Lms Km2 9/9

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Måste man verkligen ha licensen uttagen i den klubben man kör KM för? För man kan ju vara medlem i flera motorklubbar.
Säg att man exempelvis har en rr-licens och kör för LMS, men är med i fmck stockholm och vill köra deras enduro-KM?

HMS har kört "öppna" KM på höstkanten. Alla har varit välkomna. Har det varit outlaw då eller:confused:
 

pitte

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Linköping
Hoj
CBR 1000 RR -07
Transponderhyra

Håkan eller Neutral...kommer transponderhyran bli rabbaterad med 300:- även detta KM? Har för mig att det var så i våras :) Nu är jag iofs ekonomiskt oberoende eftersom jag alltid vinner på hästar men det kanske kan vara intressant för andra att veta.....
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
HMS har kört "öppna" KM på höstkanten. Alla har varit välkomna. Har det varit outlaw då eller:confused:

Nej, det är klart att klubben kan kalla det KM även om det är "öppet". Ett öppet KM brukar väl gå till så att alla är välkomna att tävla men icke medlemmar stryks ur resultatet för prisutdelningen, de kan alltså inte bli klubbmästare även om de är först i mål. Tanken med att ha det "slutet" var väl att LMS:are skulle få två minitävlingar som förmån och i alla fall i våras var det inget problem att fylla upp platserna med bara LMS:are.

@pitte: transponderhyran är 300 kr för alla, står på anmälningssidan, se länk högre upp.
 
Last edited:

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Om det är någon förare från Stockholmstrakten som har plats över i bilen så kontakta mig gärna! Jag har ca 10 funkisar som behöver skjuts från Stockholm. Kan vi lösa bilplatser åt dom så slipper ni ha med en funkis till tävlingen. Dom kan inte köra själva då dom är under 18.
 

Rolle Rotax

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
ESW Rotax 250/Tz 250
Jo, men rent krasst så är ju ens licens då förmodligen ändå ställd på LMS för bägge grenarna.
Jag trodde KM var öppet för alla medlemmar, oavsett för vilken klubb de löst sin licens, eller så borde det vara iaf.

I övriga världen räcker det att vara medlem i klubben, inte att ha licensen knuten till klubben men det kanske behövs revirpinkas lite mer i svedala?
 

FastFreddie5

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 600 RR-08, numer Elitidrottsman!
Funkisar

Om det är någon förare från Stockholmstrakten som har plats över i bilen så kontakta mig gärna! Jag har ca 10 funkisar som behöver skjuts från Stockholm. Kan vi lösa bilplatser åt dom så slipper ni ha med en funkis till tävlingen. Dom kan inte köra själva då dom är under 18.

Jag kan ta 4-5 st
 

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Ort
linköping
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Håkan eller Neutral...kommer transponderhyran bli rabbaterad med 300:- även detta KM? Har för mig att det var så i våras :) Nu är jag iofs ekonomiskt oberoende eftersom jag alltid vinner på hästar men det kanske kan vara intressant för andra att veta.....

Jag har en transponder att låna ut till rabbaterat pris....

Det krävs lite två kabelskor och 12 v
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
HMS har kört "öppna" KM på höstkanten. Alla har varit välkomna. Har det varit outlaw då eller:confused:

det är skillnad på tillstånd... KM enbart för egna klubben behövs inget tillstånd från SVEMO, fler klubbar inblandat då måste man ha "enklare tävling" tillstånd... om jag fattat det rätt... :rolleyes:

//håkan

Håkan eller Neutral...kommer transponderhyran bli rabbaterad med 300:- även detta KM? Har för mig att det var så i våras :) Nu är jag iofs ekonomiskt oberoende eftersom jag alltid vinner på hästar men det kanske kan vara intressant för andra att veta.....

300kr per transponder på tisdakvällen, oberoende klass :pannkyss
 
Last edited:

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Ort
Nybro
Hoj
ZX-6R SST 600
Om man än så länge är klubblös, kan man bli med klubb, sno en hoj av närmaste granne och ställa upp då?

Isof.. saknar jag bara hoj. Som vanligt. Mattiasjävel, köp en cykel och låna ut till mig, du vågar ändå aldrig ställa upp i några race kyckling.

Det står en tvättäkta GPräser i Nybro och väntar på att bli rastad. ;)
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Kan man anmäla sig nu (i sista stund) och betala på plats? :va

Beroende på hur det går imorgon förståss.... :D
 

FastFreddie5

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 600 RR-08, numer Elitidrottsman!
Hej,slå en signal, jag kör på tisdag vid lunch. 070-1092902

Hälsningar Fredric


PM:a ditt nummer till mig så ringer de som ska åka med. GustavO du kan också skicka ditt nummer till mig så de kan ringa. Nu behövs bara några mer platser! :tummenupp

Jag gjorde visst en Otto, Pm till Alx alltså...
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Jag ska klara av minst två flygande på kvalet, så har det gått bättre än förra KM'et.... :D
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top