Köpt beg hoj och skulle byta ut en trasig ventilationsslang och upptäckte när jag skulle byta ut denna mellan vevhus och luftburk att det fanns mjölkaktig vätska vid anslutningen. Fick en aha-känsla och öppnade instinktivt oljelocket och även här fanns det spår av samma färgade vätska.
I min värld är denna typ av "vätska" bara förekommande i motorer som tar in kylarvätska genom sprickor i godset. Problemet är att detta är en luft och oljekyld 1100 ducatimotor.
Tänkte att den trasiga slangen kunde släppt in vätska men hittade ingen spricka som var genomgående.
Enligt handlaren är den inbytt och servad hos dem i höstas och har inte rullat många mil efter detta. Vad är problemet, bör jag vara orolig, och bör jag peka på 3-månadersgarantin?
View attachment 442453
I min värld är denna typ av "vätska" bara förekommande i motorer som tar in kylarvätska genom sprickor i godset. Problemet är att detta är en luft och oljekyld 1100 ducatimotor.
Tänkte att den trasiga slangen kunde släppt in vätska men hittade ingen spricka som var genomgående.
Enligt handlaren är den inbytt och servad hos dem i höstas och har inte rullat många mil efter detta. Vad är problemet, bör jag vara orolig, och bör jag peka på 3-månadersgarantin?
View attachment 442453