BC
Sporthojsnörd
Mycket bra beslut...nu är det upp till oss förare att packa om ljuddämparen så funkar nog ljuddämparen som den ska oxo.
Synd bara att året är slut....
Synd bara att året är slut....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Och ja det är upp till arrangören att fixa ljudtestet tycker jag!
Det gör ni ju redan idag?
Nej, det är Svemo som mäter, inte arrangören.
Vem ska betala den bänken? Arrangören?
Vems är ansvaret att se atill att hojen följer reglementet, arrangören eller föraren?
Nej, det är Svemo som mäter, inte arrangören.
Jag håller med!Har funderat vidare lite, är det krav på att man ska mäta både på banan och vid närmsta hus?
Det borde ju rimligtvis vara vid närmsta hus som klagar, eller är det tänkt att om man vet att tex 102db på bänken blir precis tillåtet värde vid detta hus?
Eller hur tänker dom som har satt kraven?
Och nej jag känner inte för original avgassystem om det inte är 100% att man måste!
Var nu inte så motvalls käring, alla (utom ett par tydligen) tycker att motorsporten bör låta lite i alla fall, det är motorsport vi pratar om
Och kan vi behålla en rimlig nivå på ljudet ( inte illvråla ) men åtminstone tycka att det är kul att se/köra är rimligt tycker jag!
Jag håller med!Motorsport måste få låta,jag kan ju bara tänka mej när det blir race med elektriska motorcycklar då får man väl spela upp inspelat ljud från riktiga hojar !
Lika bra att vi börjar me elcyklar direkt här i sverige, så slipper vi kanske allt gnäll från både grannar, myndigheter etc... Och en del förare tycker ju redan nu att vi ska låta så lite som möjligt, så elcykeln vore väl toppen då.
Den här ljudhistorian har ju ballat ur, o ja tror de bara kommer komma nya lägre o lägre krav längre fram... o vi kommer bara bygga större o större ljuddämpare kul
Trots att man saknar racingen så sjukt mycke, så undrar man om de inte e lika bra att man inte håller på ändå.
Ska satsa på att flytta till stureplan, o skriva klagomål till myndigheterna om den hysteriska ljudnivån från nattlivet. Antingen får de stänga klubbarna 23:00, eller införa 55db krav hos närmsta granne![]()
Ja detta är fruktansvärt störande moment i racingen!
Borde samla alla inom motorsport, underskrifter, demonstrationer, eller varför inte ett brev till kungen, han är ju också intresserad av detta roliga vi håller på med!
Fan, va positiv du var då!Lika bra att vi börjar me elcyklar direkt här i sverige, så slipper vi kanske allt gnäll från både grannar, myndigheter etc... Och en del förare tycker ju redan nu att vi ska låta så lite som möjligt, så elcykeln vore väl toppen då.
Den här ljudhistorian har ju ballat ur, o ja tror de bara kommer komma nya lägre o lägre krav längre fram... o vi kommer bara bygga större o större ljuddämpare kul
Trots att man saknar racingen så sjukt mycke, så undrar man om de inte e lika bra att man inte håller på ändå.
Ska satsa på att flytta till stureplan, o skriva klagomål till myndigheterna om den hysteriska ljudnivån från nattlivet. Antingen får de stänga klubbarna 23:00, eller införa 55db krav hos närmsta granne![]()
Har funderat vidare lite, är det krav på att man ska mäta både på banan och vid närmsta hus?
Det borde ju rimligtvis vara vid närmsta hus som klagar, eller är det tänkt att om man vet att tex 102db på bänken blir precis tillåtet värde vid detta hus?
Eller hur tänker dom som har satt kraven?
Och nej jag känner inte för original avgassystem om det inte är 100% att man måste!
Var nu inte så motvalls käring, alla (utom ett par tydligen) tycker att motorsporten bör låta lite i alla fall, det är motorsport vi pratar om
Och kan vi behålla en rimlig nivå på ljudet ( inte illvråla ) men åtminstone tycka att det är kul att se/köra är rimligt tycker jag!
Då vill du ha olika värden för olika banor? Exakt det blir ju följden om vi mäter hos grannen istället för vid ljudkällan. Man får skriva in i reglementet att på anderstorp får det låta 102 db vid banan, på falkenberg får det låta 90 db vid banan, etc. Tycker du verkligen att det är en bra lösning?
Du blandar hela tiden in mätningen hos grannen, och den mätningen har inte ett skit med tävlingen att göra. Den mätningen handlar om vårt tillstånd.
Det var det jag ville veta!
Alltså om det är db vid banan som gäller bra då vet jag
Ok då skiter vi i grannen då
Fast det är den vi stör, vem fan sänker vi ljudet åt annars då?
Ja, svara inte om du inte är intresserad av att svara
Tänker inte lägga ner energi på såna som bara jobbar för sig själva!
Tänker inte lägga ner energi på såna som bara jobbar för sig själva!
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |