Det handlar lite om principer också, uppskattningsvis lägger jag ner runt 15-25% av en heltidstjänst på det ideela arbetet i LMS RR (och många fler med mig!)
Det finns 320 nånting medlemmar och runt 10-20st gör ett väldigt stort arbete.
[Nu över till lite mer annat, och inget riktat på någon specifisk person utan allmänt...]
Av rent principella skäl så tar jag inte träningen, även om jag är jävligt sugen på att köra nu när solen skiner på morgonen!
Det ska bannemej finnas nån/några ytterligare av de 300+ medlemmar i sektionen som kan bidra med tid.
Att det kostar soppapengar att åka för att hjälpa till med en träning, det är bara dumheter att skylla på det tycker jag (se andra trådar & inlägg)
Det bidrag man gör ideelt kommer garanterat att återbetala sig på nåt annat sätt.
Vad kostar det för alla er som nu inte får köra?
Folk har lagt ner fantastiska summor på MC och bil/buss/släp etc, men att hjälpa till ideelt och kostnaden kanske är 500kr i soppa tex, det går INTE att göra.
Är ni så fantastiskt själviska och egoistiska?
Vi (LMS RR Styrelse) var väldigt nära att halvera anmälningspriset för LMS RR medlemmar till våra egna tävlingar, men jag vetifan om ni är värda det.
Mvh Håkan, lite bitter över att man inte får köra ikväll, +6grader och strålande solsken 3km från banan.