LMS eller KMF ?

• Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date

MC Doktorn

Guest
Medlemskap för träning Är frågan, och vilka veckodagar då jag har möjlighet att vara ledig vissa dagar.

När i veckan tränar dom och vilka tider?

Hur brukar passen delas upp A och B förare ?

20-30 min pass ?

Har vart inne på bådas hemsidor men ingen info om 2006 , är tvungen för att kunna planera mitt arbete.

Tänkte om någon hade inside information?.

Linköping har varit på tisdagskvällar och Karlskoga på onsdagskvällar.

LMS kör enbart hojar och hur det delas upp beror på hur många som är där. 17-20 och ibland kan du köra tills du kräks medan det veckan innan SM-helg är krig om platsen på banan. Om en motion som ligger kommer gå igenom så kommer man slippa avgiften för träningarna, träningskortet kostar 300 kr, om man jobbar på något arrangemang eller hjälper till på andra sätt i LMS under året.

KMF kör oftast med bilarna också vilket innebär olika varianter och tider beroende på hur många som är där. KMF brukar ha fyra heldagar i juli för samma kostnad som kvällsträningarna. De kör 16-20 och har olika varianter med årskort, tiokort och enstaka träningar.

Så har det varit under året i stora drag och jag vet inte om några förändringar är på gång.

2ono skrev:
Jag såg det men kollade nu http://www.karlskogamotorstadion.com/motorstadion/motorstadion.htm
tydligen så verkar det inte bedrivas någon träning på Gelleråsen då banan är fullbokad av företags/privataktiviteter.
Då var ju valet enkelt :)

Hur kan en motorförening bedriva klubb om man inte kan träna hmmm.. :va

Bokar en privat/företag banan på en onsdag så har dom bara banan tillgänglig till kl 16:00. Sen är det onsdagsträning för klubben från kl 17:00 som gäller.

2ono skrev:
Jag såg det men kollade nu http://www.karlskogamotorstadion.com/motorstadion/motorstadion.htm
tydligen så verkar det inte bedrivas någon träning på Gelleråsen då banan är fullbokad av företags/privataktiviteter.
Då var ju valet enkelt :)

Hur kan en motorförening bedriva klubb om man inte kan träna hmmm.. :va
Konstigt minst sagt, det brukar finnas gott om träningstillfällen på Åsen :va

EdiT: Axxexs löste gåtan...

Men LMS kan man iaf lita på :tummenupp

Ok

träningstider
Sviestad: Tisdagar 17-20

Gelleråsen: Onsdagar 17-20 med bilar

Lutar lite åt LMS för min del då.
Tack för svaren

Ta LMS så kanske vi kan samåka ihop

2ono skrev:
Ok

träningstider
Sviestad: Tisdagar 17-20

Gelleråsen: Onsdagar 17-20 med bilar

Lutar lite åt LMS för min del då.
Tack för svaren

Man får vara medlem i hur många klubbar man vill och man får träna utan att vara medlem på båda banorna. Är man medlem så kanske man har en rabatt på träningarna. Så du får väl räkna på hur ofta du tänkt köra om det lönar sig att lösa medlemsskap i någon klubb extra bara för rabatten på träningarna.

Axxexs skrev:
Man får vara medlem i hur många klubbar man vill och man får träna utan att vara medlem på båda banorna. Är man medlem så kanske man har en rabatt på träningarna. Så du får väl räkna på hur ofta du tänkt köra om det lönar sig att lösa medlemsskap i någon klubb extra bara för rabatten på träningarna.
Om man ska ha träningskort i LMS, vilket är det som är absolut mest prisvärt, så får man bara vara medlem där, om jag inte misstar mig.

Gustav O skrev:
Om man ska ha träningskort i LMS, vilket är det som är absolut mest prisvärt, så får man bara vara medlem där, om jag inte misstar mig.

Vet inte hur dom har nu men innan var det bara olika pris på 10-kort om man hade licensen i klubben eller inte.

Gustav O skrev:
Samma sak hos HMS, klubbnamnet skall stå på licensbrickan.

Axxexs skrev:
Vet inte hur dom har nu men innan var det bara olika pris på 10-kort om man hade licensen i klubben eller inte.
Det är KMF du tänker på.
LMS har bara träningskort för de som är medlemmar i föreningen eller att man betalar för enstaka tillfällen.
Medlemskap kostade 350 kr och träningskort 300 och då betalar man 50 per träningstillfälle. Annars betalad eman 250 per träningstillfälle.
Det ligger en motion till LMS-årsmötet att de som hjälper till i klubben kommer slippa de 50 kronorna och då kan man träna alla gånger det är träning för totalt 650 kr. :tummenupp

Kan någon tala om vad som skiljer i kvalitet på KMF´s respektive LMS`s licenskurser förutom priset.
Har Karlskoga "bättre" föråkare eller är deras mat så mycke bettre?
KMF 1700:- resp LMS 950:-, det är stor skillnad. Någon?

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back