Live Update ONK Assen -Dutch Open

Lycka till nu grabbs! Fan vad heta ni är! Man blir ju helt stumm :tummenupp
Mozzberg, du har jobbat hårt på din image under vintern, me like :)
Vad heter din senaste rulle...? The return of Holmes? :tummenupp

Last edited:
Ajdå. ser ut som Mannen, Myten, Kalsongerna har brutit. Hoppas att det inte inneburit något värre än sargad lack och fåfänga.
Mozz körde ekologisk rejsing hela helgen

Bifogat

• DSCF0062.JPG
    DSCF0062.JPG
    73.3 KB · Visningar: 186
Man körde dragbike oxo, Suzuki frame buster cup.

Bifogat

• DSCF0081.JPG
    DSCF0081.JPG
    73.6 KB · Visningar: 177
Early on saturday we had problems with chatter but the team work hard with set-up and we find good set-up. We made good times and get good startinposition.
Monday warm-up was fine with good times. In the race I missed the start completely but fight back and got back into the race. But in the restart I had problem with tire temperature and got BAD chatter in fourth-gear lefthander. Tried to save it but it was too bad.
I would like to thank the team for working hard the whole weekend and I would also like to thank my sponsors.
Now we must go to workshop and make adjustments to solve problem with chatter...

En liten "kul" historia ang deras Assenresa kommer här...

Jorpes fick förtroendet att hämta två set fotpinnar till mig och han fick även pengar till detta. Planeringsfantomen Jorpes hade inte kollat upp reglementet tillräckligt bra och fick på plats veta att det var enhetsdäck som gällde. Det i kombination med att han hade lyckats få sitt kort spärrat gjorde att han sket i mina fotpinnar och handlade däck för pengarna istället. Nu har det visat sig att jag till slut har fått pinnar av Greven, men jag undrar vad som hade hänt annars. Jag hade nog varit tvungen att sticka ut hans ögon med en skruvmejsel, men nu nöjer jag mig nog med att trycka av honom på torpet…

Alfred Björback har inte nämnts men han körde i 125 och kom 20.e i ett stort och starkt starfält,37 startande. Philipp Eitzinger som krossade allt motstånd i 125 EM på Åsen förra året, 1.08.445 med en 125:a, vann på Assen.

Nicklas Cajback kom femma i ett starkt SS600 startfält. :tummenupp

Nicklas Cajback kom femma i ett starkt SS600 startfält. :tummenupp

Att göra starter med en 600 var enklare än jag trodde :) Från min 7de startruta va jag först in i första kurvan. Sen tappade jag några placeringar innan rödflaggen. Efter omstarten hade jag Arie Vos och Gishbert framför mig och tråkigt nog slänger sig Arie i Struben och gishbert kör in i hans hoj så det enda alternativet var att styra ut på gräset och när jag kommer ut igen är jag typ 18de, Jorpes låg framför men Mozzberg såg jag inte till. När crashade du?

Bifogat

• 14157.jpg
    14157.jpg
    91 KB · Visningar: 118
Last edited by a moderator:
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back