Livets vändningar....

HanneZ skrev:
Jag tycker det är mycket bättre att man diskuterar varje händelse så att den kan lära övriga nåt. Jag tycker t.ex. att man inte ska stressa någon "att leva livet" vid en sådan händelse utan låta läget lugna ner sig. Dessutom tycker jag inte att jag skrivit något ovärdigt mot varken trådstartaren eller hans vän.
Det spelar ingen roll vad du skriver från och med nu, spelar ingen roll vad du menade från början. Alla kommer ändå klaga på dig de kommande fyra sidorna. Folk gillar inte människor som "tell it like it is" :fakta

honkiie skrev:
Det spelar ingen roll vad du skriver från och med nu, spelar ingen roll vad du menade från början. Alla kommer ändå klaga på dig de kommande fyra sidorna. Folk gillar inte människor som "tell it like it is" :fakta
Jo jag har insett det. Jag har faktiskt skickat ett pm till trådstartaren och förklarat mig lite så han inte ska ta illa upp.

Människor vill ha olika stöd i jobbiga situationer, vissa vill ha kramar och att andra ska berätta för dem att fånga dagen medan andra(som mig själv) mest vill slå sönder saker, tjura och inte höra ett enda jävla ord om vad jag ska göra framöver och inte.

HanneZ skrev:
Jag tycker det är mycket bättre att man diskuterar varje händelse så att den kan lära övriga nåt. Jag tycker t.ex. att man inte ska stressa någon "att leva livet" vid en sådan händelse utan låta läget lugna ner sig. Dessutom tycker jag inte att jag skrivit något ovärdigt mot varken trådstartaren eller hans vän.

Tror ingen menade med att stressa iväg...utan mer att tänka på att livet inte är så givet.

Stanna upp, tänk efter vad som är viktigt, just för dig. Du ska må bra, men det du gör framöver kan ändras snabbt. Så det som menas är kanske att man själv bestämmer lite vad som är viktigt i ens liv.

Försök att förverklga någon av dina drömmar, göra det du vill, ingen tackar dig senare för att du sitter i ett hörn å gnäller över att jag skulle ha gjort, varför gjorde jag inte, osv...

Inget negativt alls, snarare positivt. Livet leker, våga leva.... :tummenupp

Gabor skrev:
Tror ingen menade med att stressa iväg...utan mer att tänka på att livet inte är så givet.

Stanna upp, tänk efter vad som är viktigt, just för dig. Du ska må bra, men det du gör framöver kan ändras snabbt. Så det som menas är kanske att man själv bestämmer lite vad som är viktigt i ens liv.

Försök att förverklga någon av dina drömmar, göra det du vill, ingen tackar dig senare för att du sitter i ett hörn å gnäller över att jag skulle ha gjort, varför gjorde jag inte, osv...

Inget negativt alls, snarare positivt. Livet leker, våga leva.... :tummenupp
Nä det var säkert ingen som menade så. Jag vet bara själv att när man är i sådana situationer så orkar inte jag höra om nu minsann måste jag ta vara på livet o allt vad det nu innebär. Han kanske är jätte nöjd med sitt liv och vill inte ändra på ett dugg!

HanneZ skrev:
Nä det var säkert ingen som menade så. Jag vet bara själv att när man är i sådana situationer så orkar inte jag höra om nu minsann måste jag ta vara på livet o allt vad det nu innebär. Han kanske är jätte nöjd med sitt liv och vill inte ändra på ett dugg!

respekt. :tummenupp

Så... Vaken.. attans så man grubblar över saker när man blir drabbad av något liknande...
Så lustigt livet är och liten världen är igentligen..
Man träffar någon på ett ställe, kankse av en tillfällighet. För att några år senare bli vänner på ett helt annat ställe...
Det är vad som inträffade mellan mig och min vän. Vi träffades på en arbetsplats för ett antal år sedan.. ingen la väll en andra på minnet direkt. För att senare hamna på samma arbetsplats i en helt annan stad. Samma bakgrund.. liknande utbildning.. samma hojintresse... Klart man blir vänner.

"Fånga dagen" det är just vad den här vännen gjort... Han tog verkligen de möjligheter och tillfällen som dök upp. Han ringde faktist det där samtalet.. det ledde till ett bröllop...

Små val kan göra stora förändrigar i livet. Föhoppningsvis så finns det en vinst i det. Något som gör en starkare om inte annat.

Vad känner jag själv då inför det inträffade?
Hmm det vet jag faktist inte.... Så äckligt svårt att förstå att den där dagen härom veckan Så satt jag och min vän framför datorn och excel och försökte förstå ett återkommande mönster i några diagram över vår produktion. Vi tog en kopp kaffe och snackade om någon pubrunda.... ¨
Några dagar senare så... vipps.. det kommer aldrig bli av...

Det hans fru nu går igenom är något som ingen borde drabbas av... Ena minuten går man tillsammans, Kanske pratar om att man ska ta en kopp kaffe när man kommer hem... så helt plötsligt faller den man älskar bara ihop....
Vilken mardröm...

Min vän blev 35 år. Man tror att det var pumpen som gav upp, men det är inte riktigt fastställt ännu.

Jag tackar för inläggen som kommit... det kommer säkert fler.
En del saker sätter tydliga spår i hur man lever i fortsättningen... Andra saker rinner av, som Hannez skriver, om någon månad är man tillbaka i sina gml spår och tankar..

Vissa saker borde det finnas en lag som förbjöd dem att hända...

Last edited:
SENSEI skrev:
Igår dog en vän och kolega...
Han var ute med hunden då han plötsligt bara segnar ihop.
Ambullans var snabbt på plats men hans liv gick inte att rädda.
Han har nyligen gift sig. Köpt ett hus och en ny bil.
Hans fru väntar deras första barn...

Jag fick det chokartade beskedet när jag kom till jobbet idag... Vilka tankar man får.
En människa som precis håller på att starta sin familj rycks plötsligt bort..
Fasen det var ju bara några dagar sedan vi talades vid.. skrattade och löste problem ihop...
Tänker på de han lämnar efter sig... Herregud... vilken vändning...

Beklagar verkligen :(

///jonathan

Fick lite mer info idag.
Tydligen så hade han inte alls varit ute med hunden..
Han hade varit ute och kör mc (enduro) och drabbats av en infarkt...

SENSEI skrev:
Fick lite mer info idag.
Tydligen så hade han inte alls varit ute med hunden..
Han hade varit ute och kör mc (enduro) och drabbats av en infarkt...

Beklagar, den enda lilla ljusglimten som finns är väl att han förmodligen dog lycklig..

Stötta hans anhöriga om du kan och orkar själv.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg