Livets förgänglighet och sociala konventioner?

Jag tror det är lite av en generationsfråga. Vet många som gör precis så som du beskriver. Det blir ungefär samma sak som ett "grattis på födelsedagen" man skickar till den där personen man gick i högstadiet med men inte sett på 7 år.

Personligen så har jag inte mycket erfarenhet av sorgearbete, vilket jag är mycket tacksam för.

När min mormor gick bort för några år sen gick jag till jobbet och sa till min dåvarande chef vad som hänt.
Det var mycket märkliga reaktioner när jag förklarade att jag inte ville gå hemma med lön utan hellre ville jobba.

Sorg är något vi bearbetar olika varje gång och individuellt. Att människor ska förklara för andra hur de ska sörja är osmakligt. Sen behöver man kanske inte mass-gråta i 7 dagar som när Kim Jong Sun dog...:va

...så får du sålla om dom ska ringa mej eller ej. Kontakt sker via dej. Han skötte det med bravur!
likadant gjorde jag mot hennes tjej gäng, meddelade en och det löste sig.
Dom två ska fan ha en guldmedalj i hur bra dom skötte det.

....efter 2mån slutar telefonen ringa....

Inte för att jag vill strö salt i såren och jag kanske missat nåt men det ser ju ut som att du själv i princip dragit ur sladden och därefter är förvånad över att den slutar ringa.
Kanske även du får vara den som visar att du vill ha kontakt igen då.

Inte för att jag vill strö salt i såren och jag kanske missat nåt men det ser ju ut som att du själv i princip dragit ur sladden och därefter är förvånad över att den slutar ringa.
Kanske även du får vara den som visar att du vill ha kontakt igen då.

Nej då inge salt här inte. Du är inte salta killen...
Umgåtts med alla som var "så bra vänner" en hel del efter, men man var visst bara så bra vänner en stund sen dog det ut. Precis som det gjorde innan. Dom jag drog ur pluggen till var det där lösa packet som vill adda alla på fejsbok. Dom som även skriver rip vif mm. Dom är mina vänner som jag umgicks med innan och efter sollades inte bort på något sätt.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra