Lotteri: Vinn en NY hoj

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Tja alla.

Vi håller på och bygger ny motardbana strax utanför Örebro.

Såklart behövs massor och massor med pengar till banbygget. Därför har vi ordnat ett lotteri där vinsten är en Sprillans ny KTM525SMR, kolla länk i min signatur för mer info. Alltså helt klar att vinna SM med i princip (jag skickar gärna lotter med post till de som vill ha).

Jag vet att detta kanske mest är för motardfolk men hoppas ändå på lite stöd från folk som är intresserade av MC-sport. Kanske nån av er vill testa hur härligt det är att sladda på asfalt med en kompetent hoj. Vinner du inte hojen har du bidragit med en slant till motardsportens utbyggnad i Sverige.

Asfalten läggs imorron och på tisdag (7e & 8e augusti) så vi räknar med att köra första varven redan om kanske två veckor.
Vi kommer ha flera träningar per vecka, en vardagskväll samt minst en helgdag. Jag håller även på och kollar möjligheterns att köra liknande kåphojskörningar som de redan gör på Rörken. Även minimototräningar kommer köras.

Flygbild över banan 2a Juli finns i min signatur nedan. Det blåmålade blir asfalt. Framtida utbyggnadsplaner innefattar asfalt på fältet uppe till vänster i bilden.
Banan är belägen vid Örebro flygplats en knapp mil väster om stan.

Eventuella frågor besvarar jag gärna i den här tråden eller via PM.

/Jocke

Biturbo skrev:
Är detta samma lotteri som förut eller är detta ytterligare ett?
Samma lotteri som tidigare. Bara annan "annonsplats". Men fortfarande bara en dryg månad kvar till dragningen ;)

Jens_von_Helvette skrev:
hur gör man för att köpa en lott? ska man sätta in pengar nånstans eller?
SKicka mig PM med adress + tele och hur många lotter du vill ha. Jag svarar så fort jag kan med lottnummer som du tilldelas. Sen sätter du inte pengar på klubbens postgiro och så fort jag får bekräftat från kassören att pengarna kommit fram så komer lotten i brevlådan så fort posten kan bära den.

Är dragningen officiell? =) eller lottas det fram "rätt nr" bakom lykta dörrar

IronMike skrev:
Är dragningen officiell? =) eller lottas det fram "rätt nr" bakom lykta dörrar
Tror du vi skulle fuska alltså??
Ett lotteri av den här storleken är oerhört hårt styrd av kommunens lotterikontrollant och det är även den kontrollanten som sköter själva dragningen. Hennes telefonnummer står på lotterna så du kan ringa om du känner för det.
Jag har köpt ett gäng lotter själv och skulle inte våga göra det om inte kontrollen var så hård. Med tanke på ev. fuskanklagelser alltså.

Välkommen att stödja banbygget :tummenupp

Vad händer om inte alla lotter blir sålda?
säg, det säljs bara 100 lotter, är dragningen bland dom lotterna då?
Eller kan det bli "vinst" för föreningen som behåller hojer?.

Strongliquid skrev:
Vad händer om inte alla lotter blir sålda?
säg, det säljs bara 100 lotter, är dragningen bland dom lotterna då?
Eller kan det bli "vinst" för föreningen som behåller hojer?.
Dragningen kan väl rimligen endast hållas bland de lotter som blivit sålda!?

Är det så att ni misstror min och klubbens avsikt med lotteriet??? :confused: :(

Säljer vi inte alla lotter blir vinsten mindre, säljer vi inte ens lotter nog att pynta hojen går vi back på det, så enkel är verkligheten.

Har redan köpt en lott, samt övertalat min mamma, pappa o sambo o köpa oxå! :-) Lite offtopic, men vart tar manöverbanan vägen för vv? Ja körde upp på eran startraka...

lilltryne skrev:
Har redan köpt en lott, samt övertalat min mamma, pappa o sambo o köpa oxå! :-) Lite offtopic, men vart tar manöverbanan vägen för vv? Ja körde upp på eran startraka...
Har du?? Inte av mig?! Köp fler ;)

Den blir tyvärr kvar där den är så vi måste bygga massa jobbiga grindar och staket för att körskolorna ska kunna komma dit lätt.

Imorron 05:45 börjar de lägga den extra asfalten, skulle börjat igår men allt som kan bli försenat blir såklart det...

:hördu HÄR VAR DET LOTTER, KOM OCH KÖP LOOOOOTTER

Supermoto skrev:
Har du?? Inte av mig?! Köp fler ;)

Den blir tyvärr kvar där den är så vi måste bygga massa jobbiga grindar och staket för att körskolorna ska kunna komma dit lätt.

Nä var inte av dig, fick dem hemleverarade till dörren i odensbacken... :-)

Att de inte flyttar manöverbanan till pilängen eller någe, e ju mycket bättre plats där! Till o med stumpen i vivalla är ju bättre...

Vilket datum kommer dragningen att ske och var kommer man kunna se vem som är den lycklige?
från en som redan köpt rätt sorts hjälm!!

:hördu HÄR VAR DET LOTTER, KOM OCH KÖP LOOOOOTTER[/QUOTE]

lilltryne skrev:
Nä var inte av dig, fick dem hemleverarade till dörren i odensbacken... :-)

Att de inte flyttar manöverbanan till pilängen eller någe, e ju mycket bättre plats där! Till o med stumpen i vivalla är ju bättre...
Levererade av Jimmy??

Vet inte varför de envisas men om de ska bygga ut manöverbana för lastbilar ska vi försöka dra fördel av det...

suzukirules skrev:
Vilket datum kommer dragningen att ske och var kommer man kunna se vem som är den lycklige?
från en som redan köpt rätt sorts hjälm!!

Supermoto skrev:
:hördu HÄR VAR DET LOTTER, KOM OCH KÖP LOOOOOTTER
Dragningen är den 15e september och jag frågar alla som köper lott om telefonnummer för att vi ska kunna ringa vinnaren. Det kommer vara tidningar och grejer på plats för att få lite mer av ett jippo.
Dragningen kommer även presenteras på klubbens hemsida.

Efter helgens arbetande på banan så har vi nu satt upp typ 300m staket av olika slag. Lite mer arbete med grävmaskin och en bra bit staket till så är vi klara för besiktning.
Men skiten måste fortfarande betalas oxå. Så köp nu fler lotter så stödjer ni MC-sporten samt ger er sjävla chansen att vinna en skitrolig hoj.

Idag kommer jag mfl som säljer lotter finnas på Sviestad i Linköping för motardrejs.
Leta efter #86 och kom och tugga lite + köp lotter :tummenupp :)

Skickar idag iväg en bunt lotter (typ 25) till de som jag fått bekräftat från kassören att pengar kommit ifrån. Men det finns fortfarande lotter kvar :tummenupp

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman