Loosade kortet i GBG idag

GixxerperO

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2003
Ort
High Coast Bridge
Hoj
Suzuki GSXR 600-00
Nicko@K.A.P skrev:
Va vid friggargatan, Harley Davidsson idag o provkörde nya Buell XB 12-R. Lite småblött ute.
Kompisen:

-Gör inte bort dig nu dö!

Körde bort mot Partille, försökte få upp den på bakhjulet ett par ggr (strypt)
Vänder vid shell (partille) Ville känna lite på den, gasar upp runt 200. Kör sen saktare sista biten.

Kommer in vid HArley Davidsson, parkerar hojen.
Då stannar en svart civilbil snutbil (saab) framför mig (Faaaaaaaaan)

Hoppar in i bilen. Erkände på 122 km/h. Fick omkörning på höger sida, korsat heldragen linje. Va lika bra o erkänna eftersom jag kört mycke värre än vad jag fick på böteslappen (2.400:)
Dom hade även en mätning på 180 km/h.

Tror väl på 1 månad kanske. Svettigaste är böterna. Jag som planerat fixa min RR denna månaden :(


Jaha.......Ännu ett miffo :kocko som MÅSTE ställa en redan utsatt grupp "läs hojåkare" "framförallt sporthojåkare i ÄNNU sämre dager
jag vart inte dugg imponerad och inte tyckte jag synd om dej heller
för mej får dom gärna ta din lapp fore life
för att inte tala om alla du mötte och körde om.....var deras liv inte värt nått alls??fm inte , bara du får leka lite och sen skryta med va du gjort!!!
Tänk OM en me "hatt lr rattmuff" hade vinglat lite , då hade du fm blivit 100 "etthundra" meter råbiff :död tänk lite INNAN nästa gång istället för EFTER det blir billigare så

Må tusen loppor hemsöka dina armhålor :lol
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Oj vad arg du är :7peta iof inget fel i det men så här 5 månader senare så kanske han redan fått tillbaka sitt kort?

Tråd skapad: 25-04-2004, 14:45 :rolleyes:
 
Last edited:

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
sanntur skrev:
Hmm, Jag fick 14000:- för 2,5år sedan + indraget kk i tre mån. för att jag retade upp en brandman. I rätten sa dom att han va MER trovärdig bara för att jag hade en tidigare dom för vårdslöshet i trafik. Det borde ha kostat aa1600:- för två heldragna linjer men han lyckades INNBILLA domaren en fortkörning och jag blev dömd UTAN mätning till hastighetsöverträdelse på MYCKE ÖVER 30km/h... KÄNN på DEN!! :mad:

Blir väl inte så mycket per/gång du kört för fort...?
 

Nicko@K.A.P

"Inte riktig funtad..."
Gick med
22 Mar 2004
Ort
Götlaborg
Hoj
Ras
GixxerperO skrev:
Jaha.......Ännu ett miffo :kocko som MÅSTE ställa en redan utsatt grupp "läs hojåkare" "framförallt sporthojåkare i ÄNNU sämre dager
jag vart inte dugg imponerad och inte tyckte jag synd om dej heller
för mej får dom gärna ta din lapp fore life
för att inte tala om alla du mötte och körde om.....var deras liv inte värt nått alls??fm inte , bara du får leka lite och sen skryta med va du gjort!!!
Tänk OM en me "hatt lr rattmuff" hade vinglat lite , då hade du fm blivit 100 "etthundra" meter råbiff :död tänk lite INNAN nästa gång istället för EFTER det blir billigare så

Må tusen loppor hemsöka dina armhålor :lol


Du tror jag skrev detta för att få uppmärksamhet??

Tycker inte det är ett dugg imponerande att köra som en tok utan kontroll.
Men du måste nog vara den ENDA som inte drar på, på en kort sträcka när du provkör en NY hoj för 100.000:- + som du kanske kommer att köpa.
Ang omkörningen på höger sida (3 filigt. passerande av bil i eget körfält på höger sida räknas som brott)
Okontrolerande rykningar i högerhanden resulterade i att hojen "försökte"resa sig upp på bakhjulet. Tur att jag återfick kontrollen i tid. Beware of "MåRaL TjÄRRingAr"

Tycker ärligt synd om din 600. Igensotad o aldrig varvad över 5000 rpm...
Jag sitter på 400 cc mer än du.
Jag har rätt (eftersom jag har större)
DU har fel! (Moppefucko)

:hihi :hihi

Och ja, storleken har betydlese!!!




