LMS Roadracing SM 13-14:e Juni

tyvärr, ingen liveradio och ingen livetiming utanför depån heller.

Tiderna brukar dock komma upp relativt fort när racen är klara

kommer tiderna från kvalet fort åxå???

Last edited:
Last edited:
Racerapport nu uppe på min blogg på www.petterjansson.se

Gjorde en värdelös första start, missade helt och studsade med framhjulet upp å ner som värsta nybörjaren. Var 4a ut på rakan första gången och blir lättad när jag ser rödflaggen och inser att det kommer att bli omstart. Åker in i depån och hoppas att de som kraschat inte gjort illa sig så farligt. Det var tydligen norrmannen Plassen på en ducati som highsidat ut ur esset och sen hade resten kört in i honom och kraschat ihop. Min teamkollega Lars Rydén var en av dem som skrotade sin hoj helt. Han har själv som tur är bara ont i handleden. Vet inte hur det gick för resten.

Omstarten går betydligt bättre, jag tar den och håller ledning genom första kurvan och ner mot torparn där Watz tyvärr smiter in på innern på något vis. Watz kör snyggt och bra och jag har problem att hinna med riktigt, tappar lite hela tiden. Efter några varv kommer Krille ombromsandes och får en lucka direkt men jag har inte gett upp utan jagar vidare och det ger resultat. Krille verkar tröttna lite och jag kör ikapp honom igen. När sen varvningarna kommer har jag lite flyt och tar igen det sista så jag är ikapp och uppe i bakhjulet på honom igen. Det är riktigt rolig racing men jag lyckas tyvärr inte ta mig om utan passerar mållinjen strax bakom honom som trea.

Putsar personbästa till 56.6 på ännu ett set begagnade däck.

Imorn är det nya kval och ny tävling. ska bli kul!

En bild från kraschen i Superbike.

Fotograf Wippe

Bifogat

• SM Linköping Lördag 604.jpg
    SM Linköping Lördag 604.jpg
    244.9 KB · Visningar: 885
Solskyddskräm Solskyddskräm

Efter ett par års frånvaro som flaggviftare var det dags för comeback och det gick helt OK, några småmissar blev det men inget som drabbade någon förare. Hade tur som fick en postering med måttligt med jobb samtidigt som möjligheterna att se racen var goda, extra krydda var såklart att jag hade turen att få mycket trevligt och kunnigt sällskap på posteringen också.

Racen då? Jo, dagens behållning är utan tvekan Fredrik Watz, han måste vara sveriges mest kompletta rr-pilot. Krossar motståndet i 600 och tar en stabil vinst i 1000cc med nytt rekord som pricken över i:t. :yoparty

Tycker synd om Erik lindroth i 125GP som inte kunde fullfölja racet, tycker att han spelar i en egen division i den klassen.

Tycker även synd om Gull, en sån bra förare som inte kommer till sin rätt. :gråta

..klipp klipp...
Omstarten går betydligt bättre, jag tar den och håller ledning genom första kurvan och ner mot torparn där Watz tyvärr smiter in på innern på något vis. Watz kör snyggt och bra och jag har problem att hinna med riktigt, tappar lite hela tiden. Efter några varv kommer Krille ombromsandes och får en lucka direkt men jag har inte gett upp utan jagar vidare och det ger resultat. Krille verkar tröttna lite och jag kör ikapp honom igen. När sen varvningarna kommer har jag lite flyt och tar igen det sista så jag är ikapp och uppe i bakhjulet på honom igen. ..klipp klipp..!

Din och Krilles race i racet var trevligt att se. :tummenupp
Vill du ha lite mer hjälp och flyt vid varvningar? Kleta dit en stor blaffa rödfärg på din hoj, din och Krilles hoj försvinner tyvärr i mängden och det är svårt att se er när det blir blåflaggstillfällen.

Varför valde jag då ” Solskyddskräm Solskyddskräm” som rubrik? Jo det låter kanske otroligt men trots att det var småmulet med lite regnstänk mest hela dagen ser jag ut som en kräfta i ansiktet. Detta trots att jag tycker att jag hade fått grundbrännan innan. Så coachens tips till morgondagens funktionärer, ta med solskyddskräm.

Dagens speaker får också klart godkänt.

Last edited:
Jag kunde inte se tiderna när jag skrev inlägget till Håkan. De kanske inte hade hunnit upp till Stockholm ännu :D

Håll en plats till mig i morgon Otto, jag vill ju så gärna stå och vifta med dig! :krama

Konstigt för jag kunde se tiderna från första träningspassen redan vid lunch igår fredag.

Självklart håller jag en plats till dig i morgon, vi stod på sjuan vid nya idag. Var lugnt där...

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman