Logga för 30 mille

• Thread starter Thread starter mb
  • Start date Start date
Ännu ett skäl till att fortsätta planka.

Denna kombo av Anna B.K. är skön:
Anna Berger Kettner (s) skrev:
Fråga: Enligt SL kostar det 30 miljoner kronor. Är det verkligen värt kostnaden?
- Det är en principfråga. Vi kan inte vara ansvariga för något som vi inte kan få ha ett inflytande över.

Fråga: Vilken logga tycker du är snyggast?
- Det ska inte vi politiker bedöma. Vi är inte proffs.

Last edited:
Johan skrev:
Denna kombo av Anna B.K. är skön:

Ja, det är verkligen kritiskt i Stadshuset nu när en logotype florerar fritt på alla möjliga lösaktiga fordon - så klart måste (s) kunna ta ansvar för logotypen. (Hur fan tar man ansvar för en tejpbit?) Storhetsvansinnet börjar nå sin kulmen, men de åker ut den 17:e September 2006 - nedräkningen kan börja.

Markus skrev:
Storhetsvansinnet börjar nå sin kulmen, men de åker ut den 17:e September 2006 - nedräkningen kan börja.

Varken (s) eller (v) ligger bra till i nuläget, bli nog blått i nästa val. Så du har nog rätt där.

Så där är det överallt - folk i ledningsposition befordras till sin inkompetensnivå och där blir de fast och vägrar sedan lyssna på sakkunskapen... :kocko

I de där 30 miljonerna ingår såklart tryckning av tidtabeller, märkning av bussar och tåg, skärning av logotyper, etc... Företaget som skapade logotypen nöjde sig nog med en dryg miljon för sitt jobb.

Mattias skrev:
I de där 30 miljonerna ingår såklart tryckning av tidtabeller, märkning av bussar och tåg, skärning av logotyper, etc... Företaget som skapade logotypen nöjde sig nog med en dryg miljon för sitt jobb.

Precis. Ofta missuppfattas dessa uppgifter som att företag betalar många miljoner för en symbol. Men att designbyråerna tar rejält betalt är sant. Och varför inte?

Styrelsens i SL beslut är så pinsamt att man inte tror det är sant. "Ta ansvar" för en symol (som har använts i flera år) - hur hade ordföranden konkret tänkt utöva det ansvaret? Sparkas ska dem!

Var det inte Stockholms Landsting som för några år sedan gjorde om sin logga till en kostnad av "några" miljoner?

Anledningen var att den gamla kunde bli lite otydlig i kopiatorer och sånt.
http://www.sll.se/
Skillnaden mot den gamla har jag för mig är att det var tre sträck på varje sida av den. Eller hur man nu ska uttrycka sig :va

Är det värt att lägga ut miljontals kronor på en sån liten förändring?

Finns ju dyrare, Telias är ju ett bra exempel. 100 mille för den loggan.

Det är överhuvudtaget åt helvete att dom ska få försnilla bort så in i helvete med pengar.. "Bara för att dom inte fick vara med o bestämma" :kocko

Håll käften o skit i det.

Ska dom lägga ytterligare 30 miljoner på en ny logga nu då... som dom kan vara med att bestämma om. Dom pengarna skulle komma bättre till pass inom barnomsorgen eller nåt.

Fi fan vad sne man blir på sånt där..!! :4skrika

Therudeboy skrev:
Vad skiljer sig? Hur man än vänder sig så har du betalt både Telias och SL:s logga.

Nej, jag har inga aktier i Telia. Eller... bytte de innan noteringen? Kanske de gjorde när jag tänker efter.

Markus skrev:
Nej, jag har inga aktier i Telia. Eller... bytte de innan noteringen? Kanske de gjorde när jag tänker efter.

Telia är väl bara privatägd till 49% Resterande 51% äger väl Staten?

Therudeboy skrev:
Telia är väl bara privatägd till 49% Resterande 51% äger väl Staten?

Ingen aning men om det inte är ett statligt bolag så har varken staten, du eller jag med att göra hur mycket de lägger på sin logotype. Staten äger en massa aktier i Ericsson också, eget val. SL är ett företag styrt av stat, landsting eller kommun - det är skillnaden.

Markus skrev:
om det inte är ett statligt bolag så har varken staten, du eller jag med att göra hur mycket de lägger på sin logotype.
Varför? Det är ju ofta småsparare som äger stora delar av företagen via aktier. Klart att företagstoppen har ett ansvar för hur de hanterar deras pengar.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back