Livets vändningar....

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
Igår dog en vän och kolega...
Han var ute med hunden då han plötsligt bara segnar ihop.
Ambullans var snabbt på plats men hans liv gick inte att rädda.
Han har nyligen gift sig. Köpt ett hus och en ny bil.
Hans fru väntar deras första barn...

Jag fick det chokartade beskedet när jag kom till jobbet idag... Vilka tankar man får.
En människa som precis håller på att starta sin familj rycks plötsligt bort..
Fasen det var ju bara några dagar sedan vi talades vid.. skrattade och löste problem ihop...
Tänker på de han lämnar efter sig... Herregud... vilken vändning...

Livet är ingenting man kan ta för givet, nånsin. Tyvärr är det så.

När kvällen och mörkret kommer dör en gammal dag. När morgonen och ljuset kommer föds en ny dag... Lev varje dag!!

Usch vad trist! Det är därför man ska leva varje dag, och inte bara spara till en regning dag när man är 72 år.. Jobba för att leva, inte leva för att jobba.

Hur ung var han och vad var dödsorsaken egentligen?

Kia skrev:
Livet är ingenting man kan ta för givet, nånsin. Tyvärr är det så.

När kvällen och mörkret kommer dör en gammal dag. När morgonen och ljuset kommer föds en ny dag... Lev varje dag!!

Du har så rätt, ska ta tag i det på en gång......så nu är det på G. :pannkyss

Gabor skrev:
Du har så rätt, ska ta tag i det på en gång......så nu är det på G. :pannkyss

Ta aldrig nån eller nåt för givet. Bjuder livet på ett gratis friläge ska man aldrig nånsin tveka att ta för sig...

Beklagar.

Var dag är en gåva. Men det tänker vi oftast inte på. Vi "ska bara" För sen, kommer det ju en tid då vi ska göra allt det där vi aldrig hann...
Den dagen kommer aldrig, så lev NU.
Ring det där samtalet till vännen du inte hört av på år och dag.

Väldigt Carpe diem-stuk på inläggen här. Dom som varit med om liknande vet att man ganska snart går tillbaka till samma banor efter ett tag.

Beklagligt med din vän!

HanneZ skrev:
Väldigt Carpe diem-stuk på inläggen här. Dom som varit med om liknande vet att man ganska snart går tillbaka till samma banor efter ett tag.

Beklagligt med din vän!

Beror väl kanske lite på vad man gått igenom åxå? Vissa saker förändrar både ens livsstil och tänkande...

Kia skrev:
Ta aldrig nån eller nåt för givet. Bjuder livet på ett gratis friläge ska man aldrig nånsin tveka att ta för sig...

Det kan väl stämma, till viss del eller ? Så om nu någon man är intresserad av skulle komma och ringa på dörren, är det bara att släppa in och låta ta för sig?
Kan man lita på att den person som utger sig för att älska en , verkligen gör det och inte tar alla frilägen som ges ??

Har varit där, lycka, sen händer det oväntade, det man älskade mest tas ifrån en , på det mest brutala sett.
Sen kommer det när man minst anar det , på det mest oväntade sett, en ny person in i ens liv, sätter allt uppochner i känslolivet.....men man måste någon gång ta och våga gå vidare, leva , verkligen leva varje dag som om det vore den förtsta dagen i resten av livet. :lol :pannkyss

Kia skrev:
Beror väl kanske lite på vad man gått igenom åxå? Vissa saker förändrar både ens livsstil och tänkande...
Stor jävla suck på de inlägget, ska du mäta tragedier nu? Självklart förändrar det en människa men så som trådstartaren känner idag om att "fånga dagen" kommer han inte känna om en månad. Lever du varje dag till fullo tycker du? Ger ut parkeringsböter o skriver på sporthoj.com...

Gabor skrev:
Det kan väl stämma, till viss del eller ? Så om nu någon man är intresserad av skulle komma och ringa på dörren, är det bara att släppa in och låta ta för sig?
Kan man lita på att den person som utger sig för att älska en , verkligen gör det och inte tar alla frilägen som ges ??

Har varit där, lycka, sen händer det oväntade, det man älskade mest tas ifrån en , på det mest brutala sett.
Sen kommer det när man minst anar det , på det mest oväntade sett, en ny person in i ens liv, sätter allt uppochner i känslolivet.....men man måste någon gång ta och våga gå vidare, leva , verkligen leva varje dag som om det vore den förtsta dagen i resten av livet. :lol :pannkyss

Kan ju inte ge några raka råd eftersom jag nu inte vet va du känner eller vad du vill med den här människan som ringer på din dörr.
Men visst rent krasst kanske man aldrig kan lita på en annan människa till 100 %?? Jag vet inte... satsar man inget kan man inget vinna. Alltid när jag är osäker på såna saker låter jag känslan bestämma... Följer hjärtat kanske låter löjligt men det är så jag gör...
Det gör jätte ont när nån man älskar tas ifrån en, verkligen. Men det är inte rätt mot någon att sluta leva för att det gör ont..
Livet innehåller inga garantier på nåt sätt.... Men vågar man inget så tror jag att man blir väldigt ensam och olycklig i slutändan...
Ta vara på det som erbjuds... Lycka Till!

HanneZ skrev:
Stor jävla suck på de inlägget, ska du mäta tragedier nu? Självklart förändrar det en människa men så som trådstartaren känner idag om att "fånga dagen" kommer han inte känna om en månad. Lever du varje dag till fullo tycker du? Ger ut parkeringsböter o skriver på sporthoj.com...

Tror inte på att tragedier eller glädje går att mäta eller jämföras... Alla upplever saker olika... Människor som glidit genom livet på en räkmacka har nog en helt annan syn än de människor som verkligen sett och upplevt saker du bara kan drömma om.... såklart.
Jaa jag tycker att jag lever varje dag till fullo nu... Lär människor hur man egentligen gör när man parkerar sin bil... Delar med mig av livserfarenheter till sporthojjare som inte har vett att se längre än till sin egen brevlåda... :Bugar Så jaaa jag tycker min vardag är rätt meningsfull ;) ;) :banana

HanneZ skrev:

Väldigt trist när sånt här händer, lider med trådstartaren!

ps. Vad är ditt problem? Behöver du ta ut dina aggressioner på folk som försöker vara snälla? Ge fan i att skriv om du inte kan låta bli att klanka ner!

HanneZ skrev:

Kan man inte leva till fullo om man jobbar och surfar på sporthoj.com eller vadå? Ska du bestämma hur man lever till fullo och vad som är meningsfullt? Stort jävla suck på ditt inlägg.

Kia skrev:
Kan ju inte ge några raka råd eftersom jag nu inte vet va du känner eller vad du vill med den här människan som ringer på din dörr.
Men visst rent krasst kanske man aldrig kan lita på en annan människa till 100 %?? Jag vet inte... satsar man inget kan man inget vinna. Alltid när jag är osäker på såna saker låter jag känslan bestämma... Följer hjärtat kanske låter löjligt men det är så jag gör...
Det gör jätte ont när nån man älskar tas ifrån en, verkligen. Men det är inte rätt mot någon att sluta leva för att det gör ont..
Livet innehåller inga garantier på nåt sätt.... Men vågar man inget så tror jag att man blir väldigt ensam och olycklig i slutändan...
Ta vara på det som erbjuds... Lycka Till!

Tror inte på att tragedier eller glädje går att mäta eller jämföras... Alla upplever saker olika... Människor som glidit genom livet på en räkmacka har nog en helt annan syn än de människor som verkligen sett och upplevt saker du bara kan drömma om.... såklart.
Jaa jag tycker att jag lever varje dag till fullo nu... Lär människor hur man egentligen gör när man parkerar sin bil... Delar med mig av livserfarenheter till sporthojjare som inte har vett att se längre än till sin egen brevlåda... :Bugar Så jaaa jag tycker min vardag är rätt meningsfull ;) ;) :banana

Jupp. svensken i sin skyddade lilla värld, glida på räkmacka ??? :lol :rofl
Du, jag lägger i sexan å vrider fullt på rullen, hur låter det tror du ?? grannarna runt om och på krokiga vägen, har åsikter om hur jag lever.... :pannkyss

Ingen lever för evigt, du har naturligvis en hel del rätt i det du säger. Ska ta tag i mitt liv , tror jag behöver en guide bara. Ska söka på GOOgle å se vad som dyker upp... :pannkyss

Niclas-Vfr400r skrev:
Väldigt trist när sånt här händer, lider med trådstartaren!

ps. Vad är ditt problem? Behöver du ta ut dina aggressioner på folk som försöker vara snälla? Ge fan i att skriv om du inte kan låta bli att klanka ner!
Jag har inga aggressioner just nu så därför har jag inte heller tagit ut några. Dessutom tyckte jag mest att hon klankade ner på mig då jag inte hade "varit med om" tillräckligt för att få ha en åsikt.

Zee skrev:
Kan man inte leva till fullo om man jobbar och surfar på sporthoj.com eller vadå? Ska du bestämma hur man lever till fullo och vad som är meningsfullt? Stort jävla suck på ditt inlägg.
Om man jobbar? Jovisst, annars tycker jag själv det är lite svårt att leva.

Jag tycker dock att man ska lugna ner sig lite med "leva livet" innan det hunnit stabilisera sig igen, det händer rätt ofta att folk tar drastiska beslut i liknande situationer som att bryta upp med frugan eller sälja huset o köpa sig en båt i Bahamas för att sedan om några veckor ångra sig rätt stort.

Last edited:
HanneZ skrev:
Jag har inga aggressioner just nu så därför har jag inte heller tagit ut några. Dessutom tyckte jag mest att hon klankade ner på mig då jag inte hade "varit med om" tillräckligt för att få ha en åsikt.

Jag tycker dock att man ska lugna ner sig lite med "leva livet" innan det hunnit stabilisera sig igen, det händer rätt ofta att folk tar drastiska beslut i liknande situationer som att bryta upp med frugan eller sälja huset o köpa sig en båt i Bahamas för att sedan om några veckor ångra sig rätt stort.

Ok, det är väl upp till dig att avgöra. Tycker bara det är lite trist att, i en sån här tråd, diskutera andra människors förhållnadssätt till livet.

HanneZ skrev:

Klankade inte ner på dig. Ber så hemskt mycket om ursäkt om du tog det så. Jag har väl inte den blekaste om vad du har varit med om i ditt liv? Jag skrev bara att vissa saker verkligen förändrar ens liv och tänkande... Å är man med om såna saker så faller man inte tillbaka i samma banor som tidigare...
Att "leva livet" behöver väl inte betyda så drastiska saker jämt? Det kan väl åxå betyda att man värdesätter andra saker, ser lite längre och kanske är mera tacksam över det man faktisk har... Men som sagt om jag trampade dig på tårna så ber jag om ursäkt..

Niclas-Vfr400r skrev:
Ok, det är väl upp till dig att avgöra. Tycker bara det är lite trist att, i en sån här tråd, diskutera andra människors förhållnadssätt till livet.
Jag tycker det är mycket bättre att man diskuterar varje händelse så att den kan lära övriga nåt. Jag tycker t.ex. att man inte ska stressa någon "att leva livet" vid en sådan händelse utan låta läget lugna ner sig. Dessutom tycker jag inte att jag skrivit något ovärdigt mot varken trådstartaren eller hans vän.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg