Verkar ju varit en höjdarresa. Självklart lägger man på 20k för businessclass, det har han nog redan tänkt på.
De kriminella hotellkedjorna är ju ett känt problem, de väntar på oskyldiga svenska turister så att de kan blåsa dem på pengar. Det är deras affärsidé, nämligen. Det, och fiskförsäljning.
Om du frågade efter 'ordinary swedish food' hoppas jag du filmade. Var hittade du all den dyra maten?
@generalen, jag glömde in 'n out burger. Ett måste på 'att göra listan'.
Tja, ja har du pengar över så släng de på att piffa upp lyxen lite! Flygresan är ju det absolut sämsta med alltihop trots allt.
hehe, ne jag filmade inte när jag frågade efter "ordinary swedish food", det var dock en bar/resturang/spelhall på 3rd street vid Santa Monica.
Jag beställde en pizza istället, satt å dividerade länge med springbudet om vad som fanns på den... Men Hur fan säger man kebabb på engelska??? Jag tog till slut nån annan skit med kyckling på!
Det var näst sista dagen vi åt där.. I vilket fall, när vi gick därifrån blev vi stoppade av hon vid ingången. Den supersnygga, otroligt söta, mest underbasate leendet i världen tjejen, hon stoppa mig och ursäkta sig för det hon skulle säga för det verkar konstigt men hon var tvungen. Hon sa: "you made my day", "you did the most sweetest thing"... osv...
Vill du veta vad? Hör å häpna...
Hon gav oss ett bord för 3, bordet var avsett för 4a. Hon tog bort besticken å det för 4e personen. Därefter tog jag ett raskt beslut - vi byter bord.
Vipps, men oj då.. hon tog ju bort besticken därifrån tänkte jag.
Så jag tog de besticken å det från det nya bordet vi satte oss vid och ställde upp det fint på det gamla bordet. Rent hyffs alltså.
Å tack vare det blev hon så glad.
Fast fråågan är ju om hon ville nå mer hum, vi satt ju vid uteserveringen alldeles intill henne och jag titta på henne ganska mycket och syrran sa till mig att jag ska gå fram å prata med henne om jag ska stirra så där! Hehe...
Får nog ta och ringa syrran så hon levererar min msn till den där prinsessan... Nåja...
Maten var tokdyr precis överallt. Uteserveringar - Ica supermarket aka Ralphs. 3 lagom stora biffar som du får grilla å krydda själv kostar $30 plus tax.
Tur att dollarn står lågt nu säger jag bara...
Alltså, det är ungefär 150% av priset på svensk mat i snitt. (Svensk mat är dyr).
// Peter