Loosade kortet i GBG idag

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Ort
MAERSTA
Hoj
Honda CB450 '86
Nicko@K.A.P skrev:
Dom mätte me pilot.

Nästa gång blir dt bye bye..givetvis med rätt förutsättningar. Det här va första och sista gången jag blev av me kortet

Du kan ju testa att inte köra i 200 också.
 

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Granne med September
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
finns en silverfärgad 9-3 i halmstad som är svår på att ta fast fortkörare.
tror ändå jag har ett av dom värre rekorden med att köra från snuten. 3 mc-poliser och 2 bilar efter mig, det va lite svettigt men jag fick hjälp från en kille som hörde på polisradion att dom hade gjort en vägspärr längre fram och sprang ut i strumplästen och hjälpte mig in på en grusväg. :Bugar
Kan meddela att kör man 30-40 km för fort så är det 2 månader och är det över 40 går det till rättegång och blir då minst 3 månader. :mad:
 

streetfighter1

För******
Gick med
14 Sep 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Fighter Honda CBR900 -96/-97, Huskvarna 258
sportarn skrev:
finns en silverfärgad 9-3 i halmstad som är svår på att ta fast fortkörare.
tror ändå jag har ett av dom värre rekorden med att köra från snuten. 3 mc-poliser och 2 bilar efter mig, det va lite svettigt men jag fick hjälp från en kille som hörde på polisradion att dom hade gjort en vägspärr längre fram och sprang ut i strumplästen och hjälpte mig in på en grusväg. :Bugar
Kan meddela att kör man 30-40 km för fort så är det 2 månader och är det över 40 går det till rättegång och blir då minst 3 månader. :mad:

Jag har kört 51km/h för fort (121km/h på 70-väg). Ingen rättegång men fick leva utan körkort i 4 månader.
 

Nicko@K.A.P

"Inte riktig funtad..."
Gick med
22 Mar 2004
Ort
Götlaborg
Hoj
Ras
eisbaer skrev:
Du kan ju testa att inte köra i 200 också.

Givetvis..orehört klantigt av mig. Dessutom så e vägen känd för sina kontroller.

Men sen när man provkör en hoj så vill man gärna känna på den lite..sen att jag valde fel väg...
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
hållundan skrev:
Den kom, med två välkammade bohemer när vi var på arken (iaf när jag var med) sist...

Dom pratade om ditten och datten...:mattias

Nej nej nej :D Nu får du hålla isär bilarna, saaben på arken var svart, ags:en är vinröd :fakta Jä*** Hallänning :hihi
 

Skorpan

Guest
fogerty skrev:
Nej nej nej :D Nu får du hålla isär bilarna, saaben på arken var svart, ags:en är vinröd :fakta Jä*** Hallänning :hihi
apapapapap.... :mattias inte svart,mörkblå...
den borde du komma ihåg hehe
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Jaja, skit samma... Snutbil som snutbil. Den var mörkblå den på arken... En 95, hade liknande regnummer iaf...

Blä
 

johanrehn80

MUTTA MIXI ?
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Härligt hojlös
Visst är det lite typiskt att det är en HD och ingen räser.

JAg bytte R-hojen mot en Motard för att det var bra för körkortet. Det kostade 1600:- första provturen. :död
 

Moygantha

Ny medlem
Gick med
7 May 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa GPX 600r
fick kortet indraget i fem månader och tvåtusen i böter förra sommaren.. körde 152 km/h på 90 väg...

så en månad kanske är att vara lite väl optimistisk!
 

sanntur

The botten is nådd
Gick med
2 Feb 2004
Ort
häggwall
Hoj
Gixxer 1100R -92:a
Moygantha skrev:
fick kortet indraget i fem månader och tvåtusen i böter förra sommaren.. körde 152 km/h på 90 väg...

så en månad kanske är att vara lite väl optimistisk!
Hmm, Jag fick 14000:- för 2,5år sedan + indraget kk i tre mån. för att jag retade upp en brandman. I rätten sa dom att han va MER trovärdig bara för att jag hade en tidigare dom för vårdslöshet i trafik. Det borde ha kostat aa1600:- för två heldragna linjer men han lyckades INNBILLA domaren en fortkörning och jag blev dömd UTAN mätning till hastighetsöverträdelse på MYCKE ÖVER 30km/h... KÄNN på DEN!! :mad:
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
sanntur skrev:
Hmm, Jag fick 14000:- för 2,5år sedan + indraget kk i tre mån. för att jag retade upp en brandman. I rätten sa dom att han va MER trovärdig bara för att jag hade en tidigare dom för vårdslöshet i trafik. Det borde ha kostat aa1600:- för två heldragna linjer men han lyckades INNBILLA domaren en fortkörning och jag blev dömd UTAN mätning till hastighetsöverträdelse på MYCKE ÖVER 30km/h... KÄNN på DEN!! :mad:

helt jävla makalöst tycker jag. det svenska rättsystemet är inte så bra ibland.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top