LMS Rookierace 29-30 Augusti

Tackar för en trevlig tillställning!

Den roligaste tävlingen i år, mycket trevligt folk och tur med vädret.

Hade som mål att köra 1.3 tider med Sv'n, lyckades med 1.03:602 så är riktigt nöjd även att jag känner att jag ännu inte hittat "det perfekta varvet".

Det var även kul att se så många SP hojar i startfältet, frågan är bara var alla är i serien?

Vi ska se till att göra allt för Marcus försvarar ledningen i Gelleråsen. Vi återkommer med rapport. Läskiga nu är att jag får meka hoj åt honom i veckan och han sitter intill och berättar vad jag ska göra....

Det klarar du galant Liwa:tummenupp
Och som du nämnde hade vi faktist hjälp av ett gäng Elit-förare oxå bl a Eskil som butterflyman, Ante banchef, Andy och Starby på postering... Har säkert glömt någon nu (förlåt i såfall).
Dessa killar visar att även elitförare ställer upp för rookiesarna.

Ja, det var bra fixat! Fast nån sorts utrop via högtaleri när det är dags vore trevligt. Nu blev det lite tajt att hinna med att rejsa i 125-400 på lördagen. Tur man är fullärd och startar som en gud så man inte behöver öva på det. Nu gäller det bara att bli lite stöddigare i själva rejset också. :loser

Jag skriver väl en lång rapport sen. Kanske. Om jag orkar.

Det var även kul att se så många SP hojar i startfältet, frågan är bara var alla är i serien?

Jag kan bara tala för mig själv, men jag sitter hemma och gråter.

Last edited:
Ja, det var bra fixat! Fast nån sorts utrop via högtaleri när det är dags vore trevligt. Nu blev det lite tajt att hinna med att rejsa i 125-400 på lördagen. Tur man är fullärd och startar som en gud så man inte behöver öva på det. Nu gäller det bara att bli lite stöddigare i själva rejset också. :loser

Tyvärr havererade högtalaranläggningen när den skulle startas, därav inga utrop till line-up. Vi lovar bot och bättring till nästa gång:smasha

Det klarar du galant Liwa:tummenupp
Och som du nämnde hade vi faktist hjälp av ett gäng Elit-förare oxå bl a Eskil som butterflyman, Ante banchef, Andy och Starby på postering... Har säkert glömt någon nu (förlåt i såfall).
Dessa killar visar att även elitförare ställer upp för rookiesarna.

...och Fredde Watz mekade hela natten för att fixa en Soooperbike som jag hade kastat. :D

Kan meddela att Daniel Hermansson startnr 44 i rookie 600 fick lämna linköpings sjukhus klockan 24 i natt med div. sträckningar i nackmusklerna! han ligger och sover just nu då vi va hemma vid 04:30 tiden! jag måste jobba...! får sova sen.. seeg natt som fan men pojkfan klara sig.. han berättar mer sen tror jag!

Tack för info... Skönt att veta att det är ok med honom iaf..

/Love

Kanonbra arrangemang som vanligt av LMS :Bugar :yoparty

Kanske beror på att jag är hemmaförare men den härliga attityden som alla inblandade har ser man inte på någon annan tävling under året. Istället för griniga och stressade människor överallt är det leenden och alla hjälper alla.

Stämningen i depån är också oslagbar. Alla pratar med alla och de som kör sina första race får hjälp osv.

Jag kommer garanterat nästa år :tummenupp

Det som skulle kunna ändras till nästa år enligt mig är att lägga någon klass mellan R600 och R1000. Vi är många som står ihop och vi hinner inte se varandras race.

Krya på dig Dampe och kämpa på så syns vi på Åsen!

Kanonbra arrangemang som vanligt av LMS :Bugar :yoparty

Kanske beror på att jag är hemmaförare men den härliga attityden som alla inblandade har ser man inte på någon annan tävling under året. Istället för griniga och stressade människor överallt är det leenden och alla hjälper alla.

Stämningen i depån är också oslagbar. Alla pratar med alla och de som kör sina första race får hjälp osv.

Jag kommer garanterat nästa år :tummenupp

Det som skulle kunna ändras till nästa år enligt mig är att lägga någon klass mellan R600 och R1000. Vi är många som står ihop och vi hinner inte se varandras race.

Krya på dig Dampe och kämpa på så syns vi på Åsen!
Ja, det är najs när man som skitig, lönnfet rookie kan stega in på race office och avbryta en konversation tävlingsledningen emellan och få svar på det man undrar över. Det kanske hjälpte att vinka till Alexsandra varje gång jag åkte ut iofs.

hej allihopa.. Efter jag bytt om och skulle kolla på resten av racet så fick jag ont i nacken så jag gick bort till läkarna, när läkaren tryckte på ena nack kotan kände hon att det krasade till ganska ordentligt så det var bara att sätta på nack krage och lägga sig på marken. Då dom inte ville att jag skulle åka vanlig bil pga av att jag inte fick röra mig så skickade dom en ambulans. På sjukhuset röntgade dom nacken och ryggen. Efter flera timmar fick vi svar att benen hade klarat sig och att det var div muskler som sträckt sig. Det tog fruktansvärt lång tid att vänta på svaren pga att jag hade en väldigt konstig övre nack kota sen födseln som dom inte blev riktigt kloka på sa läkaren.