:arsele
 
Last edited:

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Ort
Lite åt vänster sen åt helvete
Hoj
50x12
Skorpan skrev:
AGS 593 ,denna kan du vara nervös för :)


i strängnäs gåre en volvo 854 t5 med regnr PTT 181 och när jag var i sthlm såg jag en exakt likadan volvo PTT 18 ( någonting ) och den hade också "3 st bromsljus i bakrutan" dvs en röd och 2 blåa.. otäckt.. sen har jag kört ifrån en vit volvo v70 ( gamla modellen) i västerås kommer inte ihåg reg nr för det gick så fort. men den hade iaf blå ljus och rödljus monterat under backspegeln i mitten på bilen..
 

Mr D

Ny medlem
Gick med
28 May 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
FZS 600
:rolleyes:
Nicko@K.A.P skrev:
Va vid friggargatan, Harley Davidsson idag o provkörde nya Buell XB 12-R. Lite småblött ute.
Kompisen:

-Gör inte bort dig nu dö!

Körde bort mot Partille, försökte få upp den på bakhjulet ett par ggr (strypt)
Vänder vid shell (partille) Ville känna lite på den, gasar upp runt 200. Kör sen saktare sista biten.

Kommer in vid HArley Davidsson, parkerar hojen.
Då stannar en svart civilbil snutbil (saab) framför mig (Faaaaaaaaan)

Hoppar in i bilen. Erkände på 122 km/h. Fick omkörning på höger sida, korsat heldragen linje. Va lika bra o erkänna eftersom jag kört mycke värre än vad jag fick på böteslappen (2.400:)
Dom hade även en mätning på 180 km/h.

Tror väl på 1 månad kanske. Svettigaste är böterna. Jag som planerat fixa min RR denna månaden :(

Ganska snäll polis ifall de hade en mätning på 180 km/h och de lät dig komma undan med 122 km/h....
Kör som folk i stället så slipper ni oroa er för snuten.......
 

GixxerperO

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2003
Ort
High Coast Bridge
Hoj
Suzuki GSXR 600-00
Nicko@K.A.P skrev:
Du tror jag skrev detta för att få uppmärksamhet??

Tycker inte det är ett dugg imponerande att köra som en tok utan kontroll.
Men du måste nog vara den ENDA som inte drar på, på en kort sträcka när du provkör en NY hoj för 100.000:- + som du kanske kommer att köpa.
Ang omkörningen på höger sida (3 filigt. passerande av bil i eget körfält på höger sida räknas som brott)
Okontrolerande rykningar i högerhanden resulterade i att hojen "försökte"resa sig upp på bakhjulet. Tur att jag återfick kontrollen i tid. Beware of "MåRaL TjÄRRingAr"

Tycker ärligt synd om din 600. Igensotad o aldrig varvad över 5000 rpm...
Jag sitter på 400 cc mer än du.
Jag har rätt (eftersom jag har större)
DU har fel! (Moppefucko)

:hihi :hihi

Och ja, storleken har betydlese!!!




:arsele

Jodå jag kan gasa jag å,sen är det ingen ursäkt att man är spekulant på en ny motorcykel , varför måste man köra så djävla fort???Det är ju farter som man NORMALT inte färdas i mer än på bana . Är man spekulant på en ny mc ska man väl kolla vilka egenskaper den har vid normal användning lr???

okontrollerade ryckningar???Du har en väldigt Odiciplinerad högerhand :D lr är det sirap upp till den vänstra hjärnhalvan?? :hihi

Sen behöver du inte tycka synd om min 600, den har varken sotat igen, den har inge sot alls faktiskt ,den har inte ens skinn på soppan !
Faktiskt så finns det lite lullul på den ,och det är bara i stan man ligger under 5000 RPM annars ligger det en bit över

Jag brukar också åka fort ibland MEN det är ALDRIG på bekostnad av mina medtrafikanters säkerhet :fatta! Det finns ju banor att åka på om man vill åka fort.Sen har storleken betydelse det kan ja hålla med om , men ja e nöjd med min 600, jätte nöjd faktiskt !!!Jag har helt enkelt inte behov av att hävda mej bland mina kompisar :lol :banana

OCH om du tycker att en 600 är en moppe ,då är det ganska många moppar ute på våra vägar under sommarhalvåret!

Å sen Arsle det kan du vara själv , det var du som gjorde bort dej , inte jag!!!


Nä gå nu och byt dina Up N Go och ta ditt " mellis " så kan du sova lite sen!!!

Hoppas att du finns kvar här nästa år , det är så tråkigt att läsa mc statistiken över omkommna , nää känn fartvinden ,dofterna , friheten ,KÖR motorcykel , kör framför allt med insidan!!
 

Nicko@K.A.P

"Inte riktig funtad..."
Gick med
22 Mar 2004
Ort
Götlaborg
Hoj
Ras
Bla bla bla bla....

Det har ältats så mycke i det här innan ang hur man "måste" köra. Så jag släpper det här nu...tur för dig :hihi

Nä men seriöst... Tack för omtanken :) Det försvinner på tok för många mc bröder och systrar med för den delen varje år. Aldrig fel att tänka före, men den här dan vet jag inte vad man tänkte på. Polis tätaste vägen i GBG dessutom...verkligen smart.


Peace out!
 

GixxerperO

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2003
Ort
High Coast Bridge
Hoj
Suzuki GSXR 600-00
Nicko@K.A.P skrev:
Bla bla bla bla....

Det har ältats så mycke i det här innan ang hur man "måste" köra. Så jag släpper det här nu...tur för dig :hihi

Nä men seriöst... Tack för omtanken :) Det försvinner på tok för många mc bröder och systrar med för den delen varje år. Aldrig fel att tänka före, men den här dan vet jag inte vad man tänkte på. Polis tätaste vägen i GBG dessutom...verkligen smart.


Peace out!

Jo håller med....ja tror att vi alla ( motorcyklister ) måste hjälpas åt NU att få bort focus/stämpeln på oss som åker hoj , för annars vet man inte vart det slutar. För man kan väl inte lita på SMC att dom kan stå upp för oss :Bugar

Hare boys and girls
 

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
VTR 1000 Firestorm
varför åka sporthoj om man kör lagligt? går inte att gasa ens o då är det ingen mening eller är du en sån där som bara har den för att glänsa?
till alla moralkärringar så rekomenderas att köpa en 125cc eller kanske en glidare.....
det är helt normalt att gasa när man provkör,annars förstår jag inte ens meningen med att prova eller ha en sporthoj,är skönare att toura runt på nån hoj med bättre körställning o elefant ruta.











GixxerperO skrev:
Jodå jag kan gasa jag å,sen är det ingen ursäkt att man är spekulant på en ny motorcykel , varför måste man köra så djävla fort???Det är ju farter som man NORMALT inte färdas i mer än på bana . Är man spekulant på en ny mc ska man väl kolla vilka egenskaper den har vid normal användning lr???

okontrollerade ryckningar???Du har en väldigt Odiciplinerad högerhand :D lr är det sirap upp till den vänstra hjärnhalvan?? :hihi

Sen behöver du inte tycka synd om min 600, den har varken sotat igen, den har inge sot alls faktiskt ,den har inte ens skinn på soppan !
Faktiskt så finns det lite lullul på den ,och det är bara i stan man ligger under 5000 RPM annars ligger det en bit över

Jag brukar också åka fort ibland MEN det är ALDRIG på bekostnad av mina medtrafikanters säkerhet :fatta! Det finns ju banor att åka på om man vill åka fort.Sen har storleken betydelse det kan ja hålla med om , men ja e nöjd med min 600, jätte nöjd faktiskt !!!Jag har helt enkelt inte behov av att hävda mej bland mina kompisar :lol :banana

OCH om du tycker att en 600 är en moppe ,då är det ganska många moppar ute på våra vägar under sommarhalvåret!

Å sen Arsle det kan du vara själv , det var du som gjorde bort dej , inte jag!!!


Nä gå nu och byt dina Up N Go och ta ditt " mellis " så kan du sova lite sen!!!

Hoppas att du finns kvar här nästa år , det är så tråkigt att läsa mc statistiken över omkommna , nää känn fartvinden ,dofterna , friheten ,KÖR motorcykel , kör framför allt med insidan!!
 

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2007
Holger skrev:
varför åka sporthoj om man kör lagligt?


Går det att köra sporthoj lagligt? Det räcker fan med att fjärta, sittandes på hojen så sticker den iväg långt över (rekommenderad) hastighetsgräns, oavsett vad gränsen är :hihi
 

E22

En bitter jävel & ett hjärta av sten
Gick med
24 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
*
Nicko@K.A.P skrev:
Va vid friggargatan, Harley Davidsson idag o provkörde nya Buell XB 12-R. Lite småblött ute.
Kompisen:

-Gör inte bort dig nu dö!

Körde bort mot Partille, försökte få upp den på bakhjulet ett par ggr (strypt)
Vänder vid shell (partille) Ville känna lite på den, gasar upp runt 200. Kör sen saktare sista biten.

Kommer in vid HArley Davidsson, parkerar hojen.
Då stannar en svart civilbil snutbil (saab) framför mig (Faaaaaaaaan)

Hoppar in i bilen. Erkände på 122 km/h. Fick omkörning på höger sida, korsat heldragen linje. Va lika bra o erkänna eftersom jag kört mycke värre än vad jag fick på böteslappen (2.400:)
Dom hade även en mätning på 180 km/h.

Tror väl på 1 månad kanske. Svettigaste är böterna. Jag som planerat fixa min RR denna månaden :(
1 månad HHÖÖÖöömm de e väll inte julafton än väll???du ska nog vara glad om du får två måndader ska du se...
 
Last edited:

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Ska jag tycka synd om dig eller?

1. Synd att du kör skiten ur demohojjar
2. Synd att du kör som en idiot på allmän väg

:kocko


Böterna kanske är nyttiga för dig....
 

CHROLO

Does not play well with other bikers...
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Kallhäll
Hoj
Honda Varadero, Honda AT
sanntur skrev:
Hmm, Jag fick 14000:- för 2,5år sedan + indraget kk i tre mån. för att jag retade upp en brandman. I rätten sa dom att han va MER trovärdig bara för att jag hade en tidigare dom för vårdslöshet i trafik. Det borde ha kostat aa1600:- för två heldragna linjer men han lyckades INNBILLA domaren en fortkörning och jag blev dömd UTAN mätning till hastighetsöverträdelse på MYCKE ÖVER 30km/h... KÄNN på DEN!! :mad:

Retade upp en brandman????
 

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Ort
gbg
Hoj
r1 -00
Vad är det för snubbar här inne?

Ok, ni har aldrig kört för fort när ni har provat nån hoj? nej,nej.
Ni har aldrig kört över "rekommenderad" hastighet? köp er nåt annat om ni ska hacka på andra för dom har köpt hojen till det som den är till för. Lägg av nu och vakna upp.

Suck, så jävla trött på allt jävla moralsnack.
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
DJM skrev:
Vad är det för snubbar här inne?

Ok, ni har aldrig kört för fort när ni har provat nån hoj? nej,nej.
Ni har aldrig kört över "rekommenderad" hastighet? köp er nåt annat om ni ska hacka på andra för dom har köpt hojen till det som den är till för. Lägg av nu och vakna upp.

Suck, så jävla trött på allt jävla moralsnack.
True that!
 

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
VTR 1000 Firestorm
ja jag är helt med på det du säger,folk som inte gasar med sin sporthoj eller kör bana med den kan sälja o köpa glidare finns säkert nån fin glidar sida dom kan surfa runt o snacka sitt moralsnack/skitsnack på.
Tror dock det mesta är avundsjuka eller nåt,kanske dom helt enkelt har snutnoja o är avis på oss som törs köra på lite med våra hojar inte bara posera.

DJM skrev:
Vad är det för snubbar här inne?

Ok, ni har aldrig kört för fort när ni har provat nån hoj? nej,nej.
Ni har aldrig kört över "rekommenderad" hastighet? köp er nåt annat om ni ska hacka på andra för dom har köpt hojen till det som den är till för. Lägg av nu och vakna upp.

Suck, så jävla trött på allt jävla moralsnack.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top