LMS RR-Träningar 2009

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, bra initiativ! äntligen nån som fattar :tummenupp :tummenupp

Det man blir mest trött på är ju att det sitter anställda ute på sviestad som mest verkar motverka framsteg, man tycker ju nästan att en del sådana här prylar skulle man kunna ge dom i uppdrag att kolla upp. Men det verkar ju va helt omöjligt!


Vad finns det för kontakter mellan lms och asfaltbolag/vägverket? Några tidigare lyckade samarbeten?
 
Det man blir mest trött på är ju att det sitter anställda ute på sviestad som mest verkar motverka framsteg, man tycker ju nästan att en del sådana här prylar skulle man kunna ge dom i uppdrag att kolla upp. Men det verkar ju va helt omöjligt!

anställd... verksamhetschef som är själv att ta hand om det mesta, sen några som tar hand om pappersarbete.

Vad finns det för kontakter mellan lms och asfaltbolag/vägverket? Några tidigare lyckade samarbeten?

det finns nog några sånna säkert (1/3 av banan ska ju asfalteras om i höst), problemet är väl att få tag på rätt person bara.

ta ett extra Curbsmöte på tisdag efter träningen, skicka ut på lmsrr maillistan också så det sprids lite.
Ett kort möte om bara curbs, kan inte ta mer än 20minuter :)
 
Nu har jag och Otto "tagit tag" i det här och vi har kontakt med Christer som gett lite bakgrundsfakta och info om att det finns andra sektioner som vill vara med och betala (iaf 1 sektion).
 
Körde han racern? Och i så fall, hur mycket lät den?

Den lät omkring 106 dB till att börja med, efter att han blivit påtalad det så satte han dit ett par längre rör och kom faktiskt ner på 95 dB nivå. Det ska tilläggas att det inte va med den fasta anläggningen då den inte var igång utan med en handhållen mätare, men ändå.
Det finns hopp Teddy :tummenupp
 
Den lät omkring 106 dB till att börja med, efter att han blivit påtalad det så satte han dit ett par längre rör och kom faktiskt ner på 95 dB nivå. Det ska tilläggas att det inte va med den fasta anläggningen då den inte var igång utan med en handhållen mätare, men ändå.
Det finns hopp Teddy :tummenupp

Ljuga gör man den 1 april inte annars för då får man svart tunga:mad: Jag åkte faktiskt lilltraktor, ingen RACER:7peta
 
Ljuga gör man den 1 april inte annars för då får man svart tunga:mad: Jag åkte faktiskt lilltraktor, ingen RACER:7peta

Att min förra lögn råkade infalla 1:a april var en tilfällighet, jag har svart tunga by default:hihi


Kanske ska klargöra dock, Fredde mjukis körde 59 med traktor och lät inte så mycket för att han slog av för växling precis där vi mätte :D , en classic åkare körde föredettaracer och lät skapligt till att börja med.

När ska du lufta stortraktorn då????????
 
Ljuga gör man den 1 april inte annars för då får man svart tunga:mad: Jag åkte faktiskt lilltraktor, ingen RACER:7peta

Snälla, ta racern till banan så att vi kan få en mätning på en 250R. extra intressant skulle det vara om du hade ett par original ljuddämpare monterade.
 
Fredde var ensam under minuten på 59 + något, sedan va ju förstås Ecce på plats vid stakaetet och hade han bara haft hoj så djäflar hade minsan tiderna ...................:D

ja det är ju jävligt lustigt att ingen märkte att det blåste nordvästlig-vind under 10 sekundmeter, då måste man kugga ner ett och ta lite extra höjd in i esset. Var visst bara jag och Watz som fatta det...hade jag haft en hoj hade jag självklart visat hur.

björn
 
ja det är ju jävligt lustigt att ingen märkte att det blåste nordvästlig-vind under 10 sekundmeter, då måste man kugga ner ett och ta lite extra höjd in i esset. Var visst bara jag och Watz som fatta det...hade jag haft en hoj hade jag självklart visat hur.

björn


Precis Björn, jag förväntar mej att du kommer följande tisdagar och ger dom långsamma stackarna lite råd, mot en skälig ersättningförstås:hihi
 
Haha..ja det hade kunnat sluta i succé första träningen..tur att man är fet och har pansar kåpor på hojen:tummenupp
Du kanske ska ge fan i att hela tiden åka omkring och undra vart jag är. Vi syns ju i depån efter passet och jag kan dra mina ursäkter om sendrag, ögoninflammation, dålig bensin, trasiga ben och handleder osv :D
 
Cafépersonalen är magsjuk idag = kommer inte!

Jag åker ut och fixar lite kaffe i alla fall men räkna inte med något annat, jag är inte er mamma! ;)
 
Det är tomt på Sviestad när Cafe Räcer är stängt, det hör liksom till vurporna, de kassa varvtiderna och fulmekandet - RR Träningarna med andra ord. :banana

Kry på er, ni är saknade! :Bugar



Tack för träningen Hampus, ..eller vem det nu var som höll i den.. :tungan
 
Årets första vurpor är nu avklarade, även årets "snyggaste" vurpa är avklarad. Jag ger Alex Lind (tror jag?) 10 stilpoäng för upp-och-ner parkeringen i sandfållan! :tummenupp
 
Angående curbs så har Otto varit i kontakt med ett antal företag som är intresserad att komma till banan och kolla för att se vad som ska göras och ta fram offerter. Otto befinner sig i USA för tillfället men fortsätter arbetet när han kommer hem om ett par veckor.
 
Nyheter
ZX Moto gör en Honda-lik retromodell

Screenshot Titta bakåt u...

Nya Ducati Multistrada V4 Rally

Pressrelease från Ducati (B...

MV Agusta bekräftar ny Brutale

MV Agusta har avslöjat en d...

Yamaha rekordsatsar på GGN

När världens största enduro...

Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Back
Top