Lms Km2 9/9

• Thread starter Thread starter Alx
  • Start date Start date

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Glöm inte att anmäla er till LMS den 9/9. Har ni ingen hoj att köra på så är ni välkomna som funkisar! :tummenupp

Fan! ska kjell köra ktm!?
Någon som har motardhjul till honda crf att låna ut så jag kan köra ifrån tjockisarna i tvåtakt till 400cc :näsblod

Jag ska ev också köra i 125-400cc

Om jag nu köper en hoj till som jag valt ut :) Frågan är om jag kommer bli svartflaggad för det kommer inte gå fort med den tänkta hojen isf ha ha....

Fan! ska kjell köra ktm!?
Någon som har motardhjul till honda crf att låna ut så jag kan köra ifrån tjockisarna i tvåtakt till 400cc :näsblod

Jag är sugen på att köra men jag har inte kört på Sviesta i år och det finns inga träningsmöjligheter ju. Är det på G med nån depåvärd till kommande träningstillfällen? Får jag möjlighet att att köra in mig är jag på.

Jag är sugen på att köra men jag har inte kört på Sviesta i år och det finns inga träningsmöjligheter ju. Är det på G med nån depåvärd till kommande träningstillfällen? Får jag möjlighet att att köra in mig är jag på.
KM är ju perfekt för ett första racet.

Djdali är faktiskt 250SP- och 125R-veteran. :fakta

(Vips så höjdes förväntningarna på ett fantastiskt resultat! :hihi )

Mattias det var vår hemlighet. Haha... Jo de som kommer ihåg mig från 2002/2003 vet att det var mig man kunde backa om i kurvorna. Så jag är van att komma sist. Dock vill jag inte bli varvad 14 ggr. Där går min gräns :yoparty

Knappt en vecka kvar, och skrämmande lågt intresse:va I början av året pratade vi om en serie på t.ex. 4 race, med facit i hand va det nog tur att vi inte bokade fler tillfälle.
Exempel: juniorer 4 st anmälda, 125-400 7 st, R 600 15 st, R1000 9st

Nog borde det inom LMS finnas flera som vill köra race "billigt"

/Christer

Knappt en vecka kvar, och skrämmande lågt intresse:va I början av året pratade vi om en serie på t.ex. 4 race, med facit i hand va det nog tur att vi inte bokade fler tillfälle.

/Christer

Jag ställer gärna upp som utfyllnad! Ska byta klubb till er nästa år :)

/Sleven

Jag ställer gärna upp som utfyllnad! Ska byta klubb till er nästa år :)

/Sleven

Synd att du inte bytt redan, tyvärr är Svemo ganska tydliga i sina regler gällande KM, men nästa år måste du se till att jaga Torkel i en "mogen" 125 kamp:tummenupp
Men känner du för det så finns det ju alltid behov av hjälp!

/Christer
Jag och Teddy kommer ner och representerar gubbligan. :yoparty
Du får hjälpa till att få ut Peter B. på banan också. :7peta

Om man än så länge är klubblös, kan man bli med klubb, sno en hoj av närmaste granne och ställa upp då?

Isof.. saknar jag bara hoj. Som vanligt. Mattiasjävel, köp en cykel och låna ut till mig, du vågar ändå aldrig ställa upp i några race kyckling.

Synd att du inte bytt redan, tyvärr är Svemo ganska tydliga i sina regler gällande KM, men nästa år måste du se till att jaga Torkel i en "mogen" 125 kamp:tummenupp
Men känner du för det så finns det ju alltid behov av hjälp!

Måste man verkligen ha licensen uttagen i den klubben man kör KM för? För man kan ju vara medlem i flera motorklubbar.
Säg att man exempelvis har en rr-licens och kör för LMS, men är med i fmck stockholm och vill köra deras enduro-KM?

Om man än så länge är klubblös, kan man bli med klubb, sno en hoj av närmaste granne och ställa upp då?

Det borde väl gå bra om du inte tävlat för annan klubb under året. Det finns några övergångsregler att följa då.

Säg att man exempelvis har en rr-licens och kör för LMS, men är med i fmck stockholm och vill köra deras enduro-KM?

Det borde också gå bra då det är en annan disciplin.

Last edited:
Det borde också gå bra då det är en annan disciplin.

Jo, men rent krasst så är ju ens licens då förmodligen ändå ställd på LMS för bägge grenarna.
Jag trodde KM var öppet för alla medlemmar, oavsett för vilken klubb de löst sin licens, eller så borde det vara iaf.

Jo, men rent krasst så är ju ens licens då förmodligen ändå ställd på LMS för bägge grenarna.
Jag trodde KM var öppet för alla medlemmar, oavsett för vilken klubb de löst sin licens, eller så borde det vara iaf.

Ja, har man endurolicens hos LMS så lär det inte gå att köra KM hos FMCK Stockholm. Jag trodde du menade att du hade licenserna hos varsin klubb.

Reglerna är väl till just för att minska att alla kör allt möjligt, att bli medlem i en klubb är ju billigt. Det har varit liknande regler i alla idrotter jag varit aktiv i.

Frågan kom upp tidigare i år också då minst en SM-förare ville träna på Sviestad inför SM:et genom att lösa medlemskap och köra KM:et.

Ja, har man endurolicens hos LMS så lär det inte gå att köra KM hos FMCK Stockholm. Jag trodde du menade att du hade licenserna hos varsin klubb.

Reglerna är väl till just för att minska att alla kör allt möjligt, att bli medlem i en klubb är ju billigt. Det har varit liknande regler i alla idrotter jag varit aktiv i.

Frågan kom upp tidigare i år också då minst en SM-förare ville träna på Sviestad inför SM:et genom att lösa medlemskap och köra KM:et.

Men frågan kvarstår.... Ska du köra?

Back