LMS träning den 15:de inställd

FÖRBANNAT tråkigt, men faktiskt ännu mer pinsamt att det blir inställt då det finns mängder av racing team/förare som satsar stora pengar för att utöva RR sporten med väldigt få tävlingar och nu dessutom inställda träningar!!

Dock har jag full respekt för att folk INTE vill arbeta helt gratis konstant varför jag mer än gärna slänger till 1 eller 2 hundralappar extra till villig personal vid nästa fungerande träning då jag anser att vi redan nu har alldeles för lite bantid att förfoga över!! :tummenupp :tummenupp :tummenupp

/Fürstenhoff.
Varför inte ta tag i en träning själv?

FÖRBANNAT tråkigt, men faktiskt ännu mer pinsamt att det blir inställt då det finns mängder av racing team/förare som satsar stora pengar för att utöva RR sporten med väldigt få tävlingar och nu dessutom inställda träningar!!

Dock har jag full respekt för att folk INTE vill arbeta helt gratis konstant varför jag mer än gärna slänger till 1 eller 2 hundralappar extra till villig personal vid nästa fungerande träning då jag anser att vi redan nu har alldeles för lite bantid att förfoga över!! :tummenupp :tummenupp :tummenupp

/Fürstenhoff.

Håller med...

När alla försenade prylar från amerika till slut dyker upp så stöter man på nästa problem...
Nu är jag precis hemkommen från garaget efter 5 timmars stress och panik mek för att få ihop hojen tills i morgon så jag kan få några minuter bakom styret innan anderstorp....

Men det här är ju fan skandal!

Jag hjälper gärna till och håller i ett par träningar under 2008 men jag hade hoppats på att slippa det nu när det inte finns fler tillfällen för mig att träna innan anderstorp.

Seriösa frågor:

Kan jag det överhuvudtaget då jag först och främst är medlem i KMF ?? :va

Vad krävs för att man skall göra just detta ?? :va

Varför kan inte alla som tränar på tisdagar lägga 100-200kr i en pott som dom som ställer upp på dessa träningar får dela på ?? :va

/Fürstenhoff.

Jag lägger 300kr i potten till den som tar träningen i morgon... Någon mer som är sugen på att köra?

Edit: Möjlighet att hyra banan i morgon kväll?

Last edited:
Man behöver inte vara LMSare för att hålla i en träning hos oss, bara man har funktionärslicens, nej förarlicens går inte lika bra i detta fallet.

Det spelar inte någon roll hur mycket pengar som läggs i någon pott eftersom ambulanspersonalen är avbeställd. Om ni inte skramlar ihop till banhyra förståss, vet inte hur många tusen det är för en kväll?

Det är lika tråkigt för alla med inställda träningar. Hoppas alla tänker på detta till nästa tisdag så att det kanske blir träning då i alla fall.

Man behöver inte vara LMSare för att hålla i en träning hos oss, bara man har funktionärslicens, nej förarlicens går inte lika bra i detta fallet.

Det spelar inte någon roll hur mycket pengar som läggs i någon pott eftersom ambulanspersonalen är avbeställd. Om ni inte skramlar ihop till banhyra förståss, vet inte hur många tusen det är för en kväll?

Det är lika tråkigt för alla med inställda träningar. Hoppas alla tänker på detta till nästa tisdag så att det kanske blir träning då i alla fall.

Vad är då banhyran? Går det att hyra på kort varsel?

Vem kan hjälpa mig om jag tar träningen? Jag är själv med grabben och han behöver hjälp med racern som ju kräver full koll. Vi behöver flaggvakter också,fixar vi det på så kort varsel? Jag har aldrig hållt i en RR-träning men väl så många minimototräningar/ tävlingar.Med sunt förnuft så fixar vi detta.Har ni en lösning så vi kan hjälpas åt i morron så ring mig senast kl.10,00 så jag hinner ta ledigt och åka hem och lasta.Har ju 5 mil hem och sen 15 mil till Sviesta Men självklart så måste det gå att ordna så vi får träna. Jag har tävlingsledarlicens för minimoto,men det är samma kurs/utbildning som RR och övrigt,bara att jag gjort mina uppdrag på minimoto-tävling och inte på RR-tävling.Hjälp mig i morron så kör vi.
Nisse 0705535303.

problemet är ju att sjukperonalen är avbokad... Vi är lite sent ute... Jag råkade va i garaget hela kvällen och missade att det var sån kris... Hela förra året löste det sig i sista stund.... Men nu verkar det kört..

Det handlar lite om principer också, uppskattningsvis lägger jag ner runt 15-25% av en heltidstjänst på det ideela arbetet i LMS RR (och många fler med mig!)
Det finns 320 nånting medlemmar och runt 10-20st gör ett väldigt stort arbete.

[Nu över till lite mer annat, och inget riktat på någon specifisk person utan allmänt...]

Av rent principella skäl så tar jag inte träningen, även om jag är jävligt sugen på att köra nu när solen skiner på morgonen!

Det ska bannemej finnas nån/några ytterligare av de 300+ medlemmar i sektionen som kan bidra med tid.
Att det kostar soppapengar att åka för att hjälpa till med en träning, det är bara dumheter att skylla på det tycker jag (se andra trådar & inlägg)
Det bidrag man gör ideelt kommer garanterat att återbetala sig på nåt annat sätt.
Vad kostar det för alla er som nu inte får köra?

Folk har lagt ner fantastiska summor på MC och bil/buss/släp etc, men att hjälpa till ideelt och kostnaden kanske är 500kr i soppa tex, det går INTE att göra.
Är ni så fantastiskt själviska och egoistiska?

Vi (LMS RR Styrelse) var väldigt nära att halvera anmälningspriset för LMS RR medlemmar till våra egna tävlingar, men jag vetifan om ni är värda det.

Mvh Håkan, lite bitter över att man inte får köra ikväll, +6grader och strålande solsken 3km från banan.

Jävligt trist måste jag säga, känns som att det går att lösa.
Alla som åker måste ställa upp annars blir det ingen åkning, eller gör som KMF ta betalt och ha fast personal som löser detta.

Jag är TL i SMK Södermanland (Enduro), Dr och medlem i KMF och SMK kanske kan vara till hands.

0704945827

//Martin

Jo jag vill åka 22 lr 29/4 :tummenupp

Last edited:
Ursäkta om jag klampar över tår.
Varför kan folk helt plötsligt i sista sekunden hjälpa till? Det är när det blir panik som folk vill rädda situationen. Men gör det innan istället så slipper det bli panik och inställda träningar.

Varför kan folk helt plötsligt i sista sekunden hjälpa till? Det är när det blir panik som folk vill rädda situationen. Men gör det innan istället så slipper det bli panik och inställda träningar.

det förstår du väl, det är ju alltid "nån annan" som fixar det?! eller? :D

Nejdå: Du klampar inte över några tår. Du har ju rätt. men i mitt fall så är jag ny medlem i klubben, visste inte att det var så illa med att få folk att ställa upp och redan förra året när vi började köra 125j erbjöd jag mig att hjälpa till med juniorer men blev nobbad, så jag trodde nog det var "lugnt". Har fortfarande för avsikt att försöka hjälpa till när jag kan:tummenupp .

Nisse

Principen att inte ersätta de som ställer upp för sina utlägg är rätt igenom korkad..
Som ni ser så är det rätt många som kan tänka sig ställa upp med lite ersättning åt dem som jobbar. Som sagt inte en lön, utan att ersätta de som ställer upp för deras utlägg.

Jag har gått funkiskursen, som jag skrev i den andra tråden så kan jag tyvärr inte ställa upp förrän senare i sommar på grund av min jobbsituation för tillfället.

Som jag skrev i den andra tråden så är jag tillgänglig som TL men jag kan inte ringa och fixa med sjukpersonal - om det öht går. Ledsen att jag inte skrev det igår innan det var för sent, hade inte tänkt att aktivera mig innan flytten var klar men självklart hade jag kunnat lösa det här om jag bara loggat in den senaste veckan. :( ring om jag behövs, har en knapp mil till banan så jag kan vara där med kort varsel. 0702311450

Tänkvärt inlägg speciellt som att träningen den 22/4 fortfarande är ledig...

Många som helt plötsligt kan ta träningen i kväll men ingen som skriver upp sig den 22:a.

Glöm det här nu och boka upp er för träningar framöver i stället, konsekvenserna av att inte göra det torde vara självklara nu.

Alx skrev:

Helt säker på att man inte måste vara medlem? Då jag har erbjudit mig minns jag att svaret var (jag är med i KMF) att det endast kunde ske tillsammans med någon som var medlem i LMS. :gnissla

Sen att man nu måste ha funktionärslicens också tror jag ställer till en del.

Som jag tolkar det på SVEMOs hemsida behövs det en funktionärslicens utfärdad av SVEMO. Eftersom de utfärdar alla licenser oavsätt vilken klubb som arrangerar kursen, LMS har haft medlemmar från andra klubbar på våra kurser, så borde man kunna hjälpa till på vilken bana som helst i sverige.

Men jag kan ha tolkat fel?

Sen att man nu måste ha funktionärslicens också tror jag ställer till en del.

LMS har ca 30-40 personer som är godkända att hålla i träningar så det borde inte behöva vara något problem. Det är inte ens 1 träning per person på en säsong.

Last edited:
Helt säker på att man inte måste vara medlem? Då jag har erbjudit mig minns jag att svaret var (jag är med i KMF) att det endast kunde ske tillsammans med någon som var medlem i LMS. :gnissla

Jag var depåvärd förra året och var medlem i HMS, det var inga problem då vad jag vet i alla fall... :confused:

Back