Ljuddämpare på försäkring

Vad gnäller ni i..? man har väl en mc försäkring av en orsak?!

Skulle alla använda försäkringen så fort nåt hände oavsett anledning så skulle ingen ha råd att ha hojen försäkrad till sist. En del får man allt ta på sig själv även om det är surt sen har jag mycket svårt att tänka mig att ljuddämparna är så trasiga pga byxorna att han måste ersätta dom.

Du har inte så bra koll på hur varm en ljuddämpare blir va, om du tror att det bara är plastkläder som är känsliga för extrem värme? :va

Min fru lyckades med exakt samma sak mot min ljuddämpare (som även innehåller katalysator) med skinnstövlar avsedda för motorcykelkörning!. :fakta

(möjligt att färgen till skinnet på något sätt hjälpte till att bränna fast det hela, vi sket vi i att blanda in något försäkringsbolag i det hela)
Jodå, och just därför brukar jag inte linda mina flickvänner runt dom :tungan

Självklart går ju allt sönder vid tillräckligt hög värme, men ett skinnställ tål ju att man duttar lite mot en skållhet ljuddämpare, åtminstone har alla mina gjort det. Mitt lår tålde det sämre, så antagligen sker något under garvningen. Men jag har iaf ett fint minne av min första R6'a på högerlåret :tummenupp

Det är ju hyfsat berättigat när killen i fråga vill att andra ska betala för nåt han själv har ställt till med som dessutom inte försäkringsbolaget vill ersätta!

Du måste skämta? Hur många kör omkull med sina hojar och skadar dom varje sommar p.g.a klantighet, för hög fart eller bara otur? Ska dessa då inte kunna använda försäkringen som DE betalar för, eller vad menar du? Försäkringarna är inte dyra för att folk får ut några tusen i ersättning för skador på detaljer, de är dyra p.g.a personskadorna och alla stulna hojar.

Att försöka få ut en skönhetsskadad pryl pga egen försumlighet är väl ganska korkat, bara självrisken bör ju vara högre än egen eller andras arbetsinsats för att få den snygg igen.
Eller är det ett "trollinlägg" för att skapa lite skriverier :va

Till TS, sätt dit ett värmeskydd på dämparen så slipper du få samma problem igen eller byt till en hjulbent tjej istf den kobenta du har :brynad

...............................eller byt till en hjulbent tjej istf den kobenta du har

Dagens bästa :D

Du måste skämta? Hur många kör omkull med sina hojar och skadar dom varje sommar p.g.a klantighet, för hög fart eller bara otur?

Ser du att jag skrattar?
Nu har ju redan försäkringsbolaget sagt nej sedan anser jag inte att bränna fast byxorna på ljuddämparen är samma sak som att lägga en hel hoj, viss skillnad. Finns det nån försäkring som skulle kunna passa "brännabyxa" historien så är det väl drulle!

Ser du att jag skrattar?
Nu har ju redan försäkringsbolaget sagt nej sedan anser jag inte att bränna fast byxorna på ljuddämparen är samma sak som att lägga en hel hoj, viss skillnad. Finns det nån försäkring som skulle kunna passa "brännabyxa" historien så är det väl drulle!

Både Kolfiber och rostfritt går att putsa med autosol.. :fakta. är det grovt så ta svinto... :tummenupp

Med vänlig hälsning

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!