Lodjursjakten

Det är inte jag som har bevisbördan. Du hävdade att man inte skulle jaga lodjur. Om du tror att det är för jägarnas skull som Naturvårdsverket har gett klartecken att skjuta tvåhundra lodjur, då förstår jag att du har problem att hänga med i diskussionen.

Den 21 oktober förra året klubbade riksdagen igenom en ny rovdjursförvaltning.

–Vår bedömning är att beslutet följer riksdagens mål.
Susanna Löfgren, chef för Viltförvaltningsenheten

Om ni tycker synd om lodjuren: rösta annorlunda! :7peta

Ja du, det är lite svårt att leda något i bevis i en fråga som handlar om tyckande. Jag tycker att man, så långt möjligt är, ska lämna rovdjur i fred.

Riksdagen fattar beslut, men den är inte opåverkad av olika lobbygrupper. Jägarna är en sådan grupp.

Ja, som en variant på klappjakt.

Last edited:
Ni får tycka vad fan ni vill om mig, jag blir bara så jävla förbannad över den blodtörst som råder i vårt land på våra vilda rovdjur.....ni kan bolla era siffror bäst fan ni vill.

det ända man kan ju hoppas på är att snön hinner att försvinna innan 1 mars.
annars har inte lodjuren en suck av chans att klara sig.
känns som det är bråttom nu för regeringen med att godkänna både vargjakten och lodjursjakten med tanke på att det snart skall bildas en ny regeringen.
både vänstern och miljöpartiet är emot skyddsjakten eller påbörjan av utrotning för våra rovdjur.
är väl nästan det ända positiva med den rödgröna sidan att dom är emot skyddsjakten och ipredlagen.
hoppas dom inte viker sig för mygelkärringen sahlin bara.

känns som det är bråttom nu för regeringen med att godkänna både vargjakten och lodjursjakten med tanke på att det snart skall bildas en ny regeringen.
både vänstern och miljöpartiet är emot skyddsjakten eller påbörjan av utrotning för våra rovdjur.
är väl nästan det ända positiva med den rödgröna sidan att dom är emot skyddsjakten och ipredlagen.

Dom är inte emot, dom "vill se över".

Tycker moderaterna har gjort många förhastade beslut under tiden dom suttit, och PR-mässigt varit en katastrof endast räddade av Mona

Ni får tycka vad fan ni vill om mig, jag blir bara så jävla förbannad över den blodtörst som råder i vårt land på våra vilda rovdjur.....ni kan bolla era siffror bäst fan ni vill.

Disneyromantiker.

200 lodjur skall skjutas.
Oavsett snömängd.

Last edited:

Bifogat

• lynx21.jpg
    lynx21.jpg
    14.7 KB · Visningar: 29
  • savage_rifle_110GXP3.jpg
    savage_rifle_110GXP3.jpg
    13.3 KB · Visningar: 26
  • varmland.gif
    varmland.gif
    15.4 KB · Visningar: 25
Last edited:
200 lodjur skall skjutas.
Oavsett snömängd.

209 tillochmed. Men om inte alla hinner skjutas innan den 31 mars (el. 15 april) så blir det inga 209 stycken.

Till skillnad från vargjakten så finns det ändå en stabil stam av lodjur. För trots allt är 200 stycken i en stam på 1500 - 2000 djur stor skillnad mot 27 djur på en stam av 220 st. Låt de som vill jaga så länge det inte äventyrar stammen med risk för inavel osv.

Absolut, vore ju dumt att frånta dom små liven sin hobby! dom måste ju få använda komradion & kammobrallorna dom fick av pappa i julas.....

Bifogat

• Lo i tall 5.jpg
    Lo i tall 5.jpg
    132.5 KB · Visningar: 35
Vad fanns det för argument för jakten på lo? Det finns inte så många redovisade argument för att jaga lo i tråden.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg