LMS Rookierace 29-30 Augusti

Häftigt!
Jag var så jävla lack efter racet. Känns som jag haft jordens otur sedan race 2 i Knutstorp när jag fick soppatorsk sista varvet på 3:e plats.
Tjuvstart dömdes jag för första dagen när jag kom 7:a in i böjen och reagerade 1 sek efter alla andra. (puttade tydligen på med foten 2 dm och stannade vid linjen och sen gick starten)
Igår efter kraschen så satt fotpinnen och skallrade på sista gängan ifrån varv 2...
Trött blir man på alla ursäkter! :brinnerup

Kul för dig ivgf :tummenupp

Du får se det såhär istället: Fotpinnen lyckades sitta kvar och du körde ju satans-fort innan rödflaggen!

/ Jens

Kanon kul helg, tack alla som bidrog och alla som var snälla mot depåvärden gick ju bra att dela på ytan tycker jag :)

hej allihopa.. Efter jag bytt om och skulle kolla på resten av racet så fick jag ont i nacken så jag gick bort till läkarna, när läkaren tryckte på ena nack kotan kände hon att det krasade till ganska ordentligt så det var bara att sätta på nack krage och lägga sig på marken. Då dom inte ville att jag skulle åka vanlig bil pga av att jag inte fick röra mig så skickade dom en ambulans. På sjukhuset röntgade dom nacken och ryggen. Efter flera timmar fick vi svar att benen hade klarat sig och att det var div muskler som sträckt sig. Det tog fruktansvärt lång tid att vänta på svaren pga att jag hade en väldigt konstig övre nack kota sen födseln som dom inte blev riktigt kloka på sa läkaren.

Så nu blir det viasatmotor hela dagen är stel som en pinne och öm i resten av kroppen.

Tack för en annars jätte trevlig helg i linköping

Daniel Hermansson
44# rookie 600

Krya på dig så ses vi i Karlskoga.

tack för jätte trevlig helg med roliga race. sänkte mig med ca 2sek sen tidigare.
nytt PB 59,6

Daniel Alstergren #37 rookie600

Last edited:
Ett stort tack till alla på LMS för en superbra tävlingshelg. Ni är kungar
Speciellt tack till alla funktionärer som gjorde tävlingen möjlig
:Bugar:Bugar:Bugar
:klappar:klappar:klappar

/Mange

Måste också tacka alla för en kanontrevlig helg. :tummenupp
Angående elitförare så var Patrik A grym funktionär i bergskurvan också! Han fick äran att bevittna min nära döden-upplevelse på första parkett!

Marcus och Daniel krya på er så hoppas jag man får fajtas med er på gåsen.

Mycket bra racing hela helgen , A+++++ till alla LMSare , förare , funkisar och Cafe Racer :tummenupp
Från åskådar plats / Håkan

Sjunger med i kören och kan inte annat än stämma in med att det har varit en kanonhelg. Som vanligt en av de absolut roligaste helgerna på hela året. :tummenupp

Lyckades förbättra mitt personbästa från 1.07.9 från förra årets b-race till 1.02.8 :banana. (Det kan nog bli tufft att fixa ytterligare 5 sekunder till nästa år)

Maria
#55 rookie 600

Då vill jag passa på att tacka alla förare, utan er blev det inget Rookierace! Trevlig attityd och bra racing, keep it up!

Ett stort grattis till Danne #37 som körde kungligt och spräckte den magiska minuten, till Hampus #17 som nästan kunde matcha Danne på sin gamla harv (och Dannes gamla bakdäck ;)) och till alla er som satte nya personbästan, överträffade era förväntningar och hade skitskoj! Om nån hade sagt till mig att man behövde köra under 1:04 för att kvala in i R600 för en vecka sen hade jag nog bara skrattat och himlat med ögonen.

Ett jättetack till alla funkisar, det här var på den fronten årets roligaste tävling och ni gjorde ett kanonjobb! Fast när man har B1 och B2 på postering så kan det inte gå fel, eller? ;)
Tack Eskil för priserna som gjorde det lite mer prestigefullt i Rookie och givetvis för hjälpen i starten, det var bara hotpantsen som saknades. :tungan

Stort tack till alla närvarande helt enkelt!

Tack alla för en bra helg!

Grattis Perra till 59an!

Jag gjorde precis som planerat på söndagen, dåliga starter när inte det räckte för att göra racet spännande så ignorerade jag regnet på visiret och kastade mig i torparn. Men inte hjälpte det.. :näsblod

Om några förare är trötta på att köra hoj så kan ni gärna hjälpa mig och Kjell att flagga ikväll!

Tack för en jättebra tävling!

Blir ingen körning för mig i kväll, så jag kan hjälpa till och flagga.

Det ser ut som Marcus "skänker" bort ledingen i SO till någon annan. Läkaren sa att det blir inge mer race i år och just nu ligger Marcus med dropp inför operationen idag.

Känns jättetråkigt då det hade varit kul om han fått avsluta året med vinna cupen och sedan klassa upp sig.

Kan inte alla ni som har chans att slå Marcus i SO totala låta bli att köra så fort och lägga er typ sist eller så :D Jag bjuder er på mjukglass om ni håller er så ni inte går över hans poäng:banana

Over and out

/Liwa1

PS Kanske kan man tjata sig till att få köra med speciallgips och stift och härliga sprutor...... Vi får se efter operationen vad som gäller och vad man kan göra.

PS2 Tack Håkan och Marie för hjälpen imorse

PS3 Härligt att du är okej Daniel och det inte var värre med dig.

Stod i Torparn när regnet tilltog med kraftig fart ,kolla skillnaden på regndropparna . Det skiljer i tid mellan första och sista bild ca 1,5 sek
Hoppas det syns i det lilla bildformatet och att inblandade klarade sej
utan skador
//Håkan

Bifogat

• vurpa1.gif
    vurpa1.gif
    121.9 KB · Visningar: 201
  • vurpa2.gif
    vurpa2.gif
    127.4 KB · Visningar: 196
  • vurpa3.jpg
    vurpa3.jpg
    37.4 KB · Visningar: 194
Hälsa Marcus när han vaknar upp från operationen! :tummenupp

Klart han ska klassa upp sig, inget snack!

Det är klart han ska, men det hade varit klart roligare och vinna SO och klassa upp sig än bara klassa upp sig utan ha vunnit hel SO

Nyheter
MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

Back