Logga in på FTP

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Hur kommer man in på en FTP-sida? Jag har ett login och ett lösen men kan inte använda dem. Hilfe, hilfe!

Jag har Core FTP Lite, ip-nummer, login och lösen. Problemet är att jag iten får upp någon ruta för login och lösenord...

Edit: aha, nu hajjar jag.

Bingo skrev:
Jag har Core FTP Lite, ip-nummer, login och lösen. Problemet är att jag iten får upp någon ruta för login och lösenord...

Edit: aha, nu hajjar jag.
Har man ingen FTP-klient så går det att köra via en browser genom att skriva adress etc. i adressfältet.
(Det är dock bättre att köra med en FTP-klient).

ftp://login:lösen@ip-nummer: portnummer
OBS det skall ej vara ett mellanslag mellan sista kolonet och 'portnummer' men skriver man det i en följd så ser det lite konstigt ut ":portnummer" :)

Portnummer behöver man bara skriva in om den avviker från standard porten för FTP, dvs 21.

//\//\

Mojje skrev:
Har man ingen FTP-klient så går det att köra via en browser genom att skriva adress etc. i adressfältet.
(Det är dock bättre att köra med en FTP-klient).

ftp://login:lösen@ip-nummer: portnummer
OBS det skall ej vara ett mellanslag mellan sista kolonet och 'portnummer' men skriver man det i en följd så ser det lite konstigt ut ":portnummer" :)

Portnummer behöver man bara skriva in om den avviker från standard porten för FTP, dvs 21.

//\//\

Funkar dåligt. IE t.ex. hamrar som satan vilket gör att man blir bannad på studs om ftp:n har antihammerpolicy. Har testat mot min egen och den försökte ansluta typ 10 gånger på några sekunder.

Nyheter
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Back