LMS Rookierace 29-30 Augusti

Blåste gjorde det med, så mer vingligt blev det. Björn.E talade glatt om att efter 2000 varv börjar banan kännas ok och att man hittar spår = 2000 varv minus 10 = 1990 varv kvar för mig....lätt som en pannkaka.

Trotsallt, min hoj fungerade, den brann inte, solen var där, trevliga människor och jag hade kul ändå.

Så nu har jag kört på min hemmabana

Over and out
/L
Härligt att höra att du är tillbaka i sadeln, det kommer att gå som en dans :tummenupp
Oavsett om du kör detta racet eller om du väntar till ett senare. Men hoppas ju såklart att du är med i tävlingen. Jag hejjar på dig Liwa :banana

Kul att köra i en klass där 21 startande anses var på gränsen till skandal :)

Klart att det inte är någon skandal men det är långt ifrån hur snacket gått, eller hur? Det är naturligtvis inget problem att köra en klass med 21 startande, problemet är att schemat innehåller extra kval- och finalpass som just nu inte behövs.

Klart att det inte är någon skandal men det är långt ifrån hur snacket gått, eller hur? Det är naturligtvis inget problem att köra en klass med 21 startande, problemet är att schemat innehåller extra kval- och finalpass som just nu inte behövs.

Vill någon låna mig en literhoj så ställer jag upp, allt för fansen... sporten menar jag :gnissla

Last edited:
Det är ju lön snart, hoppas att ni får fulla startfält, träning fredag och race lö-sö, massor av racing hela helgen ju.

Mäh!! Jag som styrt upp paraply å allt :confused:

Men då, kanske ska överväga saken i alla fall då. En egen paraplyflicka är inte fel. Puss på dig.

Dock varvad vart annat varv känns som jag är en fara för mig och dom andra förarna. Undra om jag kan dra på mig en röd väst = får bara köras om på raksträckor ha ha

Härligt att höra att du är tillbaka i sadeln, det kommer att gå som en dans :tummenupp
Oavsett om du kör detta racet eller om du väntar till ett senare. Men hoppas ju såklart att du är med i tävlingen. Jag hejjar på dig Liwa :banana

Tack, härligt med fans innan jag tävlat.

En dag ska jag köra race, men LMS var inte riktigt bra att börja på efter 10 varv, ha ha

Last edited:
Sen hade det vart trevligt med lite markering där nya bansträckningen är, typ mer än en fladdrande 100 metersskylt (som jag inte såg första varvet) och inga koner som visar att det svänger....eller koner fanns det men där gick det inte att svänga, där var escapevägen...vilket jag upptäckte, hmmmmm

2007 när banan ändrades hade vi förutom obligatorisk genomgång av sektionen på förarmötena ett extra klistermärke på alla hojar som visade att föraren var medveten om den nya sektionen. Fast nu är det tredje säsongen så nu brukar vi bara fråga om det är någon som aldrig kört på banan förut. :)

En dag ska jag köra race, men LMS var inte riktigt bra att börja på efter 10 varv, ha ha

Du är välkommen till KM2 8:e september. :tummenupp

Last edited:
...
Fast nu är det tredje säsongen så nu brukar vi bara fråga om det är någon som aldrig kört på banan förut. :)

Det där funkar ju inte på tjejer, 3 år är som det hände igår för kvinnfolk! :D

2007 när banan ändrades hade vi förutom obligatorisk genomgång av sektionen på förarmötena ett extra klistermärke på alla hojar som visade att föraren var medveten om den nya sektionen. Fast nu är det tredje säsongen så nu brukar vi bara fråga om det är någon som aldrig kört på banan förut. :)

Du är välkommen till KM2 8:e september. :tummenupp

På KM kommer j ju bli än mer i vägen när 1000cc är med:va

Äh, vi får se, har bokat upp Ozto bland annat att köra några varv med mig på en träning där så jag i alla fall hittar något bra spår i någon kurva :)

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back