Ljud för överklassen

Har spelat in en låt till en samlingsplatta live i studion en gång, det är faktiskt betydligt mer avancerat än man kan tro. Om man är perfektionist. :3freak

Det sista du skrev där låter intressant, en remastring kan ge fantastiskt mycket till den skivan faktiskt! Pax för 45-varvarn!

Jag är som sagt helt lost när det handlar om musikproduktion men med tanke på hur många rattar det är på ett mixerbord så antar jag att inte vilken tomte som helst kliver in och fixar till en bra platta :gnissla

15:e april släpps Kill och Ride i USA men dom ska släppas i övriga världen "shortly after". Ska gå att beställa på Met Club oxå. Puppets och Justice ska släppas i juni. Synd att jag inte har kvar nån gammal hederlig skivtallrik men det kanske skulle vara värt att investera i skivorna ändå...

Edit: De remastrade plattorna kanske är ett bra tips till herr KTM-R:s komaliknande tillstånd i soffan? :D

Om vi pratar studiolive o dynamik så var nog min största upplevelse dagen efter att Iron Maiden - Brave New World släpptes. Hade varit nere på den lokala skivhandlaren, kom på att Bruce var tillbaka o köper plattan. Slänger in den i bilen, vilket i dåläget hade en bra bit över medel i stereoväg, skulle ta en snabb sväng hem och slutar med att jag e ute o kör i 2 timmar för o verkligen lyssna igenom och känna av varenda låt. Dynamik, känsla, närvaro, enligt mig en av deras absolut bästa inspelningar.

Om vi pratar studiolive o dynamik så var nog min största upplevelse dagen efter att Iron Maiden - Brave New World släpptes. Hade varit nere på den lokala skivhandlaren, kom på att Bruce var tillbaka o köper plattan. Slänger in den i bilen, vilket i dåläget hade en bra bit över medel i stereoväg, skulle ta en snabb sväng hem och slutar med att jag e ute o kör i 2 timmar för o verkligen lyssna igenom och känna av varenda låt. Dynamik, känsla, närvaro, enligt mig en av deras absolut bästa inspelningar.
Va är det så? Hade en skit stereo när jag köpte den skivan sen har den varigt utlånad så nu är den repig och dan typiskt.. Får väll köpa ny.

Edit: De remastrade plattorna kanske är ett bra tips till herr KTM-R:s komaliknande tillstånd i soffan? :D

Jo, vore kul att kolla in dom! :metallicadogmedcliffpungCkt!

Vad gällande Brave New World så kan jag hålla med om att det är en bra inspelning. Men inte lika bra ljudupplevelse som t.ex Dancing with Kahdaffi (stavning?). Många skivor (inkl. B N W), låter ju bra, vissa riktigt bra men sen finns det dom där som sträcker sig ut från mängden och är helt överlägsna, fler tips på såna!

Jo, vore kul att kolla in dom! :metallicadogmedcliffpungCkt!

Vad gällande Brave New World så kan jag hålla med om att det är en bra inspelning. Men inte lika bra ljudupplevelse som t.ex Dancing with Kahdaffi (stavning?). Många skivor (inkl. B N W), låter ju bra, vissa riktigt bra men sen finns det dom där som sträcker sig ut från mängden och är helt överlägsna, fler tips på såna!

Jag tycker att samtliga Iron Maidens alster från The X Factor och framåt har i olika grad dåligt ljud, i särklass sämst är Virtual XI.

Tacka vet jag Number of the Beast, där snackar vi otrolig produktion.

Det går inte att komma ifrån att Martin Birch i princip är fadern till det moderna metal/hårdrockssoundet. Han producerade "In Rock" 1970 som sedan stod modell för allt som skulle kallas heavy metal.

Överhuvudtaget har det kommit mycket lite efter 77-78 som imponerar på mig vad gäller produktion, jag vet inte vad det är, men på 70-talet kunde man ratta ljud, samtidigt som musikerna verkligen kunde spela sina instrument, något som verkar bli mer och mer sällsynt.

Helgens musik och filmtips :)

Såg filmen Into the wild igår http://www.imdb.com/title/tt0758758/, grymt bra film och med ett suveränt soundtrack.

Blev ruskigt imponerad av musiken i denna film, Eddie Vedder heter artisten som gjort dom sköna låtarna. Akustisk gitarr och en grym röst, gåshud.......

Ett tips är att se filmen först, eftersom man då sätter in låtarna i ett sammanhang när man hör dom.

Nu har jag räddat fredagskvällen åt er som inte ska ut och supa, ni får sitta hemma framför stereon och njuta istället.

Ofan, det visste jag inte... Grym som soloartist iaf, inte så insatt i Pearl Jam´s låtar.

Sofia Karlsson - Visor från Vinden (framförallt tre låtar, Milrök, Balladen om Briggen Blue Bird av Hull och Märk hur vår Skugga),

Jävlar i min låda vad rätt du hade om denna chey! Visor från vinden & Svarta ballader är två kanonalbum! Chinateatern 27Maj är bokat :tummenupp Tack för tipset.

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back