tobbeviking skrev:Men har du garanti på biken så är det väl bara att ramla in på firman du köpt den av?! Då SKA du inte pilla själv utan i första hand prata med företaget som sålt den.
Jag fick min XT upplagad idag på hundramilan pga att jag gick omkull för att databoxen "stängde av hojen" mitt i en kurva som jag tänkte ta i 30km/t![]()
Det tog Yamaha helt och hållet på sig med allt vad det innebar. Så tveka inte att påtala detta för dom!!![]()
![]()
![]()
//Tobbe
Mmm får göra det. Har varit på ett ställe i stan (no names) men är så trist attityd där, allt verkar jobbigt. Sist ja var där hade jag beställt ett relä som killen jag köpte hojjen av sa var fel (hade fått x-akt nr av samma ställe tidigare). jaja, lugnt, garantin tog det, fick det och bytte men den satans Neutrallampan vägra fortfarande funka. Så ja fick hämta en vänlig mek som testa en snabb sak han hade chansat på o vips funka om han jordade givaren i växellåden. Så fick beställa ny givare. Då säger han ja ska beställa av att, detta får du minsann betala själv, kan inte ta på garantin när vi redan beställt det andra "via" garantin. WTF, funka ju inte ens :kocko . Kostar iofs inte mer än 500 men vafasn, är ju pengar det med...
Men kanske ska åka till andra handlarn, tror de är autoriserad Yamaha handlare.
Hmm hoppas det inte blev för klyddigt nu bara haha!