LMS Roadracing SM 18-19:e juni

Serafim

Team Start-up Racing
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati 1198S -10 Yamaha WR 250F -02
Stort tack för bra arrangemang, duktiga och uthålliga funktionärer för ett bra arrangemang och min första pokal :tummenupp
 

Mamma mia!

Member of team R6
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Linkan
Hoj
r6-räser
I'm alive!

Jag vurpade som sagt på startvarvet i SST600 på lördagen.
Jag genomförde själva starten som planerat: hålla långt ut till höger och köra runt alla fegisar som bromsar för tidigt.

Min minnesbild säger:
Jag kom iväg bra och bromsade om startledet framför och började vika in. Då kom en eller två som bromsat på sig och körde rakt fram, men nöd och näppe lyckas jag komma bakom, men så fort de försvinner ur synfältet uppenbarar sig nästa hinder. En förare som startade betydligt längre fram har också bromsat på sig, och är nu på väg in i smeten igen. Han kör inte åt samma håll som jag och inte alls lika fort. Jag fattar direkt att det inte kommer att gå och jag bromsar så hårt jag kan. Sen vaknar jag upp vid softfencen med en snäll sjuksyrra framför mig.

Han som jag bromsade för klarade sig med en knuff på bakhjulet, men dessvärre drogs Viktor Osberg med i fallet. Han klarade sig 'bra' fysiskt, men fick lite att göra med hojen förståss. Jag är ledsen för det. Glädjande var att Viktor fick ihop hojen och tog poäng på söndagen!

Jag fick åka ambulans och blev mycket väl omhädertagen av alla inblandade. Diagnosen blev brutet nyckelben och hjärnskakning. Jag har visst dubbelseende, men det ska förhoppningsvis försvinna om ett par dagar.

Min hoj gick det helt ok med. Ett gäng flitiga mekaniker och en timme tog det för att preparera den till Christer Bohm, som behövde den bätter än mig då hans gick sönder betydligt värre på söndagens kval 2. Christer knep 6:e-platsen i regnet, så nu vet jag att materialet duger!

Tack alla för all hjälp, det uppskattas verkligen!


Och avslutningsvis: Anton Sterner, vilken GUD! Bra kört och GRATTIS till FÖRSTAPLATSEN! Mycket välförtjänt. :tummenupp
 

Kunkel

Der zweitakt taliban #6
Gick med
27 Jul 2007
Ort
Huddinge
Hoj
Nu med en CBR600RR 05:a, YZF750R 93:a, RDGV350rr, RD350 -84, TZ(r)250M -91:a åså nåra moppar(TZM50, Crescent GLX, Compact).
I'm alive!

Tack alla för all hjälp, det uppskattas verkligen!


:tummenupp

Härligt att du mår fint trots nyckelbenet, och att du inte så så allert ut efter krashen, verkar iaf må bra:tummenupp

MVH Den gamle "gråå" och junior på tvåan:)
 

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Ort
Linköping
Hoj
KTM 300 EXC
Min minnesbild säger:
Jag fattar direkt att det inte kommer att gå och jag bromsar så hårt jag kan. Sen vaknar jag upp vid softfencen med en snäll sjuksyrra framför mig.
Du är medveten om att du reste dig upp och mestadels själv, men med lite hjälp av funktionärerna, småsprangstaplade bort till softfenset där du föll ihop? Direkt efter kraschen låg du precis intill banan.
 

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha R1 2003
Du är medveten om att du reste dig upp och mestadels själv, men med lite hjälp av funktionärerna, småsprangstaplade bort till softfenset där du föll ihop? Direkt efter kraschen låg du precis intill banan.

Ja det var faktiskt helt idiotiskt gjort. Dom borde försökt få dig att ligga stilla och inte röra dig alls! Om man svimmar och sedan vaknar har man ganska svårt att känna om man brutit någonting. Ex nacken etc...:gnissla
 

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Ort
Linköping
Hoj
KTM 300 EXC
Ja det var faktiskt helt idiotiskt gjort. Dom borde försökt få dig att ligga stilla och inte röra dig alls! Om man svimmar och sedan vaknar har man ganska svårt att känna om man brutit någonting. Ex nacken etc...:gnissla
Det hade ju varit klart bättre om han legat kvar med facit i hand, men man vet ju själv hur man reagerar efter en krasch, man ska till varje pris upp och bort från banan. Svårt att bedöma situationen ur deras synvinkel när man inte var där framme. De kanske försökte med det, jag såg att de tidigt signalerade efter ambulans i alla fall, men att resonera med en primitiv hjärna i flyktmode är inte så enkelt. Nu menar jag inte att din hjärna vanligtvis är primitiv Andreas, är väl bäst att tillägga. ;)
 

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha R1 2003
Det hade ju varit klart bättre om han legat kvar med facit i hand, men man vet ju själv hur man reagerar efter en krasch, man ska till varje pris upp och bort från banan. Svårt att bedöma situationen ur deras synvinkel när man inte var där framme. De kanske försökte med det, jag såg att de tidigt signalerade efter ambulans i alla fall, men att resonera med en primitiv hjärna i flyktmode är inte så enkelt. Nu menar jag inte att din hjärna vanligtvis är primitiv Andreas, är väl bäst att tillägga. ;)

Nej jag vet du har helt rätt. Jag brukar alltid försöka resa mig upp och gå bort till hojen oavsett om Lårbenshalsen armen etc gått åt helskotta... :gnissla
 

bt

# 26 Superbike
Gick med
26 Jun 2005
Ort
Rimbo
Hoj
Yamaha R1-07
Lms Rr SM 18 juni

Jag vill tacka förarna och alla inblandade för ett bra evenemang.
Jag har studerat torparn ur ett funkisperspektiv och har nu en massa intressanta spårval att testa i framtiden.
Jag har lagt upp lite bilder från lördagen (mest Superbike) tagna av fotograf "Roffe" som fanns på plats.
Bilderna finns här: http://www.tryggracing.se/?page_id=84
 

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Ort
Linköping
Hoj
KTM 300 EXC
Nej jag vet du har helt rätt. Jag brukar alltid försöka resa mig upp och gå bort till hojen oavsett om Lårbenshalsen armen etc gått åt helskotta... :gnissla
Ja, av någon anledning känns hojen alltid som rätt ställe att springa till, även om det skulle vara en helt vanlig träning som ändå automatiskt kommer att rödflaggas. :näsblod
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Ingen i SST600 som åkte med kamera och fick med Jocke (#64?) i starten?

Lika imponerande att hålla hojen på hjulen genom sjön över gräset, som av alla andra att inte köra över honom när har kom ut på andra sidan igen. Att sen köra upp sig så bra efter en sån adrenalinstart imponerade på mig iaf.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
I'm alive!

Jag vurpade som sagt på startvarvet i SST600 på lördagen.
Jag genomförde själva starten som planerat: hålla långt ut till höger och köra runt alla fegisar som bromsar för tidigt.
Trist med vurpan Andreas! Jag hörde från lite olika håll att du hade gått omkull, men fick inga exakta besked om vad som hade hänt :( Men tur att det inte blev värre iaf! Krya på dig! :)
 

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mölndal
Hoj
R6 v4.0
Ingen i SST600 som åkte med kamera och fick med Jocke (#64?) i starten?

Lika imponerande att hålla hojen på hjulen genom sjön över gräset, som av alla andra att inte köra över honom när har kom ut på andra sidan igen. Att sen köra upp sig så bra efter en sån adrenalinstart imponerade på mig iaf.
Ingen kamera på hojen tyvärr, men lite halvspännande och se en hoj komma in mot banan när man ligger mitt i svängen. Hann till och med få nån flashback från superbike-kraschen där 2009. Men allt gick ju fint och snygg uppkörning av Jocke. :yoparty
 

Fredrik_H

SÅ Motorsport
Gick med
1 Oct 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
Mekar racehojjar!
Ingen kamera på hojen tyvärr, men lite halvspännande och se en hoj komma in mot banan när man ligger mitt i svängen. Hann till och med få nån flashback från superbike-kraschen där 2009. Men allt gick ju fint och snygg uppkörning av Jocke. :yoparty

Vi i depån fick ju byta kalsonger efter den händelsen.. inte nog med det har jag inga naglar kvar efter den grymma uppkörningen!

//Äckligt stolt bror:yoparty
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Jag skulle vilja säga ALL HEDER TILL FUNKTIONÄRERNA! Fy faan för att stå och vinka med flaggor och bärga hojar ur sandfållor en hel dag i hällregn och snålblåst. Ni är HJÄLTAR i min bok! TACK!

Man tackar särskillt efter det skitvädret i söndags. Men fan vad ni kör i detta väder.
 
Last edited:

Mamma mia!

Member of team R6
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Linkan
Hoj
r6-räser
Du är medveten om att du reste dig upp och mestadels själv, men med lite hjälp av funktionärerna, småsprangstaplade bort till softfenset där du föll ihop? Direkt efter kraschen låg du precis intill banan.

Nä, inga minnen av det, men jag har hört lite olika versioner av vad som hände efter vurpan.
De kanske är lika bra att jag inte minns, det var säkert inga roliga minnen ändå..

Jag är väldigt tacksam för allt. Funktionärer som hjälpte mig, tävlingsledningen som rödflaggade, all sjukvårdspersonal som var duktiga och trevliga, allt stöd jag fick när jag kom tillbaka till Sviestad, stödet här på sh, OCH Lena som hjälper mig med allt från att ha tvål under armarna och öppna mjölkpaket till att knyta skor och skjutsa till jobbet.

Tack alla.
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Nä, inga minnen av det, men jag har hört lite olika versioner av vad som hände efter vurpan.
De kanske är lika bra att jag inte minns, det var säkert inga roliga minnen ändå..

Jag är väldigt tacksam för allt. Funktionärer som hjälpte mig, tävlingsledningen som rödflaggade, all sjukvårdspersonal som var duktiga och trevliga, allt stöd jag fick när jag kom tillbaka till Sviestad, stödet här på sh, OCH Lena som hjälper mig med allt från att ha tvål under armarna och öppna mjölkpaket till att knyta skor och skjutsa till jobbet.

Tack alla.

Bra gjort att du står upp dagen efter tycker jag, du var lite blek en stund vid bankanten.
Stog funktionär på postering 2.
 

bt

# 26 Superbike
Gick med
26 Jun 2005
Ort
Rimbo
Hoj
Yamaha R1-07
Han hade tagit bilder förr! Grym kvalité på dem :tummenupp

Tror Macke kan tänka sig att sälja ena njuren för bakhjulsbilden :D
(Jag hade iaf gjort det....)

Roffe byter nog gärna en bild mot en kopp kaffe i depån vid lämpligt race. Bilden på Macke blev riktigt bra!
 

Bohmen

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2009
Ort
Tärnsjö
Hoj
Yamaha
I'm alive!

Jag vurpade som sagt på startvarvet i SST600 på lördagen.
Jag genomförde själva starten som planerat: hålla långt ut till höger och köra runt alla fegisar som bromsar för tidigt.

Min minnesbild säger:
Jag kom iväg bra och bromsade om startledet framför och började vika in. Då kom en eller två som bromsat på sig och körde rakt fram, men nöd och näppe lyckas jag komma bakom, men så fort de försvinner ur synfältet uppenbarar sig nästa hinder. En förare som startade betydligt längre fram har också bromsat på sig, och är nu på väg in i smeten igen. Han kör inte åt samma håll som jag och inte alls lika fort. Jag fattar direkt att det inte kommer att gå och jag bromsar så hårt jag kan. Sen vaknar jag upp vid softfencen med en snäll sjuksyrra framför mig.

Han som jag bromsade för klarade sig med en knuff på bakhjulet, men dessvärre drogs Viktor Osberg med i fallet. Han klarade sig 'bra' fysiskt, men fick lite att göra med hojen förståss. Jag är ledsen för det. Glädjande var att Viktor fick ihop hojen och tog poäng på söndagen!

Jag fick åka ambulans och blev mycket väl omhädertagen av alla inblandade. Diagnosen blev brutet nyckelben och hjärnskakning. Jag har visst dubbelseende, men det ska förhoppningsvis försvinna om ett par dagar.

Min hoj gick det helt ok med. Ett gäng flitiga mekaniker och en timme tog det för att preparera den till Christer Bohm, som behövde den bätter än mig då hans gick sönder betydligt värre på söndagens kval 2. Christer knep 6:e-platsen i regnet, så nu vet jag att materialet duger!

Tack alla för all hjälp, det uppskattas verkligen!


Och avslutningsvis: Anton Sterner, vilken GUD! Bra kört och GRATTIS till FÖRSTAPLATSEN! Mycket välförtjänt. :tummenupp

Ett STORT TACK till dej Andreas som vågade låna ut hojen till mej efter att jag gjort skrot av min på kvalet.
Och tack till alla som hjälpte till å få den körklar till racet :Bugar:Bugar:Bugar:Bugar
 

Mamma mia!

Member of team R6
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Linkan
Hoj
r6-räser
Ett STORT TACK till dej Andreas som vågade låna ut hojen till mej efter att jag gjort skrot av min på kvalet.
Och tack till alla som hjälpte till å få den körklar till racet :Bugar:Bugar:Bugar:Bugar

Vågade och vågade, jag hade slagit i huvudet och var inte vid mina sinnes fulla bruk. Men det gick ju bra som tur var.. :tungan

Bra kört på lånad hoj! :)
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top