Ljuset är skådat. Räser ska det vara! (Mitt livs novell) UPPDATERAD 060906 10:30

Status
Ej öppen för fler svar.
!

Du är en sann poet :D ! Alltid lika kul läsning!

Jag sitter här sjuk med ont i halsen, skallebank och fryser. Men jag är inte ALLS jävligt avundsjuk för din upplevelse igår, det var mycket roligare att sitta på jobbet lite för länge och känna mig skitkrasslig.

Jag hatar dig, av hela mitt hjärta. Nästan Teddy också som låter dig ha så skoj. Skitteddy och skitmattias måste det bli nu.

Skitkul skrivet :D ! ...och intressant för oss som står i valet och kvalet när det gäller val av klass till säsongen 2007. Tack !

Hur var raggmunken? Frasig och fräsch, med perfekt tuggmotstånd eller var den sådär flottig och sotig, med unken smak av härsknat stekfett?

Mötet mellan Mattias och Skatungen var ett möte mellan två tvillingsjälar. Ni var som gjorda för varandra. Och sååå långsamt gick det ju faktiskt inte. Du höll jämt skägg med en GS600 (GatSoffa) i snabba gruppen vid tredje försöket. Det är inte illa pinkat.

Det där med att transportskydden/täcklocken satt kvar på förgasarna är bara en liten lek jag har med mig själv som heter "På hur många sätt kan man inte starta en hoj?". Jag har också försökt springa igång den med strömbrytaren i läge Off. Favoriten är dock avdragna tändhattar.

Teddy skrev:
2438391 Mötet mellan Mattias och Skatungen var ett möte mellan två tvillingsjälar. Ni var som gjorda för varandra. Och sååå långsamt gick det ju faktiskt inte. Du höll jämt skägg med en GS600 (GatSoffa) i snabba gruppen vid tredje försöket. Det är inte illa pinkat.

Han var faktiskt i vägen. Men jag vågade inte försöka mig på nåt hjältedåd, eftersom jag gärna lämnar tillbaka lånade saker i helt skick. Något som inte gått så bra i år.

JV skrev:
2438367 Nå, har du handlat en racigare hoj nudå? Halva dagen har redan gått.

Nej, inte riktigt än. Men jag ska!

Last edited:
Enligt säkra källor så har artikelförfattaren problem redan nu med att hålla sig på hjulen och då snackar vi 250DAM, det är inte så svårt att lista ut vad som kommer att hända om han skaffar en 250R.

Underbar läsning. Log igenkännande. Precis sådär känns det att köra Riktig Räcer, helt sjukt.

LOTTAK skrev:
2438471 GS 600 kan ju ha varit Fille som va i vägen:va

Njaej, det var inte många motorcyklar som hördes där jag satt. Filips Suzuki hördes tydligt dock. Det blågula strecket som passerade var också rätt lätt att känna igen.

Körde du in efter 5 varv? När jag fick låna Teddys racer (tack! :Bugar) så skulle vi byta hoj ett par varv bara men det slutade med att jag körde hela passet. :D Efter det var Kawan till salu och jakten på Grand Prix-maskineri hade börjat. :yoparty

Neutral skrev:
2438524 Körde du in efter 5 varv? När jag fick låna Teddys racer (tack! :Bugar) så skulle vi byta hoj ett par varv bara men det slutade med att jag körde hela passet. :D Efter det var Kawan till salu och jakten på Grand Prix-maskineri hade börjat. :yoparty

Jag körde tre pass till slut. Konstant orolig att paja nåt.

Mattias skrev:
2437455...som en cross i karaktären. Det river iväg på ett jävligt argt sätt....Alla intryck skrek åt mig att det nog gick i minst 300.
Bra beskrivning! :)

Minns det just så när jag gav fullt med min -94 TZ 250 ut Torparn första gången. Det är sjukt häftigt - och man känner sig som Doohan!

:yoparty

Mattias skrev:
2438526 Jag körde tre pass till slut. Konstant orolig att paja nåt.
Jag tyckte Teddys racer kändes väldigt solid, långt ifrån vad han berättat om hur den var i början när han köpt den. Grym frambroms kommer jag speciellt ihåg. Hoppas vi blir många som kör nästa år. :tuttar

Neutral skrev:
2438538 Jag tyckte Teddys racer kändes väldigt solid, långt ifrån vad han berättat om hur den var i början när han köpt den. Grym frambroms kommer jag speciellt ihåg. Hoppas vi blir många som kör nästa år. :tuttar

Det var inget med motorcykeln som gjorde att jag oroade mig. Varenda motorcykel jag provkört tidigare i år har skurit eller på annat sätt gått sönder.

Mattias skrev:
2438548 Det var inget med motorcykeln som gjorde att jag oroade mig. Varenda motorcykel jag provkört tidigare i år har skurit eller på annat sätt gått sönder.
Jag kommer ihåg hur glad Jannica var när du lokaliserat felet. :D

Neutral skrev:
2438538 Jag tyckte Teddys racer kändes väldigt solid, långt ifrån vad han berättat om hur den var i början när han köpt den. Grym frambroms kommer jag speciellt ihåg. Hoppas vi blir många som kör nästa år. :tuttar
Frambromsen på Teddys Honda var grym när jag testade den förra sommaren: ett fjäderlätt tryck och det SÖG TAG på ett helt annat sätt än på min RS 250. Men Skatungens motorn gick inte lika bra som den borde: du har mer glädje att se fram emot där!

Nyteknik skrev:
2438588 Frambromsen på Teddys Honda var grym när jag testade den förra sommaren: ett fjäderlätt tryck och det SÖG TAG på ett helt annat sätt än på min RS 250. Men Skatungens motorn gick inte lika bra som den borde: du har mer glädje att se fram emot där!

NU har jag ingen erfarenhet alls av andra 250-räsers, men igår gick motorn som kulor och krut. Bromsen var också alldeles förträfflig. Det vore roligt att prova flera räsers (hint, hint. Gärna 125).

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey