Alx
Numera tävlingsledare
- Gick med
- 8 Nov 2004
- Hoj
- Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Glöm inte att anmäla er till LMS den 9/9. Har ni ingen hoj att köra på så är ni välkomna som funkisar! 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Fan! ska kjell köra ktm!?
Någon som har motardhjul till honda crf att låna ut så jag kan köra ifrån tjockisarna i tvåtakt till 400cc![]()
KM är ju perfekt för ett första racet.Jag är sugen på att köra men jag har inte kört på Sviesta i år och det finns inga träningsmöjligheter ju. Är det på G med nån depåvärd till kommande träningstillfällen? Får jag möjlighet att att köra in mig är jag på.
KM är ju perfekt för ett första racet.
Djdali är faktiskt 250SP- och 125R-veteran.
(Vips så höjdes förväntningarna på ett fantastiskt resultat!)
Knappt en vecka kvar, och skrämmande lågt intresseI början av året pratade vi om en serie på t.ex. 4 race, med facit i hand va det nog tur att vi inte bokade fler tillfälle.
Exempel: juniorer 4 st anmälda, 125-400 7 st, R 600 15 st, R1000 9st
Nog borde det inom LMS finnas flera som vill köra race "billigt"
/Christer
Jag ställer gärna upp som utfyllnad! Ska byta klubb till er nästa år![]()
/Sleven
Jag och Teddy kommer ner och representerar gubbligan.Knappt en vecka kvar, och skrämmande lågt intresseI början av året pratade vi om en serie på t.ex. 4 race, med facit i hand va det nog tur att vi inte bokade fler tillfälle.
Exempel: juniorer 4 st anmälda, 125-400 7 st, R 600 15 st, R1000 9st
Nog borde det inom LMS finnas flera som vill köra race "billigt"
/Christer
Synd att du inte bytt redan, tyvärr är Svemo ganska tydliga i sina regler gällande KM, men nästa år måste du se till att jaga Torkel i en "mogen" 125 kamp![]()
Men känner du för det så finns det ju alltid behov av hjälp!
Om man än så länge är klubblös, kan man bli med klubb, sno en hoj av närmaste granne och ställa upp då?
Säg att man exempelvis har en rr-licens och kör för LMS, men är med i fmck stockholm och vill köra deras enduro-KM?
Det borde också gå bra då det är en annan disciplin.
Jo, men rent krasst så är ju ens licens då förmodligen ändå ställd på LMS för bägge grenarna.
Jag trodde KM var öppet för alla medlemmar, oavsett för vilken klubb de löst sin licens, eller så borde det vara iaf.
Ja, har man endurolicens hos LMS så lär det inte gå att köra KM hos FMCK Stockholm. Jag trodde du menade att du hade licenserna hos varsin klubb.
Reglerna är väl till just för att minska att alla kör allt möjligt, att bli medlem i en klubb är ju billigt. Det har varit liknande regler i alla idrotter jag varit aktiv i.
Frågan kom upp tidigare i år också då minst en SM-förare ville träna på Sviestad inför SM:et genom att lösa medlemskap och köra KM:et.
Klart han ska. Vi vet ju var hans hoj står så vi får väl baxa den till LMS, tvångsklä honom och sparka ut honom på banan.Men frågan kvarstår.... Ska du köra?
Klart han ska. Vi vet ju var hans hoj står så vi får väl baxa den till LMS, tvångsklä honom och sparka ut honom på banan.![]()
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |