Ljugande telefonförsäljare-bedragare

stone

mek@spoonvalleyracing.se , depåtomte :-)
Gick med
11 May 2005
Hoj
KTM 690 SMC R
Jag har ett enbilsåkeri och jobbar väldigt mycket, som de flesta andra blir man bara arg och frustrerad när säljarna ringer och slösar bort ens tid, men så för ca 2 veckor sen blev jag uppringd av TELIA som jag har som mobiloperatör.

Då fick jag reda på att många av mina kolegor hade klagat på att dom blir störda av säljare från konkurerande operatörer, nu kunde dom(TELIA) erbjuda en spärrtjänst mot telefonförsäljare och kostnaden var 2000 Kr för 2 år som betalades som en engångssumma via en separat faktura, de 2000 Kronorna skulle man sen få krediterade antingen som fria samtalsminuter eller som rabatterad månadskostnad under 2 år beroende på abonnemang.

Det lät ju kanon tyckte jag och tecknade ett muntligt avtal via telefon, jag menar kostnaden var ju +- 0 sett över 2 år, glad i hågen satt jag och njöt av sommaren när fakturan damp ner i brevlådan och döm av min förvåning när den inte kom från TELIA.

Nej den kom från: TM Konsult Henrik Lindgren AB, org nr 5567301840, i Norrköping.

Min första tanke var "Fan också nu har jag blitt blåst!" ringde till TELIAs kundtjänst för företag och kollade om dom hade något sådant erbjudande.......det hade dom INTE! "FAN!" frågade om dom hade något samarbete/avtal med TM Konsult Henrik Lindgren AB, det hade dom INTE dom hade aldrig hört talas om företaget!

Behöver jag säga att fakturan är spärrad (som var utställd av intrum justitia fakturaservice) och bolaget ifråga är polisanmält för försök till BEDRÄGERI.

Jag hoppas bara att detta inlägg kan resultera i att fler slipper bli drabbade av lögnaktiga blufföretag, och att fler vågar polisanmäla när man känner sig lurad!

PS
Jag kom på en sak som jag höll på att glömma.....

Man släpper ju automatiskt på garden när den som ringer upp säger att "Vi ringer från TELIA då ni har erat mobilabonnemang hos oss", kommer såhär i efterhand ihåg att det för nån månad sen ringde en tjej som gjorde en marknadsundersökning, det enda hon ville veta var vilken mobiloperatör mitt företag använde........... nu föll den sista pusselbiten på plats.

Uppdatering!
Blev igår uppringd av en säljare som försökte med samma grej, denna gången lyckades jag spela in samtalet.

http://www.youtube.com/watch?v=a--Ft6wftEI

Vid 7.27 glömmer han sej och bekräftar själv att han ringer från Svensk TM Hantering:arsele

Last edited:
Bra att du berättar det här och tack för inspelningen! Har gott om vänner som är företagare som råkar ut för liknande försök regelbundet. Kommer spridas vidare!

Aaaarghhhh...
Vart är världen på väg... Verkar som det endast handlar om att lura folk på pengar konstant... :(

"Det låter mycket konstigt det här..."

Jevla bedragare fyfan vet inte vad som är värst, bli uppringd av telefonförsäljare, bli lurad att tro att man nyss blivit av med dem, blivit av med 2000 spänn. Ptja folk gör tydligen vad som helst för att slippa jobba hederligt nuförtiden. :(

En kollega till mig sa att enligt lag så får inte telefonförsäljare ringa från hemligt nummer.

Med det material du spelat in borde du ringa upp Janne Josefsson och be honom ta kontakt med TM Konsult Henrik Lindgren AB, org nr 5567301840, i Norrköping.:D

hoppas telia själva gör en polis anmälan!
Antar att "försäljaren" inte kom tillbaka med sitt nummer?

Skickade vidare till en känd kvällstidning, får se om de kan bemöda sig att skriva en liten artikel om just detta...
När jag drev mitt företag så blev jag "lurad" av ett företag som sålde rengöringsprodukter, de skickade fakturor fast jag inte hade tackat ja till något och in i det sista försökte de kräva mig på pengar, även fast varor inte hade dykt upp! När jag påpekade detta så sa de: "Jaså, du vill ha våra varor fast du motsäger dig att betala?" :huvet
Behöver jag säga att det blev ett brev till ARN och inga fakturor betalades...

He-he.....nä han la bara på

Har drabbats av samma försök. Nu kommer jag inte ihåg om det var samma källa men samma tjänst var det. :mad:

Fast jag tyckte de föll direkt när de försökte sälja in en tjänst för att andra inte skulle kunna sälja in tjänser...

En kollega till mig sa att enligt lag så får inte telefonförsäljare ringa från hemligt nummer.

Med det material du spelat in borde du ringa upp Janne Josefsson och be honom ta kontakt med TM Konsult Henrik Lindgren AB, org nr 5567301840, i Norrköping.:D

Jodå Janne är tipsad, även Plus.

Hehe riktigt bra att spela in idioterna, faan va trött man blir, får typ 2 samtal i månaden till företaget från idioter som "jobbar tillsammans med Telia".....

vilken fuling, har du gett Telia inspelningen?

Ringde till kundtjänst och diskuterade det hela, dom ville inte ha inspelningen då det var mej dom försökte lura och inte Telia, men dom tyckte att jag skulle polisanmäla det hela och se om polisen ville ha inspelningen som bevis.

Men jag fick reda på att Telia har anmält företaget i fråga.

Sicket spånhuvud! Gillar delen när du upplyser honom om att du pratat med Telia.
"Ehh...är du säker på att du pratat med Telia? Vilket nummer ringde du?"

:lol

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla