LMS Rookierace 29-30 Augusti

Vill ni ha rondellen?

Ska kolla på hur många ni är samt vart det kan bli lämpligt. :tummenupp

Neeej. Inte rondellen tack. Har stått i den alla mina år jag tävlat. Nu är det dags för oss tvåtaktare att stå centralt och visa upp oss. :)

Neeej. Inte rondellen tack. Har stått i den alla mina år jag tävlat. Nu är det dags för oss tvåtaktare att stå centralt och visa upp oss. :)

Gjorde en liten snabb skiss, kollar lite ikväll där ute. Kommer ni en och en hinner jag säkert få in alla så att många kan står i depån, men de lär ju inte hända :gnissla
Tar alla 3x3tält eller 3x6 på två förare eller fler så blir det kalas :)

Alltså jag har betalt, men det står inte i listan på lms, kan inte ngn ansvarig kolla upp det, tack?!

//Niklas

Gjorde en liten snabb skiss, kollar lite ikväll där ute. Kommer ni en och en hinner jag säkert få in alla så att många kan står i depån, men de lär ju inte hända :gnissla
Tar alla 3x3tält eller 3x6 på två förare eller fler så blir det kalas :)

Kanon. Jag, Sege och Mattias har ett 6*3 och Teddy Och Gustav O har ett 6*3.

Blir en fin rad. eller hur?

Kanon. Jag, Sege och Mattias har ett 6*3 och Teddy Och Gustav O har ett 6*3.

Blir en fin rad. eller hur?

Kan nog fixa in den på ett bra ställe, dessutom är ni ju storkändisar som kör något slags VM. Lovar inget men ska försöka finna en finfin plats i depån :tummenupp

Alltså jag har betalt, men det står inte i listan på lms, kan inte ngn ansvarig kolla upp det, tack?!

//Niklas

Det är inte jag som kollar betalningarna men de kollas stötvis, som du ser är det inte många som anmält sig efter dig som står som betalda så det ordnar sig nog vid nästa kontroll av betalningarna.

Som grädde på moset har vi fått in sponsorer som Eskilsson jobbat med för att kunna dela ut priser på tävlingen.

Genom ett samarbete mellan Eskilsson Racing, BoOve (Beringer/Carbone Lorraine) och Lägenhetsbyte.se sponsrar vi nu B-racet på LMS i helgen med fina priser till förstapristagaren och andrapristagaren i Rookie 600 och Rookie 1000.
Priserna består av Beringer bromspumpar till förstapristagarna båda dagarna, och Carbone Lorraine C55 bromsbelägg till andrapristagarna båda dagarna.
Totalt blir det 4 bromspumpar och 4 uppsättningar med bromsbelägg. Värdet för bromspumparna är ca 22.000kr och bromsbeläggen kostar ca 6 400kr beroende på vad förarna kör för motorcykel.
Totalt kommer alltså priser för närmare 30.000kr att delas ut i helgen.

(eventuell vinstskatt betalas av vinnarna)

Så, Eskilsson Racing med BoOve och Lägenhetsbyte i ryggen ser till att det finns minst sagt fina priser att vinna på tävlingen i helgen!

LMS Roadracing tackar för det fantastiska jobb Anders Eskilsson lagt ner på det här och vi hoppas att priserna uppskattas av deltagarna och att samarbetet faller väl ut för alla parter.

”Det här är ett bra sätt för oss att positionera Beringer bromspumpar. Normal används dom i Endurance-VM där dom har skördat stora framgångar genom åren. Bland annat körde dom vinnande teamen 2000, 2002 och 2003 samt 2an 2005 och 3an 2006, med just Beringer bromspumpar.
Men dom passar även utmärkt för sprintraceförare och för gatförare som vill ha det värsta.
Sen är det även roligt att hjälpa nya duktiga roadracingförmågor som är på gång uppåt i sin utveckling och ofta behöver hjälp och stöd med komponenter till sina motorcyklar.”
- Erik Andersin / Boove

”Vi sponsar Anders Eskilsson´s satsning i ProSuperbike, och nappade direkt på förslaget att kunna göra en insats för svensk roadracing i övrigt. Vi har förstått att B-racet på LMS är en stor och uppskattad tävling och det är med glädje som vi hjälper dom klasser där Anders utvecklat sin körning och klättrat till den nivån han befinner sig i dag”.
- Robert Larsson / Lägenhetsbyte.se

Bifogat

• beringer.jpg
    beringer.jpg
    3.8 KB · Visningar: 319
  • carbone-lorraine.jpg
    carbone-lorraine.jpg
    13.4 KB · Visningar: 36
  • eskilsson-racing.jpg
    eskilsson-racing.jpg
    2.9 KB · Visningar: 317
  • lgh-byte.jpg
    lgh-byte.jpg
    3.8 KB · Visningar: 319
  • beringer2.jpg
    beringer2.jpg
    13.7 KB · Visningar: 43
Last edited:
Priserna består av Beringer bromspumpar till förstapristagarna båda dagarna,

Nu har jag en bromspump jag är nöjd med.
Och att få två nya verkar lite överkurs för mig.
Kan man byta dem mot något annat i sortimentet? :)

Eller så kan jag redan nu säga att de är till salu!

För övrigt tycker jag det var alldeles fantastiskt fint av Eskilsson och hans sponsorer att ställa upp. +++++ :tummenupp

Last edited:
OBS!

Pga för få anmälda utgår de extra kvalgrupperna och den extra B-finalen. Alla får mer körtid i stället.

Se bifogat nytt TR.

Det betyder att 7st ur R600 kommer bli utkvalade och inte få köra race?
(Jag står kvar i R1000 men har mailat om ändring till R600)

Synd, men samtidigt fattar man om det inte blir tillräckligt många...
Är detta spikat eller kan det ändras om det anmäls fler på plats?
Mvh
//
Benny

Last edited:

Mvh
//
Benny

Borde inte dom utkvalade i R600 kunna få starta längst bak i 125-400 racet eller något sånt?

Som grädde på moset har vi fått in sponsorer som Eskilsson jobbat med för att kunna dela ut priser på tävlingen.

oj då, det var inte illa.. :tummenupp
Jag som trodde priset som det viskades om var att vi skulle få se Eskil i hotpants som Gridgirl till Maria, men det här är ju faktiskt bättre!

Last edited:
Jag som trodde priset som det viskades om var att vi skulle få se Eskil i hotpants som Gridgirl till Maria, men det här är ju faktiskt bättre!

Det är inget pris för andra än svinto. Man får ju tvätta ögonen med stålull efter en sån upplevelse :D

Nä, Eskilsson, det här rodde du hem riktigt som dom säger: "Najs"

/ Jens

Mvh
//
Benny

Vi måste fixa att du står i fel klass. EDIT: det är väl fixat nu?

Vi har dispens för 32 startande.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...