LMS Rookierace 28-29:e Augusti!

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Tänkte bara påminna om att LMS Rookierace går av stapeln sista helgen i augusti!

rr_logo.jpg

Anmälan sker på http://lmsroadracing.se/

Tilläggsregler, PM, tidschema finns att läsa här

http://lmsroadracing.se

Fredagsträning i vanlig ordning (Tidschema i länken ovan)

Det jobbas på en klassponsor till Rookie1000 & 600, hoppas på lika fina priser som förra året!

Live Timing kommer finnas från följande adresser

http://www.amigoo.se/ från datorn eller lite mer slimmat från från mobilen på

http://m.amigoo.se/

Ingen efteranmälningsavgift!, kom o köööör

Om det sker några förändringar/tillägg kommer det ske i det här inlägget, med lämplig notis i tråden om det.

Last edited:
Ni har väll inte missat att anmälan till Rookieracet är öppen? Sista anmälningsdag är 16/8 för att slippa efteranmälningsavgift! Glöm inte anmäla er nu så vi slipper göra som Knutstorp och ställa in! :tummenupp

Tänker ni mäta ljudet exakt som ni gjorde på SM-tävlingen?

Om ja så vet de flesta att de klarar sig och då lär anmälningarna droppa in vart efter :)

Tänker ni mäta ljudet exakt som ni gjorde på SM-tävlingen?

Om ja så vet de flesta att de klarar sig och då lär anmälningarna droppa in vart efter :)

Se nu till att anmäla dej Perra, just nu är det bara Mange och Håkan anmälda till R1000, en säker buckla ju :D

Allvarligt talat så bör det till ett skapligt antal anmälningar om det ska vara värt att köra, och i det här fallet så kommer inte arrangören vara boven.
Totalt är vi uppe i 32 anmälda, R1000: 2 st, R600: 18 st, 125-400: 7st, 125 Jnr: 2 st samt Honda 100: 3 st, är intresset för racing så lågt bland utövare????

Se nu till att anmäla dej Perra, just nu är det bara Mange och Håkan anmälda till R1000, en säker buckla ju :D

Allvarligt talat så bör det till ett skapligt antal anmälningar om det ska vara värt att köra, och i det här fallet så kommer inte arrangören vara boven.
Totalt är vi uppe i 32 anmälda, R1000: 2 st, R600: 18 st, 125-400: 7st, 125 Jnr: 2 st samt Honda 100: 3 st, är intresset för racing så lågt bland utövare????
Tävlingskalendern för i år är inget vidare rent ekonomiskt för oss seniorförare som kör i Sverige. 2 tävlingar i början av året och sen ingenting, ingenting och sen 3 helger på raken i slutet av juli och början av augusti. Sen är det Gelleråsen och Mantorp nästan direkt efter B-racet. Kanske inte alla som har råd med alla tävlingar så tätt inpå varandra?

Jag kommer självklart att köra, bara strulet med ljudet och det enligt uppgift felaktiga mätningarna från LMS SM-tävling löser sig :tummenupp

Håkan och Mange? Då kan ni ju skicka den största pokalen till mig direkt.
Den ene tror man kan hålla fullt i Torparn och den andre vet knappt vad som är fram och bak på hojen längre :arsele

Tävlingskalendern för i år är inget vidare rent ekonomiskt för oss seniorförare som kör i Sverige. 2 tävlingar i början av året och sen ingenting, ingenting och sen 3 helger på raken i slutet av juli och början av augusti. Sen är det Gelleråsen och Mantorp nästan direkt efter B-racet. Kanske inte alla som har råd med alla tävlingar så tätt inpå varandra?

Jag kommer självklart att köra, bara strulet med ljudet och det enligt uppgift felaktiga mätningarna från LMS SM-tävling löser sig :tummenupp

Håkan och Mange? Då kan ni ju skicka den största pokalen till mig direkt.
Den ene tror man kan hålla fullt i Torparn och den andre vet knappt vad som är fram och bak på hojen längre :arsele

That´s the spirit, vi graverar in ditt namn på pokalen direkt:D

That´s the spirit, vi graverar in ditt namn på pokalen direkt:D

App, app, app! Martin o Jens säger att dom ska betala min anmälningsavgift om jag ställer upp i tusen, o dom där lökarna steker jag av med en minimoto, så det borde vara mitt namn som ska graveras...
Kruxet är bara att jag kommer hem från Turkiet på fredag kväll, så jag missar träning o ev. första kvalet. Men det gör ju bara att dom andra får en ärlig chans...
ROCKSTAR RULES!

App, app, app! Martin o Jens säger att dom ska betala min anmälningsavgift om jag ställer upp i tusen, o dom där lökarna steker jag av med en minimoto, så det borde vara mitt namn som ska graveras...
Nu låter du som en viss Björn som skulle köra sub-minuten tider utan problem på sin tusen:
- Det är ju bara att vrida på gasen :yoparty

Så lätt var det inte och Björn gick in i en djup svacka och blev aldrig mer sig själv :död

Du är varmt välkommen att försöka, om du törs förstås :7peta

Nu låter du som en viss Björn som skulle köra sub-minuten tider utan problem på sin tusen:
- Det är ju bara att vrida på gasen :yoparty

Så lätt var det inte och Björn gick in i en djup svacka och blev aldrig mer sig själv :död

Du är varmt välkommen att försöka, om du törs förstås :7peta

Såklart jag törs! men frugan kanske inte låter mig... Du vet ju lika väl som alla andra att jag är den i särklass vassaste RR-föraren i landet, om inte världen, jag har bara haft lite otur...:D

Såklart jag törs! men frugan kanske inte låter mig... Du vet ju lika väl som alla andra att jag är den i särklass vassaste RR-föraren i landet, om inte världen, jag har bara haft lite otur...:D

Får man enligt reglementet? Köra 600 i 1000-klass alltså.

Rookie1000 är väl från 601 cc så det ska man inte kunna göra, låna en Triumph. ;)

Fast den har kubik så det räcker till. Vet iofs inte hur kinkiga LMS kommer vara med en detalj som detta.
Ska bli så jävla kul! :yoparty

Det har ju hänt förr att tävlingsledningen låtit sig övertalas då 600 klassen varit full, men det är inget jag vet något om...

Hade tänkt köra denna R1000 tävling!! Men då jag inte har varit o kört hos er iår o inte vet vilken ljudkrav som gäller eller hur det mäts. Så tar jag det säkra före det osäkra. O väljer att strunta i att köra tävlingen hos er. Tyvärr!! Har inte råd eller lust att kasta ut en massa pengar på några få körtillfällen. Hoppas att eran tävling blir lyckad. Tyvärr så kommer inte den snabbaste föraren att vinna!! Utan den Tystaste.

Hade tänkt köra denna R1000 tävling!! Men då jag inte har varit o kört hos er iår o inte vet vilken ljudkrav som gäller eller hur det mäts. Så tar jag det säkra före det osäkra. O väljer att strunta i att köra tävlingen hos er. Tyvärr!! Har inte råd eller lust att kasta ut en massa pengar på några få körtillfällen. Hoppas att eran tävling blir lyckad. Tyvärr så kommer inte den snabbaste föraren att vinna!! Utan den Tystaste.

Det är inte oss som arrangerar tävlingen utan SVEMO du ska fråga hur ljudmätningen kommer gå till. Vi får en representant från SVEMO skickad till vår tävling. Det är SVEMO som bestämmer reglerna inte klubbar, arrangörer och förare, det är bara vi som får lida för vad SVEMO bestämt.

Nyheter
Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna