Livslängd och tillförlitlighet på KTM 690 SMC-R?

Jag har ägt både tidig och sen version av 690. Båda vibrerar extremt lite jämfört med 640/660. Med min tidiga 690 så drog jag till och med på långsemester. Det skulle jag aldrig ha gjort med min 640.

Men man kan ju inte jämföra motard med guldvinge...

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Absolut har du rätt. I mitt fall har jag tendens till vita fingrar=vibrations skador så jag är kännslig för vibrationer. Det är samma med tunderacen den vibrerar lätt i 80=100 men det går ju köra fortare:tummenupp
 
Till ämnet så kan jag berätta att alla 3 lc4 som Jag har ägt har varit helt problemfria. Det enda som har gått åt utöver oljebyten är däck och bromsbelägg.

Samtliga har dock haft låga mil (under 1500). Det kan vara hemligheten.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
 
Blir nog att försöka få tag i en äldre 690 enduro. Ingen som har en och vill byta mot en Speed triple 1050 ?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top