Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag skulle sätta iallafall ganska för mig stora summor pengar på att det inte gjorts och det enda belägg jag har är att det är ett gigantiskt jävla passagerarplan och ingen leksak.oscar skrev:Har en liten diskussion ang om det nagonsin har gjorts en looping med en Boeing 747, och ett vad har gjorts. Nagon som som vet om detta har hant och som kan lanka till nagot bevis isf?
oscar
oscar skrev:Har en liten diskussion ang om det nagonsin har gjorts en looping med en Boeing 747, och ett vad har gjorts. Nagon som som vet om detta har hant och som kan lanka till nagot bevis isf?
oscar
honkiie skrev:I have a bet with my roommate and he says the wings would shear off.
HAHAHAHA, det dummaste jag har hört tror jag..
Ja?honkiie skrev:Som att man måste kunna köra på bakhjulet med hojen eller att bilen måste kunna göra donuts för att man ska få köra bilen.
Ja det ska hålla för dumheterna folk hittar på med dom, gör dom inte dethonkiie skrev:"Dear Cecil:
Is it possible to roll or loop a 747 or DC-10 loaded or empty? I have a bet with my roommate and he says the wings would shear off. I say it could because otherwise they wouldn't allow it to fly people. --Todd J., Evanston
"
HAHAHAHA, det dummaste jag har hört tror jag. Måste kunna loopa för att flyga människor. Som att man måste kunna köra på bakhjulet med hojen eller att bilen måste kunna göra donuts för att man ska få köra bilen.
Tobbe_N skrev:har för mig att roll har gjorts, looping vetifan dock.
svaret korvgubbe länkade till är ju minst sagt gammalt.
edit: osäker på 747, men 707 gjorde en roll under sina testflygningar
GuW skrev:Jag har för mig att det fanns planer på att försöka med en obemannad "radiostyrd" jätte över en öken någonstans, men dom fick aldrig dom tillstånd som behövdes
GuW skrev:Jag har för mig att det fanns planer på att försöka med en obemannad "radiostyrd" jätte över en öken någonstans, men dom fick aldrig dom tillstånd som behövdes
BTW visste ni att ett mera normalt radiostyrt plan har korsat atlanten.
En snubbe startade planet och riktade in det grovt innan man slog över det till autopilot, en annan snubbe stog på andra sidan pölen och slog av autopiloten och landade planet.
Ja jag har ingen aning om vilka påfrestningar som kan uppstå eller hur mycket en loop påfrestar flygplanet för jag är ingen pilot. Jag tyckte bara det lät roligt att ett flygplan måste klara att göra en loop för att få flyga, sluta gnälla nu.MattE. skrev:Ja det ska hålla för dumheterna folk hittar på med dom, gör dom inte det
så köper folk något annat och företagen självdör.
När jag sitter i ett flygplan så hoppas jag att det klarar större påfrestningar än en looping eller roll skulle göra, gör inte du det?
Boris skrev:Jag har gjort en loop med 747 så det går!
Här finns filmen om Tunnel rollen med en B707...oscar skrev:Har en liten diskussion ang om det nagonsin har gjorts en looping med en Boeing 747, och ett vad har gjorts. Nagon som som vet om detta har hant och som kan lanka till nagot bevis isf?
oscar
Gabor skrev:
Gabor skrev:
Chris Ash skrev:Haha vilken smidig roll, det påminner om den vältrande valrossen Hubert.
Vem ska bli först att göra en Kobra med en Herka?
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |
![]() |
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm
Lördag den 17 maj bjuds det... |
![]() |
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |
![]() |
Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT
Yamaha har presenterat 2025... |