Så nu blir det viasatmotor hela dagen är stel som en pinne och öm i resten av kroppen.

Tack för en annars jätte trevlig helg i linköping

Daniel Hermansson
44# rookie 600

hej allihopa.. Efter jag bytt om och skulle kolla på resten av racet så fick jag ont i nacken så jag gick bort till läkarna, när läkaren tryckte på ena nack kotan kände hon att det krasade till ganska ordentligt så det var bara att sätta på nack krage och lägga sig på marken. Då dom inte ville att jag skulle åka vanlig bil pga av att jag inte fick röra mig så skickade dom en ambulans. På sjukhuset röntgade dom nacken och ryggen. Efter flera timmar fick vi svar att benen hade klarat sig och att det var div muskler som sträckt sig. Det tog fruktansvärt lång tid att vänta på svaren pga att jag hade en väldigt konstig övre nack kota sen födseln som dom inte blev riktigt kloka på sa läkaren.

Så nu blir det viasatmotor hela dagen är stel som en pinne och öm i resten av kroppen.

Daniel Hermansson
44# rookie 600
Det var du som n-ä-s-t-a-n kom igenom sandfållan i nya sektionen, va? 8/10 för det artistiska, och 10/10 för det tekniska, dvs att inte bryta nacken av dig. Det såg inget vidare skönt ut.

Tack LMS för en grym helg!

Det var toppen och resultaten kunde ju inte blivit bättre :)

Hoppas nu Marcus och ni andra som stegra över läker ihop fort så vi kan racea igen på Karlskoga.

Måste ju även tacka vår Hangaround Fredde Watz för all hjälp till teamet och en exelent skyllt visning vid racen.

#3 R600
Team Rockstar racing

Skönt att höra att det inte är var något allvarligt. Hoppas inte jag är skylldig efter mina tips på när man bromsar efter rakan... :va

Daniel Hermansson
44# rookie 600

Last edited:
Tack LMS för en grym helg!

Det var toppen och resultaten kunde ju inte blivit bättre :)

Hoppas nu Marcus och ni andra som stegra över läker ihop fort så vi kan racea igen på Karlskoga.

Måste ju även tacka vår Hangaround Fredde Watz för all hjälp till teamet och en exelent skyllt visning vid racen.

#3 R600
Team Rockstar racing

Jag passar på att tacka för en excellent helg själv. Att Otto är övermänsklig vet vi alla, så min andra och tredjeplats är jag mer än nöjd med.

Fredde Watz räddade både en och annan situation under helgen, en bättre hangaround kan man nog inte ha.... Tyvärr var kopplingen på #23 i R600 för mycket att ordna på 10 minuter :(

Återigen, till alla funktionärer och arrangörer: Snyggt jobbat

/ Jens Bergbom, #3 Rookie 1000

Team Rockstar Racing

Jag passar på att tacka för en excellent helg själv. Att Otto är övermänsklig vet vi alla, så min andra och tredjeplats är jag mer än nöjd med.

Fredde Watz räddade både en och annan situation under helgen, en bättre hangaround kan man nog inte ha.... Tyvärr var kopplingen på #23 i R600 för mycket att ordna på 10 minuter :(

Återigen, till alla funktionärer och arrangörer: Snyggt jobbat

/ Jens Bergbom, #3 Rookie 1000

Team Rockstar Racing

2:a o 3:e? :tummenupp

3e blev det sammanslaget igår. Ingen var mer chockad än jag :D

/ Jens

Nu hänger jag inte med...?
Var är den listan?

Edit: Såg den på MYLAPS nu...!
Aldrig hört talas om att det går till så :va
Strid på 10 delarna alltså?
Hade inte en aning om det!
Grattis!

Last edited:
Nu hänger jag inte med...?
Var är den listan?

Edit: Såg den på MYLAPS nu...!
Aldrig hört talas om att det går till så :va
Strid på 10 delarna alltså?
Hade inte en aning om det!

Jo, det står i reglementet ;)

Om man kört mer än 1/3 racedistans vid rödflagg startas det om i de positioner som man stog vid förra passeringen innan flaggen.
Sen räknas tiderna ihop.

Så du och jag hade en redig kamp utan att deta om det, men jag kampade jävlar bakom dig ändå... Dom skulle gett oss ett par varv till, då hade det varit riktigt spännande... :fakta

/ Jens

Jo, det står i reglementet ;)

Om man kört mer än 1/3 racedistans vid rödflagg startas det om i de positioner som man stog vid förra passeringen innan flaggen.
Sen räknas tiderna ihop.

Så du och jag hade en redig kamp utan att deta om det, men jag kampade jävlar bakom dig ändå... Dom skulle gett oss ett par varv till, då hade det varit riktigt spännande... :fakta

/ Jens

Häftigt!
Jag var så jävla lack efter racet. Känns som jag haft jordens otur sedan race 2 i Knutstorp när jag fick soppatorsk sista varvet på 3:e plats.
Tjuvstart dömdes jag för första dagen när jag kom 7:a in i böjen och reagerade 1 sek efter alla andra. (puttade tydligen på med foten 2 dm och stannade vid linjen och sen gick starten)
Igår efter kraschen så satt fotpinnen och skallrade på sista gängan ifrån varv 2...
Trött blir man på alla ursäkter! :brinnerup

Kul för dig ivgf :tummenupp

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma