LMS Rookierace 29-30 Augusti

Vilket automagiskt leder till frågan om du har långt till miljöstationen där du bor. Jag har hört att det finns gott om mög i ditt garage, nånting bajamajagrönt, nått fossilt och nåt italienskt.
Hmmmm automagiskt, jag vet inte ens vad det betyder :confused:

Tio minuter är gott om tid för kolv-, vev- och växelådbyten. Hur lång tid tar det för dig att lokalisera elfelet som har plågat dig och kommer att plåga dig på rejset?

Det är lokaliserat sedan länge.
Brukar dock använda mig av det gamla elfelet när jag glömt tanka.
Nu är även det åtgärdat med tanklampa.

Jag dricker kaffe medans du byter lådan då!
Check!

Nu får det vara NOG med tvitakts snack (jag hyrde inte Nordgrens hoj ju)

Sedan tycker jag ni är för snälla med varandra..

Då Zenit är nya BjörnE & Nisse drog med svansen mellan benen efter Anderstorp... Sålde jag Factoryn och köpte ett 600 lik, som med ny lack och masssor av mektimmar och trimdekaler kanske kan kallas en racehoj..

Min utmaning är att Hampus (18år? & 43kg?) på en superRRRR6:a ska få stryk av en GAMMMAL gubbe på 100pannor....(å detta på beggade däck!!!)

Hade Kobbe varit MAN nog att köra denna eminenta klass, hade han fått smaka samma piska PUNCKT!:.

BjörnE... Håll i staketet HÅRT när vi åker förbi, vill inte att du blåser omkull.
//
B

Min utmaning är att Hampus (18år? & 43kg?) på en superRRRR6:a ska få stryk av en GAMMMAL gubbe på 100pannor....(å detta på beggade däck!!!)
//
B

22 och 65 men nära, Givetvis är det bara deg. sulor som gäller. Iofs bara körda 60-70min på Knutstorp och årets däck men ändå.

Dock som vanligt till b-race på linköping kan man frångå lite, förra året var det slicks på 400:an och iår blir de något extra med. (Gustaf tycker det är skit dumt och inte kommer funka, jag tror de blir kalas)

Hoppas nu nya kopplingsdelarna hinner upp från tyskland iaf, vill inte köra ett race till med slirande koppling :brinnerup

Nu får det vara NOG med tvitakts snack (jag hyrde inte Nordgrens hoj ju)
//
B
Kan aldrig bli för mycket tvitaktssnack.
Du är en fegis.

Dock som vanligt till b-race på linköping kan man frångå lite, förra året var det slicks på 400:an och iår blir de något extra med. (Gustaf tycker det är skit dumt och inte kommer funka, jag tror de blir kalas)
Det där lät intressant. Vad har du nu hittat på?

Last edited:
Det där lät intressant. Vad har du nu hittat på?

De kan Benny få ligga och vara orolig över....

"Kval"däck, dvs. ett -06 däck jag köpte på Karlskoga av en snabb superstock förare. Dock hade han kört slut det tyckte han. Jag tyckte de greppa mer än jag varit med om innan (soft bakdäck). Dock påstår Gustaf (inte du, den andra) att jag tyckte det var slut och sladdade mot slutet av dagen.
Självklart minns jag bara hur bra det var första passet. Måste ju testas iaf

VA!? Endast 21 st anmälda till tjockie 1000!? Var är alla norrbaggar och snabba svenskar?

Paldin, Klippinge med fler, ska ni inte köra?

Sandström kommer ju komma till a-final om det ska va så här tunt startfält! :näsblod

VA!? Endast 21 st anmälda till tjockie 1000!? Var är alla norrbaggar och snabba svenskar?

Sandström kommer ju komma till a-final om det ska va så här tunt startfält! :näsblod

:rofl

Hittade han inte 59orna i torparn idag?

/ Jens

Nä men jag släpade runt honom på ett par 1.02 varv och försökte visa lite genvägar. Tror Perra behöver lite starkare prylar än pepsi max för att orka under minuten.....

Du får guida mig runt nästa tis också :tummenupp

Det blir ju fint det, då kör vi bara en kvalgrupp så kan man förlänga alla kval till en halvtimme. Då kan vi som inte har kört den där banan i år få lite extra träning.
Så är jag tacksam om du kan släpa runt mig under minuten oxå.:tummenupp

OBS!

I skrivande stund (anmälningstiden gick officiellt ut igår) är det endast 21 anmälda i 1000 och 34 i 600. Det blir ingen b-final om inte någon av klasserna kommer upp i minst 38 kvalande!

Vi kommer att ta ett slutgiltigt beslut om detta nästa tisdag, är det för få för b-final så blir det förmodligen någon kombo av mer körtid och sluta tidigare.

Det har varit mycket prat om det enorma intresset från 600/1000-åkare och om det bara fanns plats att köra så skulle de fyllas. Nu är ni i stort sett garanterade att inte bli utkvalade och ändå är det inte fler anmälda.

Man skulle ju kunna sätta de utkvalade från Rookie 600 i Rookie 1000 så får ju alla köra ändå. :tummenupp

en till betald imorgon eller nåt, min betalning hade fastnat i nåt banktjafs så den godkändes av mig igår. Bör vara frame imorgon eller torsdag på Ert konto.

//Nitrous

Man skulle ju kunna sätta de utkvalade från Rookie 600 i Rookie 1000 så får ju alla köra ändå. :tummenupp

Då tror jag de bättre passar in i 125-400 klassen.
Tycker oxå att det är konstigt att det inte är fler anmälda till denna fantastiskt välorganiserade rejshelg.

Last edited:
Skulle ju köra Rookie 600 där men hinner bara få ett träningspass på max 10 varv nu innan det är dags för race. Vilket gör att jag verkligen inte platsar att köra race där än.

Det var en hemsk upplevelse att ge sig ut på banan för första gången i går tisdag. Asfalten tog ju slut i kurvorna, fanns liksom ingen plats att svänga på för vingelpellar som jag :rolleyes:

Sen hade det vart trevligt med lite markering där nya bansträckningen är, typ mer än en fladdrande 100 metersskylt (som jag inte såg första varvet) och inga koner som visar att det svänger....eller koner fanns det men där gick det inte att svänga, där var escapevägen...vilket jag upptäckte, hmmmmm

Blåste gjorde det med, så mer vingligt blev det. Björn.E talade glatt om att efter 2000 varv börjar banan kännas ok och att man hittar spår = 2000 varv minus 10 = 1990 varv kvar för mig....lätt som en pannkaka.

Trotsallt, min hoj fungerade, den brann inte, solen var där, trevliga människor och jag hade kul ändå.

Så nu har jag kört på min hemmabana

Over and out
/L

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...