håkan
Brumm brumm
Uppochnervända världen. 250 är snabbare än 600, 600 är snabbare än 1000. Strongt kört Watz!
Härlig eftermiddag för övrigt!![]()
Efter växellådsproblem på några R1

Skapligt skoj!

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Uppochnervända världen. 250 är snabbare än 600, 600 är snabbare än 1000. Strongt kört Watz!
Härlig eftermiddag för övrigt!![]()
Här är lite bilder jag tog, vi fick tyvärr avvika efter första passen pga dåligt humör säger vi
Enjoy, några blev OK
Tycker du ska köra hela Wolverine-stilen... !!!NOTERA MINA KUNGLIGA HOCKEYKLUBBOR PÅ SISTA BILDEN!!!!!![]()
ett ljus i mörkret då, hojta till om du ska ha hjälp, jag är en fena på att skruva i depån![]()
![]()
björn
Borde inte en kedja hålla mer än 3 race förresten?![]()
Det beror ju på hur lätt kedja du kastat på? Tunnare 520 kedja med 180hk på en tung cykel bör nog bytas efter varje race. Snabbt? javisst.. Billigt? nej
Mät sträckningen på den hädanefter.
Segt med gaffelläckaget också...
Varje gång jag tar bort bakdäcket så tvättar jag av och inspekterar dreven. Varje gång jag tvättar hojen (efter varje race och träning) så tvättar jag även av kedjan, blåser den torr, inspekterar den och smörjer in den.
Mäter slacket varje gång jag byter däck, och kontrollerar att det är 100% rakt med skjutmått när jag skruvar ihop det...
Använder ju 520, men tidigare har det gått alldeles utmärkt att köra 2 kedjor per säsong...
Tycker att jag är sjukt noga med kedja och drivpaket på cyklarna.
Varje gång jag tar bort bakdäcket så tvättar jag av och inspekterar dreven. Varje gång jag tvättar hojen (efter varje race och träning) så tvättar jag även av kedjan, blåser den torr, inspekterar den och smörjer in den.
Mäter slacket varje gång jag byter däck, och kontrollerar att det är 100% rakt med skjutmått när jag skruvar ihop det...
Ah missade din rapport Macke! Attans... inte många med "tur" igår inte.
Jag använde en och samma 520-kedja på min Aprilia hela förra året. Den var i fint skick. Det handlar om hur väl man tar hand om kedjan.
Var det nitlåset som gav upp?
Jobbigt med packbox-problem oxå... jäkla mek o dona med gafflarna.
Finns speciella rengöringsmedel att köpa från kedjetillverkarna bland annat.Hur tvättar du den om jag får vara nyfiken.
Jobbigt med packbox-problem oxå... jäkla mek o dona med gafflarna.
Jag eldade upp kopplingen i starten så det slirade som satan och det är ganska meningslöst att short shifta en 250 vid 10 000 rpm. Annars gick hojen bra så jag är lite nöjd ändå. Kopplingen är inget svårt att fixa heller.Åtminstone en riktigt ful phåttåshåpp i Swedies bildserie. Den där Gustav ser ut att KÖRA sin hoj. Vad kostade det montaget, och kan du i så fall göra en där jag ser snabb ut?
@Gustav: WTF?
Det beror ju på hur lätt kedja du kastat på? Tunnare 520 kedja med 180hk på en tung cykel bör nog bytas efter varje race. Snabbt? javisst.. Billigt? nej![]()
jag körde med en 520 kedja per säsong, runt 600mil bankörning på en GSXR1000 -04, bytte mest för bytandets skull faktiskt, tyckte att en säsong räcker
//håkan
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden