Logga in på FTP

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Hur kommer man in på en FTP-sida? Jag har ett login och ett lösen men kan inte använda dem. Hilfe, hilfe!

Jag har Core FTP Lite, ip-nummer, login och lösen. Problemet är att jag iten får upp någon ruta för login och lösenord...

Edit: aha, nu hajjar jag.

Bingo skrev:
Jag har Core FTP Lite, ip-nummer, login och lösen. Problemet är att jag iten får upp någon ruta för login och lösenord...

Edit: aha, nu hajjar jag.
Har man ingen FTP-klient så går det att köra via en browser genom att skriva adress etc. i adressfältet.
(Det är dock bättre att köra med en FTP-klient).

ftp://login:lösen@ip-nummer: portnummer
OBS det skall ej vara ett mellanslag mellan sista kolonet och 'portnummer' men skriver man det i en följd så ser det lite konstigt ut ":portnummer" :)

Portnummer behöver man bara skriva in om den avviker från standard porten för FTP, dvs 21.

//\//\

Mojje skrev:
Har man ingen FTP-klient så går det att köra via en browser genom att skriva adress etc. i adressfältet.
(Det är dock bättre att köra med en FTP-klient).

ftp://login:lösen@ip-nummer: portnummer
OBS det skall ej vara ett mellanslag mellan sista kolonet och 'portnummer' men skriver man det i en följd så ser det lite konstigt ut ":portnummer" :)

Portnummer behöver man bara skriva in om den avviker från standard porten för FTP, dvs 21.

//\//\

Funkar dåligt. IE t.ex. hamrar som satan vilket gör att man blir bannad på studs om ftp:n har antihammerpolicy. Har testat mot min egen och den försökte ansluta typ 10 gånger på några sekunder.

Nyheter
H-D Pan America 1250 Limited provkörd

I nummer 5 av Allt om MC ko...

Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo

Mötets ordförande Anna Iwar...

The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...

Stor invigning på Sulas MC

Efter att Sulas MC bestämde...

Nyheter från Wunderlich