LMS Rookierace 29-30 Augusti

Förstår var du menar!
Kommer han hem ikväll?

Dom tror han blir kvar där över natten.

Ska få ett samtal när han vaknat upp och se om jag och barnen kan besöka honom.

Skriver här senare när jag vet hur allt gått.

Stod i Torparn när regnet tilltog med kraftig fart ,kolla skillnaden på regndropparna . Det skiljer i tid mellan första och sista bild ca 1,5 sek
Hoppas det syns i det lilla bildformatet och att inblandade klarade sej
utan skador
//Håkan

Det var jag som körde in i Sveistrups huvud i kraschen...

Trodde jag :död honom... Jäklar vad rädd jag var innan jag kom upp på benen och sprang fram och såg att allting var ok med honom!

Stod i Torparn när regnet tilltog med kraftig fart ,kolla skillnaden på regndropparna . Det skiljer i tid mellan första och sista bild ca 1,5 sek
Hoppas det syns i det lilla bildformatet och att inblandade klarade sej
utan skador
//Håkan

Shit, det såg farligt ut.

Shit, det såg farligt ut.

Låg precis i bakhjulet på Sveistrup, som hade jagat ikapp Otto och Zeb M genom Torparen. Otto fick släpp och gick i backen. Sveistrup försökte undvika Otto och kraschade. Jag kom med fullt nedlägg och rätade upp så mycket jag kunde, när jag såg Sveistrup glidandes med huvudet före in i mitt spår... Såg att hans huvud försvann under hojen när jag försökte bryta över cykeln till vänster. Sedan sa det pang och jag flög av...
Tur att jag hann undvika hans hals/huvud...
Jäklar vad rädd jag blev!

Låg precis i bakhjulet på Sveistrup, som hade jagat ikapp Otto och Zeb M genom Torparen. Otto fick släpp och gick i backen. Sveistrup försökte undvika Otto och kraschade. Jag kom med fullt nedlägg och rätade upp så mycket jag kunde, när jag såg Sveistrup glidandes med huvudet före in i mitt spår... Såg att hans huvud försvann under hojen när jag försökte bryta över cykeln till vänster. Sedan sa det pang och jag flög av...
Tur att jag hann undvika hans hals/huvud...
Jäklar vad rädd jag blev!

Jag kraschade ju i torparen på Fredagsträningen så jag fattade inte riktigt vad Otto höll på med som höll stumt trots att det smattrade på visiret... Sen låg han där. Antar att ni kom ifatt mig i en rasande takt just ner mot torpar´n när jag saktade ner...

Glad att jag lyckades hålla mig borta från att mumsa grus den här gången iallafall.

Vad f*n då!! Jag som ville race en gång till mot Marcus. Nu blir det inget med det då han klassar upp. :gnissla :huvet

Hälsa att skall krya på sig och tacka för lånaet av värmaren. Den gjorde jobbet :)
Det ser ut som Marcus "skänker" bort ledingen i SO till någon annan. Läkaren sa att det blir inge mer race i år och just nu ligger Marcus med dropp inför operationen idag.

Känns jättetråkigt då det hade varit kul om han fått avsluta året med vinna cupen och sedan klassa upp sig.

Kan inte alla ni som har chans att slå Marcus i SO totala låta bli att köra så fort och lägga er typ sist eller så :D Jag bjuder er på mjukglass om ni håller er så ni inte går över hans poäng:banana

Over and out

/Liwa1

PS Kanske kan man tjata sig till att få köra med speciallgips och stift och härliga sprutor...... Vi får se efter operationen vad som gäller och vad man kan göra.

PS2 Tack Håkan och Marie för hjälpen imorse

PS3 Härligt att du är okej Daniel och det inte var värre med dig.

Vad f*n då!! Jag som ville race en gång till mot Marcus. Nu blir det inget med det då han klassar upp. :gnissla :huvet

Hälsa att skall krya på sig och tacka för lånaet av värmaren. Den gjorde jobbet :)

Tror det var min däcksvärmare...eller så hade Jens mina. Hade vi vetat att du skulle klå Marcus skulle vi inte lånat ut dom :tungan eller så klart vi hade gjort.

Vi får väl se om han kommer till Gelleråsen och fått lite finfina sprutor och specialgips och kör finalen eller inte. Än så länge har jag inte hört något från operationen, som för övrigt blev förflyttad till eftermiddagen istället för förmiddagen.

Klassa upp dig och raca med Marcus. Det vore kul att få se så fina fighter igen.

Ja, jag kan hålla med om att 58:or kanske är för fort för att köra Rookie. Men sanningen är att jag inte hade kvalat in på Falken och fått sista kvalplats på Åsen och då lockar det inte att klassa upp.

Jag hade gärna sätt att det fanns en möjlighet att köra Wildcard, då hade jag anmält mig direkt till SM på LMS nästa år.

Så jag blir nog kvar som Rookie ett tag till :tungan

Ska inte du klassa upp dig? 58:or år på tok för fort för att harva i Rookie 600.

Jag hade gärna sätt att det fanns en möjlighet att köra Wildcard, då hade jag anmält mig direkt till SM på LMS nästa år.

Det är säkerligen inga problem att få ett wildcard nästa år om du vill det. Är nog bara att skicka ett mail till svemo i god tid och hänvisa till årets resultat.

Körde varken personbästa eller vann nått, men hade verkligen skitkul.

Tack LMS & alla funktionärer.:klappar:klappar:klappar Helt fantastiskt jobb Ni gör.

:tummenupp till Eskilsson för priser, roligt att se rookies få så fina pris.

Speciellt tack till alla som gjorde det möjligt för Nisse att köra, han njöt verkligen av att spöa mig på lördag:6surkart

Hoppas på bättre deltagande & tidigare anmälningar till nästa år, så slipper vi utkvalningar.

//
Benny

Någon som har nummret till trollkarlen, han behövs till ett jobb på lördag. Hör av er fort i så fall. :tummenupp

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman