Livsfarligt tilltag från Vägverket..

Corpze

Driftare
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Arvika
Hoj
Kawasaki Z750
Uppdatering - fick precis ett "god-dag-yxskaft"-svar från VV Mälardalen, där man försvarar räfflorna i VÄGBANANS mitt, inte körfältets, som jag ifrågasatte, alltså det man redan paltar med... :hihi

Och man pekade på höjd säkerhet, blabla, mumbojumbo. :rofl

Om jag hade låga åsikter om vännerna på VV, så blev det inte bättre...

Haha, jag fick exakt samma svar, trots att jag skrev mkt tydligt " i KÖRfältet's mitt, inte vägbanan!

Skrattade så jag vek mig, vilka nötter! :huvet
 

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Skurup
Hoj
Honda VFR 800F -15
Magnus Josh Eklund har lagt upp en länk på FB-gruppen ovan till VV infosajt för 'Utvecklingsprojekt E10 Avvakko-Skaulo'. :tummenupp
Där finns också kontaktuppgifter för projektet.
Bara att ringa och klaga :machinegu
 

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
-
om vägverket svarade rätt när jag frågade så är det denna personen som skall vara ansvarig för testet.

margareta alvik
teknik och miljö, vägutformning.
borlänge
0243-75687

Det kan väl knappast strida mot reglerna att skriva ut vem som är ansvarig för ett test på en statlig myndighet och dess kontakt information.
om det gör det så ber jag administratorn att ta bort den infon och så får alla ringa vägverket själva.
jag var noga att påpeka att det handlade om räfflor som går MELLAN bilens hjul.
 

collo

Motorvägsfilosofi
Gick med
24 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
R1
om vägverket svarade rätt när jag frågade så är det denna personen som skall vara ansvarig för testet.

margareta alvik
teknik och miljö, vägutformning.
borlänge
0243-75687

Det kan väl knappast strida mot reglerna att skriva ut vem som är ansvarig för ett test på en statlig myndighet och dess kontakt information.
om det gör det så ber jag administratorn att ta bort den infon och så får alla ringa vägverket själva.
jag var noga att påpeka att det handlade om räfflor som går MELLAN bilens hjul.

Ingen som har vägarna förbi "Tuppens väg" i Borlänge och kan borra några hål i mitten av den också så får vi se vad Maggan tycker om det?
http://kartor.eniro.se/query?what=m...&hits_on_map=1&search_word=Ahlvik, Margaretha
 

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Ort
Skogen
Hoj
CBR954RR
Fan ni låter som ett gäng senila damer på syjunta som hetsar upp sig över att knyppeldynan fått en kaffefläck.

Kör med huvvet och håll hastighetsgränserna så ska ni se att det går bra grabbar.....

Protesteras det inte mot detta och görs någonting reellt åt saken med det samma kan du räkna iskallt med att VV kommer ta sig större friheter nästa gång. Man kan inte bara sitta och acceptera vad som helst för gör vi det så finns det inte längre några sunda gränser för vad man på VV kan acceptera som vägprojekt och nya sk. "säkerhetslösningar" som kan vara rent ut sagt livsfarliga. Personligen tycker jag det räcker med hur rondeller ser ut i trakterna med 2meters sågtandage stålgranar, korkskruvar av polerat plattstål i storlek 10*150cm och andra smarta lösningar som exempel gör allt annat än att öka säkerheten
 
  • Gilla
Reaktioner: ft

Laban

obotligt nyfiken
Gick med
11 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
CBX600
Projektet är nedlagt!!! :D

Jag har mejlat projektledaren Peder Henriksson om teststräckorna med räffling i körfältet. I går fick jag besked om att projektet stoppas och att alla räfflor på teststräckorna ska fyllas igen.

"Räfflorna (som testats på ett antal sträckor runtom i Sverige) kommer att tas bort under kommande vinter/vår/försommar (beroende på var i landet sträckan ligger)" skriver han i sitt mejl som svar på en tidigare fråga om hur det är tänkt att man som motorcyklist ska placera sig i förhållande till räfflingen.

Jag mejlade tillbaka och frågade honom "Vad innebär det? Att projektet stoppas?". "Ja" blev hans korta svar.

:banana
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Projektet är nedlagt!!! :D

Jag har mejlat projektledaren Peder Henriksson om teststräckorna med räffling i körfältet. I går fick jag besked om att projektet stoppas och att alla räfflor på teststräckorna ska fyllas igen.

"Räfflorna (som testats på ett antal sträckor runtom i Sverige) kommer att tas bort under kommande vinter/vår/försommar (beroende på var i landet sträckan ligger)" skriver han i sitt mejl som svar på en tidigare fråga om hur det är tänkt att man som motorcyklist ska placera sig i förhållande till räfflingen.

Jag mejlade tillbaka och frågade honom "Vad innebär det? Att projektet stoppas?". "Ja" blev hans korta svar.

:banana

Låter märkligt eftersom dom just NU håller på och räfflar hela Bultens mittlinje. :död
 

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Ort
Linköping
Hoj
2*Yamaha
Räfflling i körfältet är inte samma sak som räffling mellan körfälten. Ni cheyer verkar inte ha koll på läget... :rolleyes:
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Räfflling i körfältet är inte samma sak som räffling mellan körfälten. Ni cheyer verkar inte ha koll på läget... :rolleyes:

oj sorry, missade i:et. trodde det var samma som i den andra tråden. my fault! :tummenupp
 

njelger

Guest
Räfflling i körfältet är inte samma sak som räffling mellan körfälten. Ni cheyer verkar inte ha koll på läget... :rolleyes:

Var det detta som äntligen fick dig att förstå det? Då har ju räfflingen räddat minst ett liv. :D
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Ahaaaa....ujujuj...mitt i vägbanan...räcker med att dom har fräst upp vägen på en kort sträcka när man kommer från Huddingen sjukhus o kör mot Bulten. Jag blir livrädd varje gång jag kör över där...hojen beter sig olydigt.
 

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Ort
Linköping
Hoj
2*Yamaha
Var det detta som äntligen fick dig att förstå det? Då har ju räfflingen räddat minst ett liv. :D

Blanda inte in mig i detta... jag har haft koll på det hela tiden. :arsele

Projektet som är nedlagt var idiotiskt, det som sker vid bulten är inte speciellt kul men acceptabelt.
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top