LMS KM 13:e maj 16-20

Nu är jag anmäld. Lyckades jag kapa 5 sec. på anderstorp så ska jag kapa 3 på sviestad. I princip är jag redan vinnare. Ska bara gå ut och köra loppet oxå.:D

Antar man måste ha löst licensen. Hörde nåt om att det inte gick att lösa engångslicens för KM. Stämmer det?

Jo det undrade jag också. Men det var någon som sa så, vem det nu var :va
Då hade den personen fel. Du kan lösa engångslicens för KM:et.

Saxat från Svemo, av Peter Strandelin.

• Förare som avser lösa engångslicens löser detta på tävlingsplats. Tag med medlemskort.
  • Licensen gäller ett tävlingstillfälle/evenemang.
  • Engångslicens går endast att lösa i Sverige och för person som är permanent bosat och folkbokförd i Sverige.
  • För tävlande utanför Sverige krävs nationell/internationell helårslicens.
  • Förare under 12 år med Knatte- eller Guldhjälmslicens kan inte lösa engångslicens.
  • Det går inte att tillgodoräkna sig engångslicensavgift när föraren löser helårslicens.
  • För överåriga söks engångslicens genom att skicka in läkarintyg till SVEMO samt ansökan för vilken tävling det gäller.
  • Priser/engångslicens: Enklare tävling 250:-, Enklare tävling ungdom 100:-, Nationell tävling 400:-, Nationell tävling ungdom 100:-.

Nu har jag bytt arbetspass för att hjälpa till med flaggning eller annat under KM:et. :fakta
är det någon som åker från Uppsala eller Stockholm som jag kan samåka med? :va

Nu är jag anmäld. Lyckades jag kapa 5 sec. på anderstorp så ska jag kapa 3 på sviestad. I princip är jag redan vinnare. Ska bara gå ut och köra loppet oxå.:D

Bra gjort att kapa 5 sek på A!
Du kommer att köra skjortan av alla på Sviestad!
Fan att man är medlem i Karlskoga!!! Annars hade jag gärna kört!

Jag betalade medlemsavgift för ca 2 veckor sedan men inte fått någon bekräftelse att jag blivit medlem, så jag har inte heller nåt medlemsnummer att skriva in i anmälningsformuläret..:confused:

I väntan på svar från LMS medlemssektion så anmäler jag mig till R600 nu.

Sebastian Waernulf, 890222-0378

Startnummer #22

I väntan på svar från LMS medlemssektion så anmäler jag mig till R600 nu.

Sebastian Waernulf, 890222-0378

Startnummer #22
Jag hoppas att du med "anmäler mig nu" menar att du följer länken i första posten och inte tror att du har anmält dit för att du postat på SH. :tungan Du kan väl skriva "ej fått ännu" eller liknande.

Jag hoppas att du med "anmäler mig nu" menar att du följer länken i första posten och inte tror att du har anmält dit för att du postat på SH. :tungan Du kan väl skriva "ej fått ännu" eller liknande.

Nej klart jag inte anmäler mig "på riktigt".. Jag må vara 19 vårar, men såå dum är jag inte. Det var mest för att ni skulle kunna förbereda er mentalt på att jag kommer ner och dominerar. :gnissla

Ingen som kan erbjuda lift från / till Uppsala eller Stockholm.

Jag har:
- bytt arbetspass
- får kompa ett par timmar ändå
- transportera mig ca 60mil
- Komma hem sent och sedan börja jobba kl 06.00

Allt detta är enbart så att det finns åtminstonde en funktionär till under KM:et.

Det enda erbjudandet jag har fått är från Gustav som kanske har plats. :)

Jag tror att jag kan vara ledig på tisdag, och då agera funkis, samt samåka med någon från stockholm för att få ner kostnaden lite? Finns tre platser i bilen utöver min.

Fast frågan är om man kanske inte ska ta o låna en hoj och köra istället ;)

Just nu ser det lite tunt ut på funkissidan, så var berädda att ta med en "egen" funkis så att ni får köra. De får naturligtvis en biobiljett eller gatåkningsbiljett och en kvällsträning med bara funkisar på LMS.

Just nu ser det lite tunt ut på funkissidan, så var berädda att ta med en "egen" funkis så att ni får köra. De får naturligtvis en biobiljett eller gatåkningsbiljett och en kvällsträning med bara funkisar på LMS.

Jag håller på att trigga lite jobbarpolare som är sugna på en banträning i gatgruppen, att ställa upp som funkisar, men de har ju såklart aldrig varit funkisar, men kör hoj,så någe har dem väl innanför pannbenet:) . Funkar de om nå´n av dem ställer upp? I värsta fall får jag väl stå nå´t pass, men det brukar alltid strula med grabbens hoj när jag lovar nå´t :huvet . Men kan väl kanske dela med nå´n så jag hinner meka också :D .

Nisse, farsa till Danne #37 125racer

Jag håller på att trigga lite jobbarpolare som är sugna på en banträning i gatgruppen, att ställa upp som funkisar, men de har ju såklart aldrig varit funkisar, men kör hoj,så någe har dem väl innanför pannbenet:) . Funkar de om nå´n av dem ställer upp? I värsta fall får jag väl stå nå´t pass, men det brukar alltid strula med grabbens hoj när jag lovar nå´t :huvet . Men kan väl kanske dela med nå´n så jag hinner meka också :D .

Ja du gillar ju att meka:yoparty

De är välkomna så klart, de kan t ex stå med en mer erfaren funkis vid de posteringar där vi gärna vill ha flera personer eller hjälpa till med starten. Alex hittar nog något att göra åt dem. :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT