ljuddämpare

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Hoj
gsx 1100
håller på o trixar med min ljuddämpare ,, nu är den racedämpare ultralätt samt ett genomgående rör ,,, antar att den ej går igenom bes ,,,
kommer bygga systemet så att det ej går o byta på ett smidigt sätt
så ett måste är ju o få igenom den i bes ... tips o ideer mottages :)
( har kortat burken ) från 400till 300 mm

Varför inte göra så att anslutningen till ljuddämparen bara sitter med racefjädrar? Det är inte svårt och då byter man ljuddämparen på fem minuter.

Annars såg jag för ett tag sen en produkt i performance bikes som består av en extra ljuddämpare man sätter på den befintliga. Den viker ner under originalet så den tar inte så värst mycket plats. Sänker tydligen bullernivån under 80 db. Ful som stryk men duger väl till att besikta med.

Varför inte göra så att anslutningen till ljuddämparen bara sitter med racefjädrar? Det är inte svårt och då byter man ljuddämparen på fem minuter.

Annars såg jag för ett tag sen en produkt i performance bikes som består av en extra ljuddämpare man sätter på den befintliga. Den viker ner under originalet så den tar inte så värst mycket plats. Sänker tydligen bullernivån under 80 db. Ful som stryk men duger väl till att besikta med.

då måste jag ju iaf köpa 2 dämpare ,, men har nog kommit på ngn lösning förhoppningsvis

MEd ett tillräckligt litet hål i änden av buttpluggen och en mängd diskbollar så kommer man genom besiktningen....

Annars får du börja besiktiga vintertid, de kan inte provköra och ljudmätningar får inte göras på snö.

MEd ett tillräckligt litet hål i änden av buttpluggen och en mängd diskbollar så kommer man genom besiktningen....

Annars får du börja besiktiga vintertid, de kan inte provköra och ljudmätningar får inte göras på snö.

Provkörning vintertid FÅR utföras, om det kan ske på ett betryggande sätt. (har själv gjort det, men mest för att det var kul att chocka ägaren!) :tungan

Ang. buller (eller sång?)
Mätningen utförs "vid misstanke om hög ljudnivå" för att få svart på vitt, t.ex uppmätt värde på 104 - 105dB, (tillåten gräns är f.n 103dB) men lever den om FÖR mycket (vida överskridande!) så behövs ingen mätning. Den kan bli underkänd ändå. :va

Last edited:

det får bli en sån variant

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard