hoj :-)

Lycka till med hojköpet iallafall

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...