LMS Roadracing SM 29-30:e Maj

Men vad hände på varv 8? Såg du tappade många sek då?

Jag bottnade fjädringen fram i inbromsningen på rakan. Jag redde helt enkelt inte ut stoppien som jag skapade i jakten på en 56-tid... Skulle dragit på lite mer förspänning fram innan jag åkte ut, men det är lätt att vara efterklok.

Tyvärr, då jag ju var 7a vid tillfället och nog kunnat hänga på den klungan som låg efter mig. När klungan plötsligt var några sekunder före mig och jag hade lucka neråt tänkte jag på huset jag skulle skriva kontrakt på en timma senare snarare än att pusha på hårdare in i svängarna, så då blev det inga fantomtider...

Nya tag till Geléåsen. Trivs på småbanorna!

/ Jens

Last edited:
Jag bottnade fjädringen fram i inbromsningen på rakan. Jag redde helt enkelt inte ut stoppien som jag skapade i jakten på en 56-tid... Skulle dragit på lite mer förspänning fram innan jag åkte ut, men det är lätt att vara efterklok.

Tyvärr, då jag ju var 7a vid tillfället och nog kunnat hänga på den klungan som låg efter mig. När klungan plötsligt var några sekunder före mig och jag hade lucka neråt tänkte jag på huset jag skulle skriva kontrakt på en timma senare snarare än att pusha på hårdare in i svängarna, så då blev det inga fantomtider...

Nya tag till Geléåsen. Trivs på småbanorna!

/ Jens

Grattis och bra jobbat Jens!

Det var riktigt tråkig att se dig på escapen samtidigt som din klunga körde förbi. Du hade kontroll på dem innan!
Men men, det hör till. :död

57, stört bra! :tummenupp

Grymt kört Jens och självklart är det rätt beslut att klassa upp dig :tummenupp

125 Jr var det mest spännande racet med 6 förare som bytte placeringar gång på gång. De kör så tajt att man blir tårögd :krama

Kanonjobb av alla funkisar som vanligt :tummenupp

Stört med en fet bild på mig på mittuppslaget i Corren när Fredde slog två banrekord och jag kom på 14:e plats! :) Jag kryper och gömmer mig bakom en sten...
Den pyttelilla killen du fajtades med (21?) körde verkligen snyggt och fort. En blivande stjärna!

Last edited:
...57an kom till slut!
Bättre än Ottos PB eller ska han få gå runt och vara dryg ett tag till? :mad:

En helt annan fråga, till någon som vet: Har Honda CBR1000RR från 08 och framåt en dålig/annorlunda slirkoppling eller hur kommer det sig att det nästan bara var Hondor som kom med bakhjulsstuds före ingången i nya partiet?

En helt annan fråga, till någon som vet: Har Honda CBR1000RR från 08 och framåt en dålig/annorlunda slirkoppling eller hur kommer det sig att det nästan bara var Hondor som kom med bakhjulsstuds före ingången i nya partiet?
Detta är bevis på att Hondor är skit och BMWn är bäst :D

Näe, men alla slirkopplingar fungerar ju annorlunda och har mer eller mindre slireffekt. Hondas original slirar väl inte så mycket! BMWs arbetar fint märkte jag här på Gotland Ring.

Njaah, det vette tusan. Tycker inte att det studsar så mycket.
Jag tycker nog inte den är sämre än på nån annan hoj jag testat i alla fall... Har dock inte provat den nyaste Yamman eller Sukkan... (Eller BMW'n heller för den delen. Kan jag låna din Perra? :) )

Otto kommer vara en nagel i ögat ett tag till, tyvärr. Hade jag inte bromsat på mig vid din postering hade jag nog knipit det, men jag tappade helt fokus då.

På Karlskoga ska Otto få däremot :brinnerup

En massa bilder

Tagna från post 3 lördag och post 9 söndag.

Jag (och alexander) bärgade 6 hojar från lecahavet idag så lite nytta gjorde jag med! :)

Jädrar vad platt däcket blir under acc. Har aldrig tänkt på det.

IMG_1480.JPG

Den pyttelilla killen du fajtades med (21?) körde verkligen snyggt och fort. En blivande stjärna!

Njae, inte Staffan tror jag, han är några är äldre än mig t.o.m men den lilla mikroben som körde om mig till slut hade väl 27 tror jag?

Njae, inte Staffan tror jag, han är några är äldre än mig t.o.m men den lilla mikroben som körde om mig till slut hade väl 27 tror jag?
Ja, så kanske det var. Hade svårt att se hans siffror.

Njaah, det vette tusan. Tycker inte att det studsar så mycket.
Jag tycker nog inte den är sämre än på nån annan hoj jag testat i alla fall... Har dock inte provat den nyaste Yamman eller Sukkan... (Eller BMW'n heller för den delen. Kan jag låna din Perra? :) )
Du var faktiskt en av dem som kom med "tjutande" bakdäck lite då :)

Men om man som förare inte upplever det som något problem så är det ju inget att fundera på.
EDIT: Det var väl ganska ojämnt i vänsterkant i inbromsningen och det kan ju göra att det verkade som ett större problem än det var från åskadarplats.

@Jens: Jag skiter förresten i vilket, ni är ju båda snabbare än mig på era classic-hojar :mad:

Last edited:
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